Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:32

Primul autobuz electric asamblat în România, testat pe străzile Făgăraşului. „Nu e o promisiune de cumpărare”, spune primarul Gheorghe Sucaciu

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 iulie 2021

Primul autobuz electric asamblat în România, testat pe străzile Făgăraşului. „Nu e o promisiune de cumpărare”, spune primarul Gheorghe Sucaciu

Primăria Făgăraş va testa, timp de două săptămâni, până în 20 iulie, primul autobuz 100% electric asamblat în ţara noastră, la Baia Mare de ATP Trucks Automobile. Prototipul a fost adus marţi la Făgăraş, iar în cadrul unei conferinţe de presă, primarul municipiului, Gheorghe Sucaciu, a declarat că „profităm de această oportunitate pentru a analiza modul şi costurile de operare, care ne vor folosi după ce vom achiziţiona autobuze electrice prin proiectele de mobilitate în valoare de 30 de milioane de euro. Pentru a evita confuziile, subliniez că aceste teste sunt independente de proiectele pe care le avem. Autobuzele incluse în proiectele finanţate cu fonduri europene vor fi cumpărate prin licitaţie publică, fără vreo legătură cu producătorul de la Baia Mare”.
La rândul său, fondatorul ATP Group, Mircea Cirţ, a declarat că „apreciem fiecare solicitare din partea autorităţilor locale şi este onorant să le răspundem. Autorităţile locale ne oferă un feedback-ul aplicat, realist. Este evident deja că şi la nivelul ţării noastre există o preocupare majoră în sensul eficientizării şi ecologizării transportului public şi nu numai. Vom încredinţa reprezentaţilor Serviciului de transport public local Făgăraş autobuzul electric începând cu data de 06 iulie şi până în 20 iulie. Aşa cum am transmis deja, toate datele culese de dumnealor în această perioadă sunt importante pentru evaluarea la care încă este supus e-UpCity”.  

Minim 350.000 euro
Autobuzul e-UpCity, a fost lansat oficial pe piaţa din România în 13 mai şi are omologare europeană. Primul prototip are 83 de locuri (25 pe scaune), o lungime de 12,18 metri şi autonomie minimă, în oraş, de 200 de kilometri, care poate fi extinsă până la 360 de kilometri. O încărcare completă durează între 3 şi 5 ore. În privinţa conectivităţii, autobuzul electric este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune şi monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecţii multimedia.
Producătorii autobuzului e-UpCity, susţin că vehiculul are o arhitectură modernă şi profil ECO (ECOlogic & ECOnomic), astfel că poate răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi şi poluante, dar şi solicitărilor de optimizare a costurilor. Preţul de achiziţie al unui model e-UpCity porneşte de la 350.000 euro. Garanţia pentru caroserie şi acumulatori este de 8 ani. Pentru asamblarea autobuzului, compania din Baia Mare foloseşte componente ale unor producători importanţi pe piaţa mondială.
Înainte de Făgăraş, autobuzul a mai fost testat în Oradea şi Brăila.

+5 -1

Comentarii

'stercalau'

2021-07-07 08:26:42


'hai sa o lasam ca macane cu transportul electric nepoluant. la nivel mondial poluarea este la fel dar tarile puternice transfera poluarea spre tarile sarace.industria bateriilor este mai poluanta decit cea produsa prin arderea combustibilior fosili dar mai parsiva otraveste mediul mamult in timp.'

'Barbu Gh.'

2021-07-07 06:40:48


'Guvernul ar trebui, în mod normal, să încurajeze achiziția de produse asamblate la noi. Dar ce-i normal în țara asta? Cine știe, în timp poate s-ar trece și la producția de componente, nu doar importarea lor. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie