Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 16:40

Proces pentru DN73: După o „telenovelă” de 7 ani, constructorul spaniol Azvi a reziliat contractul şi… a dat în judecată CNAIR-ul

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 februarie 2021

Proces pentru DN73: După o „telenovelă” de 7 ani, constructorul spaniol Azvi a reziliat contractul şi… a dat în judecată CNAIR-ul

DN73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, cunoscut şi sub numele de „drumul ruşinii”, a rămas fără constructor. După nouă ani de contract şi realizarea a aproape jumătate din lucrările de modernizare, constructorul spaniol Azvi a cerut rezilierea. Mai mult, a dat Compania de Drumuri în judecată solicitând pretenţii financiare.
Constructorul spaniol care lucra la reabilitarea DN73 a cerut rezilierea contractului cu statul român în vara anului trecut, se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, la o interpelare a deputatului PNL de Argeş Dănuţ Bica. Mai mult, constructorul a chemat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Tribunalul Bucureşti pentru constatarea rezilierii şi solicitarea de pretenţii financiare, se mai arată în răspunsul transmis de ministrul Drulă în ianuarie 2021.
În acelaşi document se menţionează că lucrările din contractul semnat cu asocierea condusă de spanioli au fost realizate în proporţie de până la 50%. Informaţia privind stadiul lucrărilor pe DN73 apare şi pe site-ul Companiei de Drumuri, unde mai scrie că „a fost recepţionat un sector de 28,85 km. Pentru restul sectorului contractul a fost reziliat şi se va lansa o procedură de licitaţie având ca obiect actualizarea proiectului pentru rest de executat. Documentaţia de atribuire pentru servicii de actualizare proiect se află în curs de elaborare”.

Ministrul Transporturilor estimează că drumul va fi finalizat în 2023
În răspunsul către deputatul PNL, ministrul Transporturilor estimează că obiectivul urmează să fie finalizat în decembrie 2023. Rămâne de văzut cât de realist este acest termen, în condiţiile în care nu este încă lansată licitaţia pentru continuarea lucrărilor, nici măcar cea pentru actualizare proiect. Contractul pentru reabilitarea celor 103 kilometri din DN73 a fost semnat în iulie 2011, pentru suma de 275,86 milioane de lei lei, fără TVA. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 19 mai 2014, potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei de Drumuri.
În 2019 însă, Ministerul Transporturilor voia să rezilieze contractul cu Azvi, însă după ce ministrul de la acea vreme, Răzvan Cuc, a făcut „scandal”, constructorul s-a pus pe treabă şi a reuşit să reabiliteze o porţiune mai mare în zona dintre Râşnov şi Bran, însă nu a reuşit să-şi respecte promisiunile.

Comentarii

'Barbu Gh.'

2021-02-02 11:31:43


'Să nu uităm că, pînă nu demult, la C.N.A.I.R. Brașov a fost director nepotul torționarei Cebuc, cea care „s-a ocupat” de protestatarii brașoveni din 1986. Dar ne mirăm de ce nu funcționează nimic în sectorul bugetar. Mă rog, mai puțin „sistemul P.C.R.”. Ăla duduie!'

'Lazar'

2021-02-02 09:19:01


'Toti incompetentii din Ministerul Transporturilor si CNAIR care au aprobat acest contract ar trebuii demisi de urgenta si trimisi la munca pe acest santier pana la finalizarea ei.'

'ophelia'

2021-02-02 08:05:33


'Cineva e vinovat de situatia creata? S-au cheltuit milioane de euro,s-au incheiat contracte paguboase,s-au contractat firme neserioase.Cine e vinovat?Pana cand se mai tolereaza aceasta situatie in care banul public este aruncat pur si simplu,fara ca nimeni sa raspunda penal si pecuniar? Este o alta forma de scurgere a banului public in gauri negre fara fund.Daca macar o persoana ar plati pentru prejudiciu,s-ar crea un precedent si poate decidentii ar fi mai atenti la contractele de anvergura.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie