Curs BNR

1 EUR = 4.9243 RON

1 USD = 4.0623 RON

1 GBP = 5.7176 RON

1 XAU = 243.3369 RON

1 AED = 1.1059 RON

1 AUD = 3.1225 RON

1 BGN = 2.5177 RON

1 BRL = 0.8028 RON

1 CAD = 3.3359 RON

1 CHF = 4.5208 RON

1 CNY = 0.6347 RON

1 CZK = 0.1934 RON

1 DKK = 0.6622 RON

1 EGP = 0.2590 RON

1 HUF = 1.4027 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.6878 RON

1 KRW = 0.3633 RON

1 MDL = 0.2294 RON

1 MXN = 0.2037 RON

1 NOK = 0.4882 RON

1 NZD = 2.8964 RON

1 PLN = 1.0873 RON

1 RSD = 0.0419 RON

1 RUB = 0.0565 RON

1 SEK = 0.4885 RON

1 TRY = 0.4751 RON

1 UAH = 0.1509 RON

1 XDR = 5.8466 RON

1 ZAR = 0.2945 RON

Editia 7476 - 16 iun 05:10

Proces pentru DN73: După o „telenovelă” de 7 ani, constructorul spaniol Azvi a reziliat contractul şi… a dat în judecată CNAIR-ul

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 februarie 2021

Proces pentru DN73: După o „telenovelă” de 7 ani, constructorul spaniol Azvi a reziliat contractul şi… a dat în judecată CNAIR-ul

DN73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, cunoscut şi sub numele de „drumul ruşinii”, a rămas fără constructor. După nouă ani de contract şi realizarea a aproape jumătate din lucrările de modernizare, constructorul spaniol Azvi a cerut rezilierea. Mai mult, a dat Compania de Drumuri în judecată solicitând pretenţii financiare.
Constructorul spaniol care lucra la reabilitarea DN73 a cerut rezilierea contractului cu statul român în vara anului trecut, se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, la o interpelare a deputatului PNL de Argeş Dănuţ Bica. Mai mult, constructorul a chemat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Tribunalul Bucureşti pentru constatarea rezilierii şi solicitarea de pretenţii financiare, se mai arată în răspunsul transmis de ministrul Drulă în ianuarie 2021.
În acelaşi document se menţionează că lucrările din contractul semnat cu asocierea condusă de spanioli au fost realizate în proporţie de până la 50%. Informaţia privind stadiul lucrărilor pe DN73 apare şi pe site-ul Companiei de Drumuri, unde mai scrie că „a fost recepţionat un sector de 28,85 km. Pentru restul sectorului contractul a fost reziliat şi se va lansa o procedură de licitaţie având ca obiect actualizarea proiectului pentru rest de executat. Documentaţia de atribuire pentru servicii de actualizare proiect se află în curs de elaborare”.

Ministrul Transporturilor estimează că drumul va fi finalizat în 2023
În răspunsul către deputatul PNL, ministrul Transporturilor estimează că obiectivul urmează să fie finalizat în decembrie 2023. Rămâne de văzut cât de realist este acest termen, în condiţiile în care nu este încă lansată licitaţia pentru continuarea lucrărilor, nici măcar cea pentru actualizare proiect. Contractul pentru reabilitarea celor 103 kilometri din DN73 a fost semnat în iulie 2011, pentru suma de 275,86 milioane de lei lei, fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 19 mai 2014, potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei de Drumuri.
În 2019 însă, Ministerul Transporturilor voia să rezilieze contractul cu Azvi, însă după ce ministrul de la acea vreme, Răzvan Cuc, a făcut „scandal”, constructorul s-a pus pe treabă şi a reuşit să reabiliteze o porţiune mai mare în zona dintre Râşnov şi Bran, însă nu a reuşit să-şi respecte promisiunile.

Comentarii

'Barbu Gh.'

2021-02-02 11:31:43


'Să nu uităm că, pînă nu demult, la C.N.A.I.R. Brașov a fost director nepotul torționarei Cebuc, cea care „s-a ocupat” de protestatarii brașoveni din 1986. Dar ne mirăm de ce nu funcționează nimic în sectorul bugetar. Mă rog, mai puțin „sistemul P.C.R.”. Ăla duduie!'

'Lazar'

2021-02-02 09:19:01


'Toti incompetentii din Ministerul Transporturilor si CNAIR care au aprobat acest contract ar trebuii demisi de urgenta si trimisi la munca pe acest santier pana la finalizarea ei.'

'ophelia'

2021-02-02 08:05:33


'Cineva e vinovat de situatia creata? S-au cheltuit milioane de euro,s-au incheiat contracte paguboase,s-au contractat firme neserioase.Cine e vinovat?Pana cand se mai tolereaza aceasta situatie in care banul public este aruncat pur si simplu,fara ca nimeni sa raspunda penal si pecuniar? Este o alta forma de scurgere a banului public in gauri negre fara fund.Daca macar o persoana ar plati pentru prejudiciu,s-ar crea un precedent si poate decidentii ar fi mai atenti la contractele de anvergura.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional