Primarul municipiului Braşov, George Scripcaru, a solicitat reprezentanţilor Consiliului Judeţean, în cadrul unei întâlniri organizate săptămâna trecută, să i se prezinte un business-plan al investiţiei în Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav, având în vedere că instituţia judeţeană a solicitat sprijinul municipalităţii în vederea realizării acestui obiectiv. Problema este că în ultimii ani, reprezentanţii administraţiei judeţene au clamat de câte ori au avut ocazia că Primăria Braşov este parte din proiect, numai că municipalitatea nu a alocat niciun ban pentru proiect. „Până acum nu am primit niciun document de la Consiliul Judeţean. Noi avem o procedură în Consiliul Local, sumele care sunt alocate într-un proiect trebuie aprobate de aleşii locali. Da, e adevărat că vrem să ne implicăm, dar atâta timp cât nu ştim exact care este valoarea investiţiei nu ştim cum să ne implicăm”, a declarat edilul şef al Braşovului.
Prezent la întâlnire, prefectul Mihai Mohaci a declarat că terenul care a reintrat în patrimoniul statului după ce timp de cinci ani nu a fost realizată investiţia figurează, în Cartea Funciară, încă în administrarea Consiliului Judeţean în aşteptarea aprobării prelungirii termenului din actul normativ prin care se făcea trecerea terenului de 200 de hectare de la Institutul Cartofului şi Sfeclei de Zahăr către CJ de la 5 la 15 ani.
Vicepreşedintele CJ Braşov, Claudiu Coman, a anunţat că în cursul acestei săptămâni va organiza o întâlnire cu reprezentanţii Primăriei Braşov pentru a le pune la dispoziţie toate documentele solicitate, după care, la finele lunii, va fi organizată o nouă întâlnire cu prefectul Mohaci pentru a solicita sprijinul reprezentantului Guvernului în teritoriu în cazul în care apar probleme în procedurile ulterioare.
„Primul pas, după ce vom avea terenul în proprietate - proiectul de lege fiind în prezent în dezbatere la Senat pentru atribuirea celor 209 hectare pe care se construieşte viitorul aeroport, pentru o perioadă de 15 ani, judeţului Braşov - va fi organizarea unei licitaţii publice internaţionale. De altfel, ne-am propus trei direcţii de acţiune pentru continuarea acestei investiţii. Fie licitaţie publică internaţională pentru concesionarea lucrărilor care mai sunt de executat şi operarea aeroportului, fie parteneriat cu primăria Braşov, eventual cu primăria Ghimbav şi cu CJ Harghita şi Covasna, fie cooperarea cu Aeroportul Internaţional Otopeni. Suntem în discuţii cu foarte multe firme, firme străine care sunt interesate, sunt probabil cel puţin 20 de firme care vin în fiecare an. Avem dosare de la mai multe firme cărora le analizăm bonitatea, deci intenţii sunt", a afirmat Coman.
El a subliniat că odată ce CJ intră în posesia terenului, imediat se va întocmi caietul de sarcini pentru licitaţia publică internaţională. „Pentru că, dacă aici nu vom avea ofertanţi, chiar dacă sunt intenţii, vom rămâne cu celelalte două direcţii", a explicat vicepreşedintele CJ Braşov. Întrebat ce sume de bani are la dispoziţie Consiliul Judeţean pentru a investi în continuarea lucrărilor la aeroport în anul 2015, Coman a precizat că este vorba despre şase milioane de euro dintr-un credit de la CEC Bank care poate fi accesat chiar începând de joi, timp de 24 de luni, fără penalităţi, precizând că acesta va fi utilizat imediat după clarificarea situaţiei terenului. Banii vor fi folosiţi pentru finalizarea suprafeţelor de mişcare şi realizarea sistemului de canalizare a aeroportului, urmând ca investitorul sau investitorii care vor veni să finalizeze construcţiile terminalului şi a turnului de control.
Până în prezent, la viitorul aeroport internaţional Braşov Ghimbav s-a finalizat, în toamna anului trecut, pista, în lungime de 2850 de metri şi 45 de metri lăţime.
Interesant este că în vechea formă de organizare a societăţii care urma să construiască Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav - AIBG SA - Primăria Braşov era acţionar cu 10%, alături de canadienii de la Intelcan Technosystems Inc. Ottawa - 64,3%, Consiliul Judeţean Braşov - 20%, Primăria Ghimbav - 5%, in timp ce Consiliul Judeţean Covasna şi Consiliul Judeţean Harghita aveau 0,5%, respectiv 0,2%.
Adaugă un comentariu