Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:30

Primul proiect dat în lucru pentru Aeroportul Braşov, după blocarea lucrărilor din 2014

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 30 mai 2017

Consiliul Judeţean a semnat contractul cu firma care va proiecta suprafeţele de mişcare

Primul proiect dat în lucru pentru Aeroportul Braşov, după blocarea lucrărilor din 2014

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea (foto), a semnat vineri, 26 mai contractul de servicii cu SC Search Corporation SRL privind realizarea proiectului tehnic pentru Calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav. Câştigătorul licitaţiei trebuie să se ocupe şi de avizele necesare demarării lucrărilor (certificatul de urbanism, DTAC, DTOE, documentaţii pentru obţinerea acordurilor şi avizelor prevăzute în certificatul de urbanism, caiete de sarcini), dar şi să ofere asistenţă tehnică pe parcursul derulării acestui contract.
Conform contractului, preţul serviciilor este de 398.609 lei, fără TVA, în condiţiile în care „suma de pornire” a licitaţiei (la care au participat patru firme) a fost de 856.473 de lei, fără TVA.  Potrivit clauzelor contractuale, firma prestatoare se obligă să constituie o garanţie de bună execuţie, în cuantum de 10%, respectiv 39.860,99 lei.

Grafic detaliat pentru fiecare etapă
Durata de prestare a serviciilor care face obiectul contractului cu Search Corporation este de 75 de zile, pentru fiecare etapă a proiectului fiind stabilit un termen clar de finalizare.
„Astăzi (ieri – n.r.), am transmis comanda pentru prima etapă, respectiv realizarea documentaţiei aferente Certificatului de urbanism”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov. Conform contractului, în primele 15 zile de la de la primirea comenzii emise de administraţia judeţeană, consultantul va avea va trebui să pregătească documentaţia pentru Certificatul de urbanism, după care va fi dată comanda pentru următoarea etapă, respectiv să obţinerea avizelor şi acorduri aferente proiectului, termenul fiind tot de 15 zile calendaristice. Ulterior, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea comenzii, firma trebuie să pregătească proiectul, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie, apoi va primi comanda pentru ultima etapă, respectiv elaborarea documentaţiei tehnice în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, termenul de predare fiind de 15 zile calendaristice.

Urmează studiu de fundamentare şi de trafic pasageri şi cargo
Pe lângă semnarea contractului pentru proiectarea suprafeţelor de mişcare, Adrian Veştea a anunţat că Executivul Consiliului Judeţean Braşov a elaborat documentaţia necesară lansării licitaţiei în vederea realizării studiului de fundamentare pentru aeroport. Dosarul a fost transmis spre avizare la Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice, iar după validare, documentaţia va fi postată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Studiul de fundamentare va include şi studiul de trafic pasageri şi cargo şi urmează să ia în calcul mai multe variante de realizare a investiţiei (concesionare, parteneriat public-privat etc.). În urma elaborării acestuia, CJ Braşov va putea lua o decizie argumentată din punct de vedere tehnic, economic şi juridic privind modalitatea de finalizare a Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav.
„Suntem în grafic în privinţa derulării procedurilor legale pentru realizarea Aeroportului. Acestea sunt etapele birocratice pe care trebuie să le parcurgem în această fază de proiectare, înainte de a relua lucrările de construcţie pe care le-am prevăzut pentru etapa a treia de implementare. Sperăm să nu avem întârzieri sau contestaţii în procedura de licitaţie, astfel încât până la sfârşitul lunii august să putem da drumul la realizarea studiului de fundamentare. Totodată, sperăm ca proiectarea să decurgă fără probleme, astfel încât la finele celor 75 de zile prevăzute în contract să putem depune documentaţia tehnică în vederea obţinerii autorizaţiei de construire pentru calea de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare”, a declarat Adrian Veştea.  
Amintim faptul că indicatorii tehnico-economici pentru etapa a III-a de execuţie a Aeroportului, respectiv „Extinderea suprafeţelor de mişcare aeroportuare, echiparea suprafeţelor de mişcare cu instalaţii de balizaj, extinderea reţelelor de canalizare pluvială şi drenaj, clădiri operaţionale aeroportuare”, au fost aprobaţi de plenul CJ Braşov în decembrie 2016. Valoarea investiţiilor prezăvute în această etapă este de 47.921.330 euro, fără TVA.
Administraţia judeţeană a alocat în bugetul propriu al Judeţului Braşov pe anul 2017 suma de 47,134 milioane lei pentru continuarea investiţiilor la aeroport.

Proiect blocat din 2014
Inaugurarea pistei aeroportului, în octombrie 2014 (moment imediat urmat de reţinerea-surpriză a fostului preşedinte CJ Braşov, Aristotel Căncescu) a fost momentul când s-a stopat proiectul. Conducerea interimară ce a urmat la CJ a rămas blocată în probleme iscate de situaţia juridică a terenurilor, având în vedere că expirase HG-ul care transfera către CJ Braşov, de la Institutul Cartofului, suprafaţa necesară investiţiei.
Problema s-a rezolvat abia în 2016, după ce conducerea CJ a fost preluată de un nou Executiv, în urma alegerilor locale din iunie. După luni întregi de clarificări pe la ministere şi în Parlament, „legea aeroportului” a fost adoptată în 18 octombrie 2016 şi promulgată în 17 noiembrie 2016 de preşedintele Klaus Iohannis, dată de la care suprafaţă de teren necesară pentru aeroport e la dispoziţia CJ Braşov, pe termen nelimitat. În paralel au început procedurile pentru „birocraţia obligatorie”, pentru ca la acest moment să fie dată efectiv în lucru şi prima lucrare legată de aeroportul Braşovului.

+8 -2

Comentarii

Eugenia

2017-05-31 04:57:11


Totdeauna am votat pe cei ce vor construi aeroportul dar degeaba. Au făcut altceva cu banii.pe noi necosta f.mult timp si bani sa plecam din București. Poate nu mor până i- mi voi aștepta nepoțeii an aeroportul Ghimbav

G.Cioaca

2017-05-30 16:06:10


Foarte bine , sa se faca ODATA suntem satui de promisiuni!.

Ch

2017-05-30 06:51:58


Sa mori tu.azi semnam mâine amanam pana nu se termina proiectul ,,imobiliar,, din vecinătate nu pupați aeroport..ca nu le mai cumpăra nimeni când le-or bârâii avioanele peste blocuri,,

Ophelia

2017-05-30 06:31:35


Spor la treaba,acum cand vremea permite.Dati zor cu lucrarile,iarna nu-i departe si iar se stagneaza cateva luni.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie