Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:44

Primăria Braşov încearcă, din nou, să caute firme pentru deszăpezirea şi salubrizarea străzilor din oraş

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 iulie 2018

Primăria Braşov încearcă, din nou, să caute firme pentru deszăpezirea şi salubrizarea străzilor din oraş

Suspendată la finalul lunii februarie, din cauza contestaţiilor, licitaţia pentru salubrizarea şi deszăpezirea străzilor din Braşov a fost reluată în 19 iulie, după ce Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi Curtea de Apel s-au pronunţat în această cauză.
Obiectul acestei proceduri este de a încheia un acord-cadru, pentru o perioadă de 4 ani, pentru asigurarea serviciilor de salubrizare şi deszăpezire, respectiv servicii de măturat, spălat, stropit, întreţinere a căilor publice şi cosit, greblat şi întreţinerea curăţeniei în zonele verzi, precum şi combaterea înzăpezirii, combaterea poleiului, activităţi de deszăpezire, de îndepărtare a zăpezii, de prevenire a înzăpezirii şi de prevenire a producerii poleiului. Conform Primăriei Braşov, acordul-cadru se va încheia cu maxim 4 operatori economici.
„CNSC-ul a respins toate contestaţiile depuse de firmele nemulţumite de prevederile din caietul de sarcini. De asemenea, Curtea de Apel, solicitat o singură modificare a caietului de sarcini, respectiv înlocuirea unei prevederi care dreptul Primăriei Braşov să recupereze din sumele plătite, fără intervenţia instanţei de judecată. Am operat această modificare, în sensul că doar instanţa de judecată va putea decide asupra disputelor dintre cele două părţi. Sper să finalizăm cât mai repede această procedură şi, dacă este posibil, curăţenia de toamnă să o facem în baza noilor contracte”, a declarat viceprimarul Braşovului Barabas Laszlo.
Acesta a precizat că termenul limită pentru depunerea ofertelor este 1 august, după care se va trece la etapele de evaluare a dosarelor, în vederea stabilirii câştigătorului licitaţiei.
Valoarea totală estimată a contractului, pentru toţi cei 4 ani de valabilitate, este cuprinsă între 44.047.948 lei, fără TVA şi 176.191.795 lei, fără TVA, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mic.
Licitaţia este împărţită în două loturi, fiecare dintre ele acoperind aproximativ jumătate din oraş.
Primul lot cuprinde cartierele: Noua, Astra, Scriitorilor, Răcădău, Centru, Şchei şi Poiana Braşov. Din cel de-al doilea lot fac parte cartierele Timiş-Triaj, Craiter, Gării, Tractorul, Bartolomeu, Stupini, Braşovul Vechi, Florilor.
Cele două sectoare sunt delimitate de străzile Zizinului, Toamnei, Mihail Kogălniceanu, Iuliu Maniu, Nicolae Iorga, Lungă, Şirul Livezii.
Licitaţia pentru salubrizarea şi deszăpezirea străzilor din Braşov a fost lansat prima dată în procedură în 30 ianuarie şi fost suspendată în 27 februarie, după ce au fost depuse 2 contestaţii.

Ce sarcini vor avea firmele câştigătoare
Conform caietului de sarcini, firmele care vor obţine contractele vor trebui să măture şi să spele drumurile şi trotuarele, pasajele supraterane şi subterane şi pieţele publice, dar şi să întreţină spaţiile verzi. De asemenea, tot aceste firme vor strânge şi gunoaiele din aceste zone. În ceea ce priveşte activitatea de deszăpezire şi combatere a gheţii sau poleiului, firmele câştigătoare vor trebui să asigure acest serviciu respectând prioritizarea stabilită de Primăria Braşov.
„Domeniul public  cuprinde toată suprafaţa  carosabilului, a aliniamentelor stradale şi a trotuarelor, a staţiilor de transport în comun, a parcărilor, pasajelor pietonale, trecerilor de pietoni, fără zonele verzi”, se arată în caietul de sarcini aferent licitaţiei.

Perioada de „mobilizare” pentru deszăpezire: 20 octombrie – 15 martie
 Operatorul serviciilor de deszăpezire va trebui să fie integral pregătit de intervenţie (cu utilaje, materiale, forţă de muncă etc.) până cel târziu în data de 20 octombrie, această stare fiind menţinută cel puţin până la data de 15 martie. De asemenea, firmele care se vor ocupa de deszăpezire vor avea obligaţia de a încheia un contract cu Administraţia Naţională de Meteorologie, astfel încât să obţină toate datele în timp real.
„Operatorul va lua toate măsurile pentru a fi gata de acţiune la întreaga capacitate în maxim 30 minute de la primirea dispoziţiei de lucru lansată de concedent (Primărie – n.r.), se mai arată în documentaţia aferentă licitaţiei.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie