Curs BNR
1 EUR = 4.9762 RON
1 USD = 4.6699 RON
1 GBP = 5.7698 RON
1 XAU = 344.5697 RON
1 AED = 1.2715 RON
1 AUD = 3.0092 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.9039 RON
1 CAD = 3.4052 RON
1 CHF = 5.1198 RON
1 CNY = 0.6444 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2629 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0160 RON
1 KRW = 0.3388 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2728 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7564 RON
1 PLN = 1.1508 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4286 RON
1 TRY = 0.1435 RON
1 UAH = 0.1180 RON
1 XDR = 6.1406 RON
1 ZAR = 0.2425 RON
Publicat la 08 iulie 2019
Deputatul UDMR Attila-Zoltán Cseke a depus la Senat un proiect care prevede ca vehiculele rutiere, care se deplasează cu maximul 25 km/h, să fie înmatriculate şi înregistrate de către Regia Autonomă „Registrul Auto Român” (RAR). Excepţie fac doar cele înmatriculate într-un alt stat membru al UE.
„Prezenta propunere legislativă vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2002 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, în sensul introducerii unei noi categorii de vehicule, şi anume a vehiculelor lente, pentru a putea fi înmatriculate şi înregistrate de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», nefiind prevăzut la momentul actual în legislaţia naţională o procedură permisivă cum este în cazul altor ţări membre ale UE”, arată iniţiatorul, în expunerea de motive a proiectului de lege.
Proiectul defineşte şi vehiculul rutier lent: „vehicul rutier antrenat de un motor încorporat, şi care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.
Deputatul UDMR explică faptul că fac parte din această categorie „o gamă variată de vehicule, care oferă printre altele soluţii eco-friendly, precum şi soluţii de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO₂”. Ele sunt uşor de utilizat şi pot servi atât companiilor, cât şi persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri şi persoane în interiorul oraşelor, în zona industrială sau în zona montană, mai susţine parlamentarul. „Ţările europne precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croaţia, Polonia, Olanda au găsit soluţia legislativă proprie pentru punerea în circulaţie a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reuşind astfel să reducă poluarea, datorită faptului că pentru distanţele scurte utilizează vehiculele sus-menţionate”, conchide iniţiatorul proiectului de lege, în expunerea de motive.
Iniţiativa legislativă a fost depusă, în procedură de urgenţă, la Senat, prim for sesizat, decizională fiind Camera Deputaţilor.
nu este nici un comentariu
Evreii din lumea întreagă sunt în plină sărbătoare. A început Paştele sau Pesah-ul, în limba ebraică, o sărbătoare a primăverii şi a libertăţii. Cu origini biblice,[...]
2024-04-25 citeste mai multProducătorul chinez CRRC a adus primul său tren electric în România, modelul fiind cel care acum câţiva ani urma să fie livrat Autorităţii de Reformă Feroviară. După omologarea[...]
2024-04-25 citeste mai multDupă ce în urmă cu o lună am avut parte de aceeaşi experienţă, un nou nor de praf saharian s-a abătut asupra României. Acesta şi-a făcut efectele şi la Braşov, unde, miercuri,[...]
2024-04-25 citeste mai multUnul dintre criteriile importante pe care persoanele care caută să închirieze sau să cumpere un apartament îl iau în considerare este siguranţa. Aceasta este dată inclusiv de cât[...]
2024-04-24 citeste mai multPentru o treime dintre români, cea mai importantă sursă de îngrijorare o reprezintă posibilitatea unui conflict/război în care să fie implicată România, pe locul al doilea[...]
2024-04-23 citeste mai mult
Adaugă un comentariu