Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:45

Primăria Braşov a pregătit o nouă arhitectură pentru Gara Braşov

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 iunie 2015

Proiectul care transformă Gara Braşov din „ţigănie” în „bijuterie” e pe masa Ministerului Transporturilor

Primăria Braşov a pregătit o nouă arhitectură pentru Gara Braşov
Deşi Braşovul este un oraş turistic, iar municipalitatea a dezvoltat o serie de proiecte de infrastructură tocmai pentru ca turiştii să plece cu o impresie bună, Gara Braşov a rămas cu mult în urmă şi este o poartă de intrare care nu ne face deloc cinste. Primăria Braşov a încercat în repetate rânduri să preia gara centrală a Braşovului în administrare tocmai pentru a-i schimba aspectul. Deşi, iniţial, reprezentanţii Ministerului Transporturilor îşi arătaseră disponibilitate de a o ceda, tocmai pentru a scăpa de o grijă, apoi s-au răzgândit susţinând sus şi tare că obiectivul a fost reabilitat cu fonduri europene, iar lucrările s-au finalizat încă din 2007. Clădirea a fost atunci un pic zugrăvită şi… cam atât, în rest păstrându-şi aspectul desuet de bazar şi de hotel pentru oamenii străzii. Totodată, Compania de Căi Ferate a mai susţinut că în condiţiile în care Primăria ar prelua drepturile de administrare ale gării, CFR nu şi-ar putea îndeplini obligaţiile faţă de operatorii feroviari. 
 
O cupolă care acopere toate peroanele 
Primarul George Scripcaru a precizat că municipalitatea a depus o nouă cerere la Ministerul Transporturilor, în vederea modernizării acestui obiectiv, mai ales că zona din jurul Gării a început să se dezvolte destul de mult în ultimii ani. „Este păcat că nu putem face ceva. Este o poartă de intrare în oraş, iar prima impresie pe care şi-o face cel care vine în oraş nu este cea mai bună. Am revenit cu o nouă cerere către Ministerul Transporturilor, să facem un proiect-pilot la Braşov. Cartierul Tractorul se va dezvolta rapid în următorii ani şi trebuie să înţeleagă şi cei de la minister că trebuie să ţină pasul, să se integreze în arhitectura viitoare a oraşului”, a punctat primarul Braşovului.
Propunerea edililor de modernizare a gării presupune amenajarea unei structuri metalice uşoare, moderne, practic o cupolă care acopere toate peroanele şi unde să existe spaţii comerciale decente. 
 
Panouri fonoabsorbante pe traseul căii ferate
„În prezent, noi, Primăria, facem curat pe aliniamentele de cale ferată. Din păcate, cei de la CFR interpretează greşit demersurile noastre, oricât am face noi curat, să igienizăm, să facem dotările necesare în zonă. Ceea ce se întâmplă în Gară este total opusul a ceea ce există în oraş. Dacă ni se aprobă acest proiect, trebuie să începem montarea de panouri fono-izolante pe tot traseul care străbate oraşul. O soluţie ar fi accesarea de fonduri pe măsurile pe Mediu sau mobilitate urbană, dar este foarte greu”, a explicat George Scripcaru.
+2 -0

Comentarii

Chris

2015-06-03 04:44:27


Minunat! De mult timp m-am gândit la așa ceva și mă întreb mereu de ce nu s-au făcut până acum. În marile gări din țările europene, astfel de cupole sunt frecvente. Sunt foarte utile, principalele avantaje fiind: 1) protejează călătorii de ploaie și ninsoare; 2) scutesc efortul depus pentru deszăpezire. Sper ca onor guvernanții să nu se opună, ca în cazul aeroportului...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie