Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.5755 RON

1 GBP = 5.8440 RON

1 XAU = 344.9545 RON

1 AED = 1.2457 RON

1 AUD = 3.0463 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8845 RON

1 CAD = 3.3581 RON

1 CHF = 5.0224 RON

1 CNY = 0.6314 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0965 RON

1 HUF = 1.2956 RON

1 INR = 0.0550 RON

1 JPY = 2.9154 RON

1 KRW = 0.3365 RON

1 MDL = 0.2582 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4361 RON

1 NZD = 2.8183 RON

1 PLN = 1.1704 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0519 RON

1 SEK = 0.4335 RON

1 TRY = 0.1421 RON

1 UAH = 0.1132 RON

1 XDR = 6.0641 RON

1 ZAR = 0.2484 RON

Editia 8190 - 30 mai 11:58

Programul dorit de Aeroportul Braşov, poate peste 9 luni

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 sepembrie 2023

Controlul virtual din Germania, la fel ca de la Arad

Programul dorit de Aeroportul Braşov, poate peste 9 luni

Conducerea Aeroportului Braşov vrea un program de la ora 6.00 sau ora 7.00 la ora 23.00. Pentru aceasta, e nevoie de acordul ROMATSA. Soluţia cu turn virtual din Germania este la fel ca aceea cu turn la Arad.

După ce în prima lună completă de funcţionare – iulie 2023 -, Aeroportul Internaţional Braşov a depăşit cu puţin 10.000 de pasageri, în august numărul călătorilor transportaţi aproape că s-a dublat, ajungând la peste 19.000. Planul gândit de conducerea aeroportului prevede paşi mai mici, dar realitatea a fost mai bună decât previziunile.
Acelaşi plan aşteaptă un număr de 20.000 de pasageri în luna septembrie, una în care a apărut deja o nouă rută, Braşov – Dortmund. Numai adăugarea acestor zboruri ar însemna depăşirea cifrei propuse, însă, cum sezonul estival a luat sfârşit, s-ar putea înregistra valori mai reduse la celelalte destinaţii, în special cele din Grecia şi Turcia.
Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional Braşov, Ştefan Daniel Micu, spune că doreşte în viitorul apropiat ca programul aeroportului să fie modificat. Acesta ar dori un program mărit, care să înceapă la ora 6.00 sau 7.00 şi să se încheie la 23.00.

Operatorii aerieni, consultaţi de conducerea aeroportului
Alexandru Anghel, directorul Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, a precizat şi care sunt condiţiile pentru ca această prelungire de program să poată fi obţinută.
„Elementul principal în prelungirea programului aeroportului internaţional îl reprezintă companiile aeriene. Ne-am ocupat de consultarea companiilor aeriene şi după ce le-am primit, le-am consolidat şi am făcut solicitarea corespunzătoare către ROMATSA şi aşteptăm răspunsul, prin care să ne precizeze etpele în care vor putea prelungi programul”, a precizat Alexandru Anghel, directorul Aeroportului.

Acum, Braşovul plăteşte către ROMATSA de 9 ori mai mult decât media aeroporturilor din România
Dacă programul şi, mai ales, numărul de zboruri vor creşte, se vor reduce şi cheltuielile aeroportului. În acest moment, Braşovul plăteşte către ROMATSA de 9 ori mai mult decât media aeroporturilor din România, potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Braşov.  
„Şanse să se diminueze cheltuielile către ROMATSA există şi aceasta se va întâmpla odată cu creşterea traficului pe Aeroportul Braşov. Există aeroporturi care se susţin singure, cum este cazul la Iaşi, iar noi avem un plan ca în următorii trei ani să ajungem la nivelul Aeroportului Iaşi şi atunci nu va mai trebui să plătim vreun ban către ROMATSA, deoarece îşi va lua banii direct de la companiile aeriene”, a precizat Ştefan Daniel Micu.

Lufthansa vine la Braşov
Între timp, conducerea aeroportului poartă discuţii cu o primă companie de linie şi nu una oarecare, ci una dintre cele mai cunoscute pe plan mondial. Germanii de la Lufthansa sunt aşteptaţi la Braşov şi ar putea opera zboruri spre mai multe destinaţii din oraşul de la poalele Tâmpei.

Cu turnul virtual din Germania e la fel de complicat
Preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului a comentat şi propunerea unui parlamentar german ca aeroportul de la Braşov să poată avea control virtual din Germania, dacă Aradul nu face faţă.
„La Arad am avut şase controlori de trafic aerian de grad zero, ceea ce înseamnă cea mai mare specializare. Din păcate, am rămas cu doar cinci, după un tragic accident rutier. Ei sunt cei care îi pot forma pe controlorii utilizaţi de Braşov, astfel că, şi dacă turnul ar fi controlat din Germania, tot ar fi nevoie de minim 9 luni pentru pregătirea controlorilor care să lucreze pentru Braşov”, a precizat Ştefan Daniel Micu.
Pe lângă controlori, mai este însă nevoie şi de poliţişti de frontieră, de lucrători vamali, de angajaţi ai aeroportului şi de mulţi alţii, pentru ca aeroportul să îşi poată prelungi programul.

Comentarii

'Dachi'

2023-09-14 04:57:46


'Aşa am auzit şi eu de Anghel ăsta!\nDe bun ce era a zburat de la Iaşi la Braşov!\nBineînțeles că pe interese politice!\nSau?'

'Barbu Gh.'

2023-09-11 09:18:57


'De ce nu un „virtual” în Honolulu? Chiar, cum a ajuns Anghel ăsta mare șef de cosmodrom la Brașov? Că, zic gurile rele, de la Iași a fost dat zburat de „capabil” ce era.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie