Curs BNR

1 EUR = 4.9437 RON

1 USD = 5.0679 RON

1 GBP = 5.6284 RON

1 XAU = 269.8092 RON

1 AED = 1.3796 RON

1 AUD = 3.3294 RON

1 BGN = 2.5276 RON

1 BRL = 0.9902 RON

1 CAD = 3.7421 RON

1 CHF = 5.1569 RON

1 CNY = 0.7116 RON

1 CZK = 0.2005 RON

1 DKK = 0.6648 RON

1 EGP = 0.2600 RON

1 HUF = 1.2178 RON

1 INR = 0.0626 RON

1 JPY = 3.5391 RON

1 KRW = 0.3590 RON

1 MDL = 0.2578 RON

1 MXN = 0.2526 RON

1 NOK = 0.4825 RON

1 NZD = 2.9316 RON

1 PLN = 1.0411 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0862 RON

1 SEK = 0.4529 RON

1 TRY = 0.2754 RON

1 UAH = 0.1375 RON

1 XDR = 6.4913 RON

1 ZAR = 0.2839 RON

Editia 7786 - 23 sep 19:03

Proiectat pentru 50 de ani, a rezistat nici 40

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 16 sepembrie 2022

Pasajul de la Prejmer, închis până în noiembrie

Proiectat pentru 50 de ani, a rezistat nici 40

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov a anunţat că de luni, 19 septembrie, începând cu ora 9.00, se va închide complet traficul rutier de pe pasajul de la intersecţia drumurilor naţionale DN 11 şi DN 10.
Ca rute alternative, varianta ocolitoare propusă de DRDP Braşov pentru cei care doresc sa ajungă la Prejmer este pe ruta: DN11 Lunca Câlnicului – Prejmer. De asemenea, se poate folosi şi ruta Varianta de Ocolire Braşov – Tărlungeni – Cărpiniş – Prejmer. Estimarea drumarilor braşoveni este că traficul va fi reluat în luna noiembrie (la mijlocul lunii), după finalizarea lucrărilor de punere în siguranţă a pasajului.
Măsura închiderii traficului rutier a fost luată pentru a se putea demonta câte trei grinzi de beton de la fiecare deschidere, acestea urmând a fi înlocuite cu altele noi. Vor fi demontate, în total, 9 grinzi de beton (câte trei pentru fiecare deschidere), iar în locul lor se vor monta 6 grinzi (câte două pentru fiecare deschidere). Conform estimărilor constructorului, noile grinzi sunt realizate la comandă şi ar urma să fie livrate la mijlocul lunii viitoare.
„Grinzile folosite pentru construirea acestui pasaj au o lungime variabilă. În momentul de faţă noi lucrăm cu eurocoduri, cu nişte standarde. Grinzile folosite acum au lungimi standardizate, 18 m, 23 m. Noi am aflat lungimea exactă a grinzilor acestui pod abia după ce am decopertat. La o deschidere, grinzile au 17 m, la alta 17,5 m, iar la a treia au 18 m. În documentaţia pasajului se scria «aproximativ 18m»”, a explicat reprezentantul constructorului, Mihai Rozorea.  
Până când vor fi aduse noile grinzi, având în vedere că pasajul va fi închis, se va lucra la cealaltă jumătate a acestuia (pe care se va mai circula până luni), unde se va reface suprastructura (pe care este calea de rulare).

Constructorul speră să nu descopere alte probleme
În urma expertizelor realizate înainte de începerea lucrărilor, specialiştii au constata că cele nouă grinzi sunt degradate şi este nevoie de schimbarea lor. Apoi, când au fost înlăturate straturile de asfalt şi de beton, muncitorii au constata că aceste grinzi erau mult mai gravă decât se estimase iniţial. Practic, în mijlocul acestor grinzi s-a infiltrat apa şi, în timp, a „măcinat betonul”. De altfel, acum, muncitorii trebuie să fie mult mai atenţi când vor lua aceste grinzi, temerea lor fiind că atunci când vor fi ridicate cu macaraua acestea s-ar putea rupe.
„Sperăm să nu avem şi la alte grinzi aceeaşi problemă. În 16 septembrie, vor veni experţi de la un laborator autorizat, pentru a face teste, pentru a verifica starea betonului”, a declarat reprezentantul constructorului, Mihai Rozorea, care a precizat că la celelalte grinzi, care nu vor fi demolate, se vor face găuri, pentru a permite scurgerea apelor.
Pasajul de la Prejmer a fost dat în folosinţă în anul 1984 şi, conform proiectului, ar fi trebuit să reziste 50 de ani fără a fi nevoie de intervenţii majore. Cu toate acestea, a explicat reprezentantul constructorului,
Pe de altă parte, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, Tudor Duţu, a declarat că după demontarea grinzilor, pasajul va fi „dezechilibrat”, iar dacă se va mai circula, există riscul ca podul să cadă pe o parte. De asemenea, el a menţionat că în „în momentul de faţă, este un pericol să mai circulăm pe acest pasaj, motiv pentru care am început procedurile pentru sistarea traficului”, mai spus Duţu.
Lucrările de punere în siguranţă a pasajului de la Prejmer au fost începute în 1 septembrie şi costă aproximativ 5 milioane de lei. Intervenţiile sunt realizate de Asocierea Arhipro Developement SRL – SC Zohir 84 Construct SRL.

Restricţiile de tonaj, doar pentru cei care vor
În momentul de faţă, pe pasajul de la Prejmer  este interzisă circulaţia vehiculelor cu o masă totală mai mare de 3,5 tone, însă aceasta nu este respectată de toţi şoferii. „Din păcate, această restricţie nu este respectată de toţi participanţii la trafic. Avem persoane care dirijează traficul, pentru a-i avertiza pe şoferi de gravitatea situaţiei. Pe unii nu-i interesează. Am cerut sprijinul Poliţiei Rutiere, pe care l-am primit. Facem poze şi pe trimitem, pentru ca Poliţia să ia măsuri”, a mai spus reprezentantul DRDP Braşov.

Mai multe pasaje din judeţul Braşov trebuie reparate
Pasajul de la Prejmer nu este singurul cu probleme aflat în administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov. Mai exact, joi, directorul DRDP Braşov, Tudor Duţu, a declarat că pe drumurile naţionale de care se ocupă direcţia (din judeţele Braşov, Sibiu, Harghita şi Covasna) mai sunt 5 poduri într-o stare destul de avansată de degradare, dar nici unul cu probleme atât de grave ca cel de la Prejmer. „Cele cinci poduri sunt în expertizare. Este vorba de două poduri de pe DN 1A (Braşov – Cheia, n.r.), unul pe DN 14 (Sibiu – Sighişoara, n.r.), unul pe DN 13 (Braşov – Sighişoara, n.r.) şi încă unul pe DN 73A (Predeal - Şercaia). Vrem ca şi la ele să realizăm cât mai repede lucrări, pentru a nu exista probleme de siguranţă a traficului”, a declarat Tudor Duţu.

Comentarii

'Barbu Gh.'

2022-09-17 06:40:06


'Când tu nu ai lucrat niciodată, nu ai fost util deloc societății, normal că îl socotești pe Ceaușescu ,,criminal\". Dacă ai fost doar un asistat, ce să ai tu habar că ăla a vrut ca românii să producă de la papiote până la avioane și elicoptere. Bașca tractoare și camioane. Dar acum, cu dușmanii muncii, importăm și bolduri. Domnia prostocrației, hoției și parazitismului. '

'Willy'

2022-09-16 10:55:36


'Latraul putinist barbughe nu pierde nici o ocazie sa suspine dupa fostii lui stapani, comunistii. Ceausescu e idolul sau. Adevarul e ca daca nu erau comunistii sa scoata toate leprele in fata, altfel arata azi societatea noastra iar leprele alea stateau si azi unde le era locul: la baza societatii. De aia si sunt multi retarzi care il plang pe criminalul ala.'

'Barbu Gh.'

2022-09-16 08:37:58


'1) Comuniștii au făcut de de toate în țara asta, aștia de acum nimic.\n2) Traficul pe baza căruia s-a făcut prognoza era uriaș diferit atunci față de acum.'

'Rammstein'

2022-09-16 05:32:24


'Nu au specificat anul ,exemplul concludent Fartec...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Ciuperci cu nemiluita

    Ciuperci cu nemiluita

    Zicala „S-au înmulţit ca ciupercile după ploaie” este cum nu se poate mai bine ilustrată în aceste zile. După o vară secetoasă şi foarte călduroasă, ploile din ultimele[...]

    2022-09-23 citeste mai mult
  • Anti-gândac

    Anti-gândac

    AUR a depus, miercuri, un proiect de lege privind interzicerea utilizării insectelor în mâncarea românilor. „În condiţiile în care omenirea este supusă unei manipulări[...]

    2022-09-16 citeste mai mult
  • La sfârşit

    La sfârşit

    Omenirea nu s-a aflat mai niciodată într-o poziţie atât de bună pentru a pune capăt pandemiei de COVID-1,  care a dus la moartea a milioane de persoane începând cu sfârşitul[...]

    2022-09-16 citeste mai mult
  • Un an de linişte fiscală

    Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, anunţă că anul viitor nu va exista nicio modificare a Codului Fiscal. El a făcut această declaraţie după o întâlnire cu reprezentanţii mediului[...]

    2022-09-23 citeste mai mult
  • Invidios

    O declaraţie care a atras a ieri este cea a ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, cel care a spus că este nemulţumit de salariul său de 2.500 de euro şi că „este[...]

    2022-09-23 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional