Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 16:53

Proiect: Concursul pentru directorii de spitale devine public

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 06 decembrie 2016

Oricine va putea participa la evaluarea candidaţilor, urmând a fi permise şi întrebări din public.

Ministerul Sănătăţii a lansat, pe pagina proprie - ms.ro, în dezbatere publică noul ordin ce priveşte Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager persoană fizică din spitalele publice din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii. Acesta aduce schimbări importante în procesul de selecţie a managerului de spital. „Procedura de selecţie a managerului propusă acum pune accent pe profesionalism şi transparenţă, într-o abordare pragmatică”, potrivit reprezentanţilor Ministerului. 
Concret, noua procedură de concurs va consta în susţinerea publică a unui proiect de management pe o temă aleasă din cinci domenii prioritare ale managementului spitalicesc şi adaptată la problemele spitalului unde se candidează. În prezent, concursul de selecţie presupune o probă teoretică constând în rezolvarea unor teste-grile din legislaţia specifică activităţii spitalului public şi din management sanitar, prezentarea unui proiect de management în faţa unei comisii formată din membrii ai consiliului de administraţie al spitalului şi un eventual interviu de selecţie. 
Prezentarea proiectului de management se va face pe durata a maxim 20 de minute şi va fi urmată de un interval de maxim 60 de minute de răspuns la întrebările puse de comisie ce va viza nu doar evaluarea proiectului, ci şi abilităţile manageriale ale candidaţilor. Ordinul de ministru conţine şi modele de grilă generală de evaluare a proiectului de management şi de fişă de evaluare a abilităţilor manageriale. Partea teoretică de legislaţie şi management sanitar va fi evaluată prin întrebările care pot fi adresate de către comisia de concurs candidaţilor din bibliografia publicată odată cu anunţul de concurs.
În urma susţinerii proiectului de management, membrii comisiei de concurs stabilesc nota finală ca media aritmetică între nota acordată pentru evaluarea proiectului de management şi nota privind evaluarea abilităţilor manageriale ale candidatului.
 
Întrebări din... public
Cu cel puţin 5 zile înainte de concurs, proiectele de management ale candidaţilor se publică pe site-ul spitalului unde se organizează concursul. Orice persoană poate participa la susţinerea publică cu condiţia de a-şi anunţa intenţia prin email la adresa menţionată în anunţul de concurs, urmând a primi ulterior o confirmare de participare. Mai mult, orice persoană poate adresa întrebări candidaţilor cu condiţia ca aceste întrebări să fie adresate prin email la adresa din anunţul de concurs cu cel puţin 24 de ore înainte de data probei. În cazul în care din partea persoanelor interesate sunt primite mai mult de 3 întrebări, comisia de concurs alege prin tragere la sorţi 3 întrebări dintre cele care au legătură cu proiectul de management şi nu vizează opiniile politice, activitatea sindicală, religia, etnia, sexul, starea materială sau originea socială ale candidaţilor.
„Prin aceste măsuri de transparenţă se urmăreşte implicarea comunităţii locale în alegerea persoanei care va asigura conducerea spitalului”, potrivit reprezentanţilor Ministerului. 
Din comisia de concurs vor face parte, pe lângă preşedintele consiliului de administraţie, şi două persoane având expertiză teoretică sau practică în domeniul managementului sanitar (fie experienţă de minim 3 ani ca manager de spital, fie calitatea de cadru didactic universitar în specialitatea management sau sănătate publică şi management sanitar). Reprezentantul ales al asociaţiilor de pacienţi din cadrul consiliului de etică al spitalului unde se organizează concursul va avea calitatea de observator fără drept de vot şi notare în cadrul comisiei de concurs, însă va putea adresa întrebări candidaţilor.
 
Înregistrare audio-video
Comisia de soluţionare a contestaţiilor nu mai este numită de Ministerul Sănătăţii ci, pentru a se asigura o organizare unitară a concursului, tot de către consiliul de administraţie al spitalului, cel care numeşte şi comisia de concurs. Această comisie va fi constituită pe aceleaşi criterii de componenţă ca şi comisia de concurs, cu precizarea că din componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor va face parte un alt membru al consiliului de administraţie decât preşedintele consiliului de administraţie al spitalului (care face parte din comisia de concurs).
Pentru a facilita exercitarea dreptului la contestaţii, susţinerea publică a proiectului de management se înregistrează audio-video.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Misiune dificilă: 5 boboci de salvat în Noua

    Misiune dificilă: 5 boboci de salvat în Noua

    Pompierii militari de la Detaşamentul 2 de Pompieri Braşov au avut parte luni, 22 aprilie, de încă o „misiune dificilă”. Aceştia au fost solicitaţi pentru a salva 5 boboci de[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Oficial dispărută, 10 ore

    Oficial dispărută, 10 ore

    IPJ Braşov a declanşat alerta publică „Dispariţie minor”, luni, 22 aprilir, la ora 07.00, pentru un caz semnalat de la Bod, fiind sesizaţi cu privire la faptul că  Birki Rebecca-Ana-Maria,[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Deşi duminică, cărăuşia de lemne

    Deşi duminică, cărăuşia de lemne

    În cursul zilei de duminică, 21 aprilie, poliţiştii din cadrul Secţiei de Poliţie Rurală Feldioara au acţionat în special pentru identificarea transporturilor ilegale de lemn, în[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Şi viteză, şi „substanţe”

    Şi viteză, şi „substanţe”

    Duminică, 21 aprilie, doi tineri şoferi au fost opriţI în trafic din cauza vitezei mari cu care circulau, pentru ca apoi să fie depistaţi ca fiind consumatori de alcool sau droguri. Astfel,[...]

    2024-04-23 citeste mai mult
  • Preşcolarii, în vizită la poliţişti

    Preşcolarii, în vizită la poliţişti

    Poliţiştii predeleni i-au invitat la sediul lor pe micuţii de la Grădiniţa Predeal. Copiii au învăţat cum să se ferească să devină victim, dar şi cum decurge o zi din viaţa poliţiştilor.[...]

    2024-04-23 citeste mai mult