Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 14:32

Primăria vrea un „Braşov carbon-neutral”: fără maşini pe benzină, fără centrală pe gaz acasă, până în 2050

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 decembrie 2020

O altă idee conturată la dezbaterea publică pe mediu: actualul PICA trebuie îmbunătăţit. Tractorul poluat de şantiere, Bartolomeul de industrie

Primăria vrea un „Braşov carbon-neutral”: fără maşini pe benzină, fără centrală pe gaz acasă, până în 2050

În 16 decembrie, în sistem online, a avut loc prima întâlnire a noii conduceri a Primăriei Braşov cu cetăţenii pe tema calităţii aerului şi măsurilor de reducere a poluării. La întâlnire au participat aproximativ 50 de persoane, reprezentanţi ai asociaţiilor de protecţie a mediului, ai asociaţiilor care reprezintă locuitorii din cartierele Tractorul nou şi Bartolomeu - Avantgarden, specialişti în domeniu, cetăţeni, dar şi Ciprian Băncilă, directorul Agenţiei de Mediu, şi Mircea Paraschiv, comisar-şef al Gărzi de Mediu Braşov. Din partea municipalităţii, alături de primarul Allen Coliban, au fost viceprimarul Flavia Boghiu şi consilierii locali George Boroda, Ioan Corbu, Cezar Crican şi Adrian Codreanu.

De la „incoerent”
Una dintre principalele teme de discuţie a fost „Planul Integrat de Calitate a Aerului” (PICA), care, după cum au ţinut să precizeze mai mulţi dintre participanţi, ar trebui refăcut. De altfel, chiar primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că „avem nevoie de un PICA nou, de un document cu care să se poată lucra şi care să poată fi implementat. Din felul în care a fost structurat acest document văd că e o combinaţie de măsuri generale - cum ar fi cea privind creşterea suprafeţei de spaţii verzi - cu proiecte care existau într-o formă sau alta în primărie şi care au fost şi ele puse acolo, aglomerate, de multe ori incoerent. De aceea este nevoie de a regândi măcar partea de plan de măsuri, dacă nu cumva chiar de a studia ponderea surselor şi a confirma că analiza pe sursele de poluare este una corectă. Acesta cred că va fi un demers pentru prima parte a anului viitor, dacă tot vorbim de lucruri concrete şi despre ce-mi propun să facem”.

La „mai ambiţios”
Pe de altă parte, în timpul discuţiilor primarul a menţionat că oraşul ar trebui să îşi propună măsuri „mai ambiţioase” în ceea ce priveşte reducerea poluării, iar propunerea unuia dintre participanţi ca oraşul nostru să devină primul din România „carbon-neutral” (înlocuirea surselor clasice de energie, pe bază de combustibil fosil, cu energie din surse regenerabile, până în 2050. De exemplu, înlocuirea  mijloacelor de transport pe bază de benzină şi motorină, cu cele electrice sau cu hidrogen; înlocuirea sistemelor de încălzire care funcţionează pe bază de gaze naturale cu cele din surse regenerabile, panouri fotovoltaice, pompe de căldură, energie hidro).

Soluţia pentru şantiere: să aplicăm reglementările
În timpul discuţiilor, participanţii au spus şi care sunt problemele din anumite zone ale oraşului. Astfel, în cartierului Tractorul, marile probleme sunt legate de poluarea cauzată de şantierele în derulare din zonă. În Bartolomeu, poluarea majoră este cea industrială. De altfel, participanţii au venit şi cu propuneri pentru rezolvarea acestor situaţii. În cazul şantierelor, soluţiile sunt obligativitatea fiecărui dezvoltator de a amenaja staţii de spălare a roţilor fiecărui camion care iese din şantier, montarea de camere video la şantiere, prevederea unor sancţiuni pentru cei care nu utilizează plase de protecţie pe toată durata construcţiei.

Soluţia pentru industrie: să o găsim
În privinţa poluării industriale, deşi aceasta este percepută drept componenta majoră a poluării din Braşov, participanţii au reclamat faptul că nu este tratată detaliat în PICA, iar planul de măsuri nu conţine şi soluţii pentru acest tip de poluare. Această neconcordanţă este doar una dintre cele identificate de vorbitori în acest plan, concluzia fiind că PICA tratează cu atenţie doar partea de mobilitate, nu şi ceilalţi factori care contribuie la poluarea din oraş. Singura soluţie în viziunea lor este cea de actualizare a planului, cât mai rapid, astfel încât să poată fi luate măsurile de reducere a poluării. Întâlnirea de miercuri face parte dintr-o serie de dezbateri ale reprezentanţilor municipalităţii cu cetăţenii sau cu factorii interesaţi pentru asigurarea unei dezvoltări durabile a Braşovului.

Comentarii

'Barbu Gh.'

2020-12-19 12:38:08


'@DanaIS,\n\nDacă „apreciază” politrucul „Dana” situația... este de bine.\nUn limbaj slugarnic la adresa celor de la putere, cum are „danaIS”, nu am mai auzit de dinainte de 1990, la „lătrăii” de meserie din ședințele comuniștilor sau uteciștilor. '

'Eugen'

2020-12-18 19:26:39


'Pt. \"andreea\" si comentariul ei: Vezi doar actualul primar, dar de cand se umbla pe strazi \"de pamant\" in Tractoru? De 2 luni, cumva? Gandeste-te ca sunt ani de zile in care s-au dat aprobari pt. constructii total anapoda. 2 blocuri la intrarea pe Ioan Popasu, alte 3 blocuri in mijlocul campului, la finalul strazii Ioan Popasu. E doar un exemplu, nu stiu exact toate strazile din zona, dar exact asa s-a construit. Drumuri de acces pt. blocurile care se construiesc in mijlocul campului, e clar ca nu exista, si atunci toate utilajele trec pe aceleasi drumuri pe care intra si cei care deja locuiesc in zona. Solutia ar fi fost ca pt. constructiile care sunt in desfasurate sa se creeze un singur itinerariu pt. utilaje, pt. ca in nicio tara din lumea asta nu se va face un drum asfaltat pe care sa circule buldozere, betoniere, excavatoare, etc. in permanenta, cum se intampla aici. Toate aceste aprobari si negandirea traseelor optime s-au aprobat in ultimele doua luni,nu? :)) Mai zicea unu tot asa, la un articol: Primarule, (pt. Coliban), ai promis piste de biciclete, unde sunt??? Adevarul e ca pocnesti din degete, si pufff...au aparut pistele, in nici o luna de cand a fost numit primar. Asta demonstreaza si arata ce ingusti la minte suntem, in general. Am ajuns sa nu mai gandim din urma, in avans, ci ne limitam strict la cele 5minute in care comentam. Asta daca si gandim unii dintre noi, cand comentam. Solutia la strazile \"de pamant\" din Tractoru? Trasee separate pt. utilajele care deservesc santierele, iar restul strazilor, care asigura caile de acces catre locuinte, asfaltate. Daca se poate, pt. ca la cum au fost autorizate unele constructii, s-ar putea sa fie imposibil. Si controlarea punerii in practica a legislatiei in vigoare, pt. ca multi o cam ocolesc...'

'DanaBv'

2020-12-18 10:50:24


'Aceasta prima sedinta este un prim pas absolut necesar. Fara evaluarea corecta si concreta a situatiei, fara implicarea tuturor celor care pot si vor sa ofere solutii nu se poate face nimic. Apreciez transparenta si hotararea de a face ceva eficient in aceasta problema. '

'andreea'

2020-12-18 06:31:55


'Și noi vrem sa circulam prin tractorul , pe strazi cu asfalt nu pe drumuri ,,de pământ,, sa avem coșuri de gunoi pe strazi , trotuare , parcuri. ....,,primarul lui peste prăjit ,, face o ședința pe Facebook , și ne spune noua ce a visat noaptea.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie