Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 22:43

Primele autobuze electrice și troleibuze vor intra de luni în trafic. Brașovul va ajunge la 133 de mijloace de transport verzi

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 19 mai 2020

Primele autobuze electrice și troleibuze vor intra de luni în trafic. Brașovul va ajunge la 133 de mijloace de transport verzi
Începând din 25 mai, pe linia 36 vor circula primele două autobuze electrice, iar pe linia 2 vor fi scoase în trafic primele două troleibuze. Noile vehicule sunt, deocamdată, în rodaj pe străzile Brașovului, iar luni au fost prezentate într-o conferință de presă. Noile vehicule sunt nepoluante și beneficiază de toate facilitățile pentru călători, aceștia având incluziv posibilitatea de a-și încărca telefonul.
 
 
Cele două autobuze electrice fac parte din primul lot de 32 de vehicule pe care Primăria le cumpără de la producătorul ceh SOR. Vehiculele sunt de dimensiune medie având o lungime de 12 m și o capacitate de 102 locuri, din care 35 pe scaune. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu aer condiționat, sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (7 camere video/ vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat.
 
 
Autobuzul electric are o capacitate a bateriilor de 264 de kilowați/oră, care înseamnă o autonomie minimă, garantată în cele mai proaste condiții, de 200 de kilometri. Autobuzul poate fi încărcat o dată pe zi, după încheierea traseelor”, a explicat directorul RATBV, George Cornea.  Pentru încărcarea autobuzelor, există stații lente la sediul RATBV (o încărcare durează 8 ore), iar în nouă puncte din oraș se vor amenaja stații rapide.  Autobuzele din acest lot vor circula pe traseele: 9, 15, 22, 23B, 29, 32, 34, 36, 53. Primul autobuz va circula pe linia 36, apoi vor fi introduse pe linia 23 B.  Valoarea achiziției pentru cele 32 de autobuze este de 75.550.720 lei, fără TVA.
 
 
 
 
La același producător mai sunt comandate încă 20 de autobuze electrice (10 cu lungimea de 12 metri și 10 cu lungimea de 8 metri),  valoarea achiziției fiind de 48.058.500 de lei, fără  TVA.  De altfel, primarul Brașovului, George Scripcaru a anunțat că primele autobuze de 8 metri s-ar putea să ajungă la Brașov în următoarele luni, iar acestea vor circula în Centrul Istoric al Brașovului.
Pentru toate cele 52 de autobuze, Primăria Brașov a obținut o finanțare de la Administrația Fondului de Mediu.
La acestea se adaugă alte 20 de autobuze electrice achiziționate în cadrul unei finanțări nerambursabile prin POR de 72.567.971 de lei, obținute în parteneriat cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA). Dintre cele 20 de autobuze electrice, 12 au lungimea de 18 metri și 8 au lungimea de 12 metri. Ambele licitații (atât pentru cele de 18 metri, cât și pentru cele de 12 metri) sunt în faza de evaluare a ofertelor.
 
Troleibuzele, livrate până la finalul anului
În ceea ce privește troleibuzele, acestea fac parte din lotul de 26 achiziționate de la firma poloneză Solaris Bus & Coach SA, cu finanțare prin Programul Operațional Regional 2014-2020, printr-un proiect depus de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), în parteneriat cu Municipiul Brașov. Troleibuzele sunt modelul „Solaris Trollino 18“, de 18 metri, articulate, cu o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune. Pe lângă linia 2, troleibuzele vor mai fi introduse pe liniile 31, 6 și 1. Termenul de livrare a celor 32 de autobuze electrice este luna iulie.
Troleibuzul este gândit să meargă independent față de rețeaua de contact pe anumite porțiuni unde nu există rețea, are o autonomie minimă garantată de 5 km și o capacitate de transport de 137 de pasageri plus șofer”, a declarat directorul RATBV, George Cornea  
Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, scopul edililor locali fiind reducerea poluării în zona centrală a orașului. De asemenea, odată cu introducerea troleibuzelor pe cele 4 linii va deveni funcțională linia de contact de pe strada Zizinului, iar rețele de pe alte două artere de circulație, respectiv Hărmanului și Bulevardul Muncii vor fi mai utilizate decât se întămplă acum. În aceste condiții va fi redus și costul de operare al transportului cu troleibuzele, care acum este extreme de ridicat   (12,49 lei/km). Valoarea achiziției celor 26 de troleibuze este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuția Municipiului Brașov și 98% fonduri nerambursabile. Termenul de liivrare a troeibuzelor este finalul anului 2020.
 
 
Foaie de parcurs până în anul 2022
„În total vom avea 133 de mașini «verzi», la finalul tuturor achizițiilor făcute de Primăria Brașov. În acest moment, RATBV operează aproximativ 180 de autobuze pe zi, din care în municipiu aproximativ 130, deci ar trebui să putem trece integral pe mijloace de transport ecologice la nivelul municipiului“, George Cornea, director general RATBV”, a continuat directorul RATBV.  
 Pe de altă parte, primarul Brașovului, George Scripcaru, a declarat că achiziția acestor mijloace de transport este cuprinsă  în Planul privind calitatea aerului și în Planul de mobilitate urbană. „Am stabilit o foaie de parcurs pe care o respectăm întocmai, astfel încât, până la sfârșitul anului 2022, să ne încadrăm în parametrii stabiliți cu Ministerul Mediului și Uniunea Europeană”, a încheiat primarul.
 
 
 

 
+7 -0

Comentarii

Bibicu

2020-05-19 10:21:40


Felicitari pentru achizitii. Problema va fi cu întreținerea. Va mai amintiti vechile troleibuze care scartzaiau si scoteau un shuierat, de ziceai ca in loc de ungere au nisip in lagăre, și mergeau de parca le tragea ceva inapoi!

Willy

2020-05-19 09:02:55


Ce jegurile alea turcesti ce se intampla?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie