Curs BNR
1 EUR = 4.9752 RON
1 USD = 4.5471 RON
1 GBP = 5.9437 RON
1 XAU = 385.5996 RON
1 AED = 1.2380 RON
1 AUD = 3.0630 RON
1 BGN = 2.5438 RON
1 BRL = 0.8144 RON
1 CAD = 3.3028 RON
1 CHF = 5.3043 RON
1 CNY = 0.6434 RON
1 CZK = 0.1966 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0936 RON
1 HUF = 1.2412 RON
1 INR = 0.0541 RON
1 JPY = 3.0531 RON
1 KRW = 0.3366 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2340 RON
1 NOK = 0.4240 RON
1 NZD = 2.7699 RON
1 PLN = 1.1591 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0474 RON
1 SEK = 0.4378 RON
1 TRY = 0.1326 RON
1 UAH = 0.1104 RON
1 XDR = 6.0872 RON
1 ZAR = 0.2605 RON
Publicat la 28 iunie 2016
Lucrările la cele două tronsoane ale ocolitoarei Braşovului au fost, din nou, amânate. Un segment ar trebui să fie gata în august, celălalt în decembrie
Semnat în 2011, contractul privind realizarea „ocolitoarei mari” a Braşovului este doar parţial finalizat. Proiectul, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial - Transporturi, prevedea construirea în jurul Braşovului a trei tronsoane de drum, cu o lungime totală de aproximativ 19 kilometri, pe care să se circule în regim de autostradă. Din trei segmente, doar unul este finalizat în varianta de patru benzi, respectiv cel care face legătura între DN 13 (intrarea dinspre Sighişoara) şi DN 1 (intrarea dinspre Sibiu). Celelalte două segmente sunt în diverse stadii de execuţie, termenele de finalizare a lucrărilor fiind amânate de mai multe ori.
Constructorul primului tronson nu s-a mobilizat
Iniţial, lucrările la primul tronson, care face legătura între DN 1 şi DN 11 (Dârste - Triaj), şi la cel de-al 2-lea au început în anul 2012, însă au fost suspendate în luna iulie a anului 2013, după ce constructorul iniţial, compania austriacă Alpine Bau GmbH, a intrat în insolvenţă. În aceste condiţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) a reluat licitaţia, contractul de lucrări fiind atribuit asocierii de firme Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA – Smart Building Project- Pasquale Alo’ SRL. Şantierul a fost redeschis în 16 decembrie 2014 şi, conform contractului, lucrările trebuiau terminate în 16 decembrie 2015. La începutul acestui an, potrivit situaţiei proiectelor aflate în curs de implementare, document postat pe site-ul CNADNR, la primul tronson, din punct de financiar, la data de 22 ianuarie 2016, proiectul era finalizat în proporţie de 52,80 %, iar din punct de vedere fizic, în proporţie de 70,76%. „Data estimată pentru finalizare este semestrul întâi al anului 2016, conform «determinării inginerului»”, se arăta la momentul respectiv în document. Atunci a fost prezentată şi o listă de motive pentru care realizarea acestui tronson nu a fost finalizată la timp, invocându-se în acest sens „perioada necesară evaluării lucrărilor executate de fostul antreprenor, precum şi cea alocată întocmirii proiectului tehnic de remediere a acestora”.
Acum, potrivit raportului privind stadiul proiectelor aflate în derulare în luna iunie 2016, publicat pe site-ul CNANDR din punct stadiul fizic al implementării proiectului este de 77,67 %, iar din punct de vedere financiar, de 54,65%. Data estimată de finalizare a proiectului este acum luna august 2016. Reprezentanţii companiei susţin că „prelungirea duratei de execuţie datorită întârzierii întocmirii expertizei tehnice şi a proiectului tehnic de reparaţie ca urmare a rezilierii contractului iniţial de lucrări, coroborat cu slaba mobilizare a antreprenorului”. Lungimea totală a acestui tronson este de 7,292 km, iar valoarea contractului încheiat cu firma care trebuie să finalizeze lucrările este de 59,56 milioane de lei.
Probleme cu exproprierile
La dublarea celui de-al doilea tronson (DN11 - DN13), cu o lungime de 4,92 kilometri, lucrările au început în 7 august 2014, iar valoarea investiţiei a fost estimată la suma de 64,42 milioane de lei, contractul fiind atribuit asocierii de firme SC Viarom Construct, SC Beta Cops SRL şi SC Maxidesign SRL. Lucrările trebuiau să fie terminate în 7 noiembrie 2015. În raportul privind stadiul proiectelor aflate în implementare, postat la începutul anului pe site-ul CNANDR, se arată că din punct de vedere financiar, proiectul era finalizat în procent de 43,08%, iar stadiul fizic al lucrărilor era de 50%. A fost stabilit şi un nou termen de finalizare a dublării, respectiv „semestrul întâi al anului 2016, conform «detereminării inginerului»”.
În documentul de la începutul anului se menţionează că lucrările au întârziat din cauza „exproprierii suplimentare, ca urmare a adaptării proiectului la situaţia din teren”.
Acum, conform stadiului proiectelor aflate în curs de implementare, ce a fost postat pe site-ul CNADNR, în luna iunie 2016, stadiul fizic al lucrărilor este de 64,00%, iar din punct de vedere financiar, proiectul este implementat în procent de 43,08% (valoare identică cu cea menţionată la începutul acestui an).
Reprezentanţii CNADNR susţin că data estimată de finalizare a dublării celui de-al doilea tronson al Variantei Ocolitoare a municipiului Braşov este luna decembrie 2016.
Motivul întârzierii este necesitatea exproprierii suplimentare ca urmare a adaptării proiectului la situaţia din teren. În data de 14 aprilie 2016 a fost fost publicată în Monitorul Oficial - Hotărârea Nr. 250 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional «Varianta de ocolire a municipiului Braşov, Tronson II - DN 11-DN 13», pe raza localităţilor Sânpetru şi Braşov. Se aşteaptă emiterea deciziei de expropriere”, se mai arată în documentul postat pe site-ul companiei.
Candidatul USR la Preşedinţia României, Elena Lasconi, şi-a anulat pentru două zile toate apariţiile publice în urma unei dispute cu conducerea partidului controlată de gruparea fostului[...]
2024-10-11 citeste mai multFostul ministru al Sănătăţii Nelu Tătaru, PNL (foto, alături de avocată) este anchetat de DNA pentru luare de mită de la pacienţi, sub formă de sume mici de bani sau produse agricole. Procurorii[...]
2024-10-11 citeste mai multRomânia trebuie să între în Spaţiul Schengen până la sfârşitul acestui an. Aceasta a fost solicitarea primului ministru maghiar, Viktor Orban, în plenul Parlamentului[...]
2024-10-10 citeste mai multPrim-ministrul Marcel Ciolacu a afirmat că declaraţiile liberalilor privind ruperea coaliţiei sunt făcute pe fondul campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale şi parlamentare şi a subliniat,[...]
2024-10-10 citeste mai multOdată cu noul Plan Urbanistic General al Braşovului va intra în vigoare şi Regulamentul Local de Urbanism (RLU), document prin care trebuie stabilite toate condiţiile ce trebuie respectate[...]
2024-10-10 citeste mai mult
Lazar
2016-06-28 05:35:58
Unde sunt penalizarile pentru aceste firme constructoare ? Sa fie publicate contractele incheiate cu aceste firme si sa nu mai fie atribuite nici un contract acestora nu numai in Brasov ci in toata Romania. Petrica