Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 15:47

Primăria Braşov: regândim străzile din oraş. Obiectivul Coliban: „o infrastrucură ciclabilă”, astfel încât Braşovul să nu ajungă următorul Bucureşti

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 noiembrie 2021

Primăria Braşov: regândim străzile din oraş. Obiectivul Coliban: „o infrastrucură ciclabilă”, astfel încât Braşovul să nu ajungă următorul Bucureşti

Primăria Braşov a anunţat că s-a desfăşurat prima întâlnire cu braşovenii, organizată de Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDTP), Civitta Strategy & Consulting SA şi Organizaţia pentru Transportul Alternativ în România (OPTAR), pe tema masterplanului velo al oraşului. Reprezentanţii municipalităţii nu au anunţat nici când a fost această întâlnire, nici numărul de participanţi, însă au prezentat câteva concluzii ale discuţiei.
De asemenea, firma care elaborează masterplanul, Civitta Strategy & Consulting SA, a anunţat că în perioada următoare va fi lansat şi un chestionar prin care braşovenii vor fi rugaţi să răspundă la o serie de întrebări legate de infrastructura pentru biciclişti din oraş.
Astfel, Primăria Braşov a precizat, într-un comunicat, că, în timpul discuţiei, participanţii au declarat că este nevoie de acest masterplan, dar şi de o „schimbare de atitudine a braşovenilor în ceea ce priveşte utilitatea” transportului cu bicicleta.  Ba mai mult, reprezentanţii OPTAR au transmis că, dacă nu se iau măsuri în scurt timp, traficul în Braşov ar putea deveni imposibil.
„După 20 de ani de implementarea de proiecte de «fluidizare a traficului», Bucureştiul a ajuns cel mai congestionat oraş al Uniunii Europene. Braşovul nu trebuie să aştepte ca problemele de mobilitate să se agraveze la fel ca în Bucureşti. Crearea de alternative viabile la deplasarea motorizată individuală va permite o mai bună mobilitate a oamenilor, în special la orele de vârf. Pistele pentru biciclete, trotuarele accesibilizate şi un transport public cu un orar predictibil vor prelua o mare parte dintre cei care acum aleg deplasările cu autoturismele, iar creşterea parcului auto nu va mai pune presiune pe reţeaua de străzi”, a declarat Marian Ivan, specialist în mobilitate al OPTAR.  
În acest context, primarul a reamintit că la nivelul oraşului este nevoie de „un nou tip de abordare a mobilităţii urbane”, care presupune elaborarea unui plan cu trasee pentru biciclete care să conecteze toate cartierele Braşovului şi care să îndeplinească cerinţele unei circulaţii în condiţii de siguranţă. „Dorim să avem o infrastructură ciclabilă care să cuprindă şi să conecteze tot oraşul. Proiectele despre care am mai vorbit în dezbateri anterioare sunt proiecte pe care le-am găsit în primărie şi nu asigură interconectivitatea aceasta de care avem nevoie. Individual, aceste proiecte au prezentat mai multe probleme, pe care am încercat să le reparăm din mers. Dar punctul de pornire pentru un Braşov ciclabil este un masterplan, o imagine de ansamblu, inclusiv cu soluţii pentru punctele sensibile ale oraşului”, a declarat Coliban.
Acesta a menţionat că acest masterplan va constitui o bază pentru accesarea de finanţări nerambrusabile, acordate de Uniunea Europeană sau de Gubernul României.
 
Concluzia unui expert în urbanism: „Pietonii şi bicicliştii sunt marginalizaţi”
Pe de altă parte, un expert în urbanism, Reinhold Stadler, a menţionat că, în ultimii 10 ani, cea mai mare parte din investiţiile în infrastructura de transport, corelat cu o majorare a veniturilor, au contribuit la o creştere accentuată a numărului de autoturisme şi a traficului în Braşov. „Obsesia pentru fluidizarea traficului nu a făcut altceva decât să genereze infrastructură de transport pe care se circulă cu uşurinţă cu peste 70 km/h şi în care pietonii şi bicicliştii sunt marginalizaţi, fiind expuşi în permanenţă la accidente rutiere. Spaţiul a fost redistribuit în aşa manieră încât să fie mai mult loc pentru autoturisme - benzi auto în plus, parcări pe trotuar. Scopul acestui masterplan este să readucă un echilibru în distribuţia spaţiului dedicat circulaţiei, astfel încât mijloacele de transport cele mai eficiente - din perspectiva spaţiului ocupat - cu cea mai redusă cantitate de emisii de gaze cu efect de seră , şi cu un impact pozitiv asupra sănătăţii populaţiei să poată funcţiona sigur şi eficient, devenind în final o alternativă pentru autoturismul privat. Nu trebuie să uităm că şi autoturismele electrice ocupă acelaşi spaţiu în trafic şi în parcare ca şi cele alimentate cu combustibili fosili. Nu în ultimul rând, toată reţeaua velo a municipiului va fi gândită integrat: circulaţii pietonale, piste/benzi pentru biciclete, benzi dedicate transportului public, benzi auto şi, după caz, parcări. Ne dorim ca prin propunerile noastre să întărim rolul de spaţiu public al străzii, nu cel de arteră de trafic, cum a fost cazul până acum”, a explicat Reinhold Stadler.

Neoficial, traseele pentru biciclişti există
Acesta a menţionat că infrastructura pentru biciclişti din municipiul Braşov va fi proiectată pe două paliere. O reţea principală, va fi gândită în lungul principalelor artere care să formeze cadrane de 300 - 350 m. De asemenea, va fi o reţea secundară, formată preponderent din străzi cu traficul calmat (viteza maximă de 30km/h), străzi cu acces limitat doar pentru rezidenţi sau trasee alternative, cum ar fi cele în lungul cursurilor de apă. De altfel, el a menţionat că omare parte din aceste trasee sunt deja circulate de biciclişti.
 


 

Comentarii

'Ionutz'

2021-11-19 10:21:15


'E ok sa mergem cu bicicleta, nu am nimic împotriva. Problema este ca în Brasov sunt o mare parte din an temperaturi cu -. Ce facem în perioada asta anului? Murim inghetati pe biciclete? Soluția este sa se pună la punct transportul în comun, sa fie orarul respectat. '

'Alexandru Buhaesc'

2021-11-19 08:55:49


'Un hot prost.Am scapat de studiul cu tamvaiul si recidiveaza cu un alt studiu,al bicicletei.Ce dracu doar vin sarbatorile si e pacat nici macar in studiu sa nu facem? Dosr avem nevooe fe bani nu?'

'Eulescu'

2021-11-18 16:18:51


'Bravo dl. Coliban ! Desfiintati conceptul de Brasov, orasul masinilor. Intrati in lumea Europa) civilizata. Transport in comun, piste de bicicoeta, trotuare largi pt pietoni. '

'ionm'

2021-11-18 15:57:46


'Brasovul e asa, o gluma proasta fata de bucuresti! Noroc cu unii bucuresteni care s-au relocat la bv (ati luat teapa, ce sa va facem, v-au luat astia banii si stati printre muncitori in linia de productie ca nivel intelectual) si care mai ridica nivelul intelectual !\n\nUn jeg de oras, salvat de imprejurimile sale! O clima de rahat, un aer mizer, polare cat cuprinde, cam cat in china, salarii muuult sub bucuresti! Calitatea vietii muuuult sub toata transilvania!\n'

'Masterplan pt primar'

2021-11-18 11:49:10


'Asta e primul si ultimul mandat. '

'Observator'

2021-11-18 11:02:13


'Nici o grija,Brasovul nu va ajunge niciodata un al doilea Bucuresti,pentru ca Brasovul este cel mult cat un sector din Bucuresti si nu se va putea compara niciodata cu a sasea capitala ca marime din Uniunea Europeana; ne place noua sa ne imbatam cu apa rece cu Brasovul si sa promovam acest patriotism local de-a dreptul desantat si de prost gust comparand un oras de provincie din plutonul doi,adica,Brasov,Constanta,Galati si Craiova, cu o metropola cu peste 2 milioane de locuitori;sintem penibili si lipsiti de modestie !'

'nu contează'

2021-11-18 09:54:13


'Deci...sa clarificam puțin lucrurile. Ani de zile ați dat autorizații de construcție pt megacartiere superinghesuite și fara o infrastructură acceptabilă (nu optimă...doar acceptabilă). Iar acum vă treziți cu dezastrul în brațe și găsiți solutia...bicicleta. Acum, serios vorbind... Vă bateți joc de noi, ăștia care va plătim? Nu mai bine vă duceți voi la păscut oile și lăsați locul liber pt oameni competenți? '

'Cineva'

2021-11-18 08:22:46


'Nu stiu cat este monden și cat nu în toată discuția referitor la folosirea bicicletelor în Brașov și stam sa mă gândesc dacă o vom avea aceasta infrastructura va fi folosita. Eu stau în Astra și lucrez în Ghimbav pe platforma industriala. Sunt în jur de 17 km de acasă la birou. Cu o bicicleta buna și cu o infrastructura sigura ar trebui sa ajung în jur de maxim o ora , mers lejer ca sa nu trebuiasa ca fac dus la servici. O ora dus și o ora întors cam complicat, mai putin în cazul în care aș considera ca acesta este exercițiul fizic. Sunt persoane care ar vrea sa \"piardă\" doua ore în trafic? Nu știu. Astăzi au fost sub zero grade. Dacă nu ai haine bune de sport sa mergi o ora cu bicicleta poți sa dai în alte probleme. Un set bun de haine de sport costa vreo 200 -300 lei, dar iti trebuie doua seturi, deci în jur de 500 de lei. \nSe poate spune ca este un caz relativ izolat ca nu toată lumea va avea 17 km pana la birou, dar multi vor avea în jur de Jumatate. De acord. Totuși credem ca se va folosi în așa fel încat sa existe o descongestionarea serioasă a traficului? \nCu siguranță va fi folosita în week-end-uri. Am observat o creștere constanta a celor care merg cu bicicleta în week-end și sincer o astfel de infrastructura va ajuta și mai mult la acest lucru. Dar pentru naveta la birou, nu știu ce sa zic.\nCred ca pana la urma transportul în comun este baza, cu o rețea de trenuri urbane combinate cu transportul local din Brașov -cât mai electric posibil - care în tot vestul Europei reprezintă baza navetei către birou. Aici cred ca ar trebuie sa analizam și sa investim și abia după aceea infrastructura ciclabila, poate reducerea vitezei în orașe combinata cu scaderea infrastructurii auto. \nSunt curios cum o sa dezvolte acest subiect, dar nu cred ca prioritatea trebuie sa fie transportul cu bicicleta.'

'horatiu'

2021-11-18 08:13:30


'\"Reprezentanţii municipalităţii nu au anunţat nici când a fost această întâlnire, nici numărul de participanţi, însă au prezentat câteva concluzii ale discuţiei\" - dumneavoastră, braşoveni cititori, vă daţi seama de esenţă? Să mai faceţi aşa dragi edili, este foarte bine ... Tot înainte mândrii pionieri ..., scuze edili ai Braşovului. '

'Barbu Gh.'

2021-11-18 07:31:25


'În țara asta toți inventează cuvinte? Ce-i măscarea aia cu „infrastructură ciclabilă”? Nu ne ajung „romglezismele”?'

'Willy'

2021-11-18 02:40:34


'Am scapat de un hot, ne-am ales cu un prost.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie