Curs BNR

1 EUR = 4.9490 RON

1 USD = 4.3853 RON

1 GBP = 5.8544 RON

1 XAU = 253.3079 RON

1 AED = 1.1939 RON

1 AUD = 3.1350 RON

1 BGN = 2.5304 RON

1 BRL = 0.7817 RON

1 CAD = 3.4429 RON

1 CHF = 4.7366 RON

1 CNY = 0.6872 RON

1 CZK = 0.1925 RON

1 DKK = 0.6655 RON

1 EGP = 0.2792 RON

1 HUF = 1.3432 RON

1 INR = 0.0584 RON

1 JPY = 3.8663 RON

1 KRW = 0.3683 RON

1 MDL = 0.2474 RON

1 MXN = 0.1995 RON

1 NOK = 0.4827 RON

1 NZD = 2.9949 RON

1 PLN = 1.0536 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0585 RON

1 SEK = 0.4799 RON

1 TRY = 0.3462 RON

1 UAH = 0.1614 RON

1 XDR = 6.1308 RON

1 ZAR = 0.2719 RON

Editia 7591 - 03 dec 05:45

Primele autobuze hibrid din Braşov au fost scoase pe traseu: RATBV 25, 28, 41. În decembrie, troleibuzele noi şi pe linia 8

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 noiembrie 2021

Primele autobuze hibrid din Braşov au fost scoase pe traseu: RATBV 25, 28, 41. În decembrie, troleibuzele noi şi pe linia 8

Din 19 noiembrie, pe liniile RATBV din municipiul Braşov circulă primele autobuze hibrid. Cele 10 autobuze noi, marca Mercedes, au fost introduse pe traseele care leagă centrul Braşovului de zona Bartolomeu - Stupini, mai precis pe liniile 25: Avantgarden - Gara Braşov - Terminal Poienelor, 28: Stupini (str. Fundăturii) - Avantgarden - Livada Poştei şi 41: Stupini (str. Lujerului) - Livada Poştei. Vehiculele au costat 13,4 milioane de lei (fără TVA), şi au fost achiziţionate printr-un program european, finanţarea  nerambursabilă fiind de 98%.
Noile autobuze Mercedes, cu sistem de tracţiune hibrid  (Diesel Euro 6 plus electric)  au 12 m lungime şi o capacitate de 108 pasageri (dintre care 27 plus şoferul pe scaune). Vehiculele au podea joasă şi rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, autobuzele sunt dotate cu sistem de ventilaţie, prize USB pentru încărcarea telefoanelor, sistem de supraveghere video.  
Pentru aceste autobuze, producătorul a oferit o garanţie de 5 ani sau 350.000 km rulaţi.
Achiziţia acestor vehicule, a declarat directorul RATV, Marian Geman, face parte din strategia de modernizare a flotei de autobuze a operatorului şi îi permite să fie mai operativ în ceea ce priveşte creşterea calităţii serviciilor. „Odată cu achiziţia acestor mijloace de transport, putem scoate din oraş vehiculele mai vechi, cu emisii de noxe destul de mari”, a declarat directorul RATBV, care a menţionat că unele dintre autobuzele vechi vor mai circula în zona metropolitană, iar altele vor fi casate.
Noile autobuze deţin dotări de ultimă generaţie, inclusiv senzori care detectează pietonii sau bicicliştii. „Au un sistem de asistare la frânare. De exemplu, dacă un şofer nu reacţionează în timp util, maşina frânează singură. De asemenea, sunt dotate cu un sistem de ventilaţie, antibacterian şi antivirus. El poate schimba aerul din habitaclu (unde stau călătorii – n.r.) în aproximativ 2 minute”, a mai spus directorul RATBV.
După aceste autobuze, Marian Geman a anunţat că până la finalul acestui an vor mai fi puse în circulaţie cele 25 de troleibuze achiziţionate cu fonduri europene, acestea urmând a circula, printre altele, pe liniile 7 şi 8.

Coliban: Reţeaua de transport din Braşov va fi regândită
Cele 10 autobuze au fost prezentate vineri, la Terminalul RATBV Stadionul Municipal, iar la eveniment a participat şi primarul Braşovului, Allen Coliban. Acesta a precizat că cele 10 autobuze  vor contribui la reducerea poluării generate de transportul public. În cifre asta înseamnă o reducere de 96.000 de kilograme de dioxid de carbon pe an pe traseele pe care aceste autobuze vor opera, undeva la 1.300 de kilograme de dioxid de azot”.
Totodată, edilul a anunţat că „pe lângă achiziţia de mijloace de transport noi, avem o analiză, împreună cu operatorul de transport, asupra gradului de încărcare pe trasee. Am suplimentat în acest an multe dintre traseele din Braşov pentru a asigura o fluenţă şi capacităţi adaptate la solicitări şi la gradul de utilizare. Este tendinţa în care ne înscriem pentru următorii ani, astfel încât să nu mai avem aglomeraţie şi să avem un transport public de calitate. (...) Luăm în calcul pe termen mediu, adică în următorul an de zile, un studiu la nivelul întregului oraş care să regândească structura liniilor de transport în comun, dar acesta este un proiect de lungă durată pentru că va presupune şi o modificare a informaţiilor şi a felului în care cetăţenii folosesc transportul public”, a declarat primarul Allen Coliban.

+3 -0

Comentarii

'Iuli'

2021-11-23 21:01:44


'Minciuna !!! Pe 25 si 41 nu e,cel putin la 8.18 min la complexul mare din steagu catre avangarden ,e o vechitura ,am sunat de 2 zile la rat ,inregistraza si acum sesizarea ,si o analizeaza...de 2 lei !!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional