Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6069 RON

1 GBP = 5.8086 RON

1 XAU = 300.1903 RON

1 AED = 1.2543 RON

1 AUD = 3.0214 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.9294 RON

1 CAD = 3.4168 RON

1 CHF = 5.2289 RON

1 CNY = 0.6403 RON

1 CZK = 0.1954 RON

1 DKK = 0.6676 RON

1 EGP = 0.1489 RON

1 HUF = 1.2799 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0680 RON

1 KRW = 0.3453 RON

1 MDL = 0.2583 RON

1 MXN = 0.2707 RON

1 NOK = 0.4401 RON

1 NZD = 2.8418 RON

1 PLN = 1.1505 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0498 RON

1 SEK = 0.4436 RON

1 TRY = 0.1492 RON

1 UAH = 0.1197 RON

1 XDR = 6.1102 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8126 - 21 feb 20:00

„Programul redus de operare al Aeroportului Braşov îl face neprofitabil”

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 26 sepembrie 2023

„Programul redus de operare al Aeroportului Braşov îl face neprofitabil”

Programul redus de operare al aeroportului Braşov, de doar 12 ore pe zi, îl face nefezabil şi neprofitabil pentru operatorii aerieni, susţin reprezentanţii unei companii aeriene.
Conform unui comunicat remis Agerpres, programul de doar 12 ore este consecinţa lipsei controlorilor de trafic aerian ROMATSA care să asigure serviciile necesare pentru ca aeroportul Braşov să poată funcţiona 24/7. În context, operatorul aerian Dan Air precizează că a suferit până în prezent pierderi de 2,6 milioane de euro "pentru a menţine în viaţă visul braşovenilor de a zbura de la ei de acasă".
„La momentul de faţă, dacă se va continua în aceeaşi direcţie, fără a fi luate niciun fel de măsuri, este garantat că acest obiectiv se va închide, iar investiţia de peste 140.000.000 euro cât şi investiţiile operatorilor privaţi vor fi trecute în lunga listă de proiecte eşuate pe care România le are la activ", se menţionează în comunicat.
De asemenea, din cauza acestui program de lucru limitat, Dan Air şi alţi operatori aerieni „s-au văzut nevoiţi ca să aterizeze la alte aeroporturi deoarece aeroportul Braşov se închide conform programului de lucru".
Totodată, reprezentanţii companiei aeriene susţin că s-a solicitat în repetate rânduri extinderea/flexibilizarea programului atât de către Dan Air cât şi de aeroportul Braşov, însă au fost „de fiecare dată refuzaţi".

„O enigmă pentru industria aviatică”
„Modalitatea prin care s-a decis alocarea turnului virtual la Arad în detrimentul Bucureştiului (unde ar fi fost controlori suficienţi pentru a putea operaţionaliza aeroportul Braşov 24/7) rămâne în continuare o enigmă pentru industria aviatică. Ca un alt paradox, aeroportul internaţional Arad care are în medie lunar doar 20 de pasageri este deschis non-stop în comparaţie cu aeroportul Braşov care are un trafic de peste 10.000 pasageri. S-au făcut foarte multe greşeli în faza de management de proiect şi nu s-a avut în vedere potenţialul evident al aeroportului Braşov, ba mai mult, structurarea organelor de control din zona Braşovului a fost complicată în mod nenecesar, fapt care a condus ca foarte puţini controlori de trafic să se poată califica pentru a deservi aeroportul Braşov", precizează reprezentanţii operatorului aerian.
Totodată, reprezentanţii Dan Air susţin că prelungirea programului de lucru al controlorilor de trafic ROMATSA este cea mai simplă şi la îndemână soluţie pentru a asigura serviciile necesare desfăşurării operaţiunilor de transport aerian comercial.
În acest sens, reprezentanţii companiei aeriene au adresat o scrisoare autorităţilor române cu privire la operaţionalizarea aeroportului Braşov în vederea extinderii programului de lucru şi aprobarea capabilităţilor tehnice.
„Aeroportul Braşov s-a deschis de mai bine de trei luni cu un program de doar 12 ore, iar până la această oră nu au fost luate măsuri suplimentare pentru a asigura operaţionalizarea aeroportului din Ghimbav", se menţionează în document.

Probleme anticipate pe vreme de iarnă
Totodată, Aeroportul Braşov urmează să se confrunte cu şi mai multe probleme legate de operare întrucât sezonul rece, care a debutat deja, provoacă fenomene meteo nefavorabile printre care vizibilitatea redusă.
„Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Braşov este la momentul de faţă aprobat pentru CAT I, unde este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi iniţiate. Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Braşovului, mai ales la orele dimineţii. Totuşi aeroportul Braşov are cele mai noi echipamente ceea ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive, însă acestea nu au fost încă autorizate fiind astfel un real pericol în a restrânge şi mai mult programul de funcţionare al aeroportului”, motivează reprezentanţii operatorului aerian.
În scrisoarea trimisă către autorităţi, Dan Air pune în vedere aspectele stringente la momentul de faţă şi propune soluţii pentru a rezolva problemele aeroportului care ţin mai mult de reorganizarea resursei umane şi nu de finanţări sau investiţii adiţionale.
„Dan Air a publicat programul de iarnă unde sunt evidenţiate zboruri în afara orelor de program actuale ale aeroportului întrucât programul propus este singura variantă prin care Aeroportul Braşov se poate autofinanţa, de aceea am alocat şi a doua aeronava pentru operarea de pe Aeroportul Braşov, pentru a ne asigura că acest aeroport va rămâne viabil. Fără cooperarea autorităţilor şi fără implementarea unor soluţii simple care sunt propuse de către Dan Air se conturează un viitor sumbru pentru cel mai nou aeroport din România", se mai precizează în document.

+5 -4

Comentarii

'Eulescu'

2023-09-26 12:53:25


'Inainte de a da vina pe \"altii\", ca \" nu se vrea\" si alte asemenea, sa observam o serie de greseli majore de management. Care management e chiar la Brasov. '

'Aurel Amalinei'

2023-09-26 09:45:29


'Dupa parerea mea buboiul este la directorul aeroportului care saboteaza aeroportul Brasov. Alt repetent trimis la Brașov '

'Versarya'

2023-09-26 07:50:18


'E clar ca ceva nu merge,undeva s-a intrerupr firul.Nu inteleg de ce ne urnim asa de greu,unde e hiba,cine nu vrea ca acest aeroport sa fie functional 100%? Chiar sa nu fim in stare sa ne bucuram de aeroportul nostru asa cum e normal? Eu personal voi merge in Atena si voi fi nevoita sa fac acel drum infernal la Otopeni.Ma voi trezi cu cel putin 7 ore mai devreme ca sa fiu sigura ca ajung la timp.Mai e si problema costului biletelor spre destinatii deja operate din Ghimbav.Avem bilete ff.scumpe.Oricum,ceva trebuie facut,si asta cat mai repede!!!!'

'Barbu Gh.'

2023-09-26 07:47:06


'Că va fi o gaură neagră la buget se anticipa de oricine care are mai mult de un neuron. Provocarea va consta în a-l aduce pe zero, dacă se va reuși vreodată. Pînă la urmă vom afla de ce doar Ghimbavul este singurul cosmdrom care dă salarii celor de la ROMATSA?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie