Curs BNR
1 EUR = 4.9766 RON
1 USD = 4.7728 RON
1 GBP = 5.9880 RON
1 XAU = 440.2758 RON
1 AED = 1.2994 RON
1 AUD = 3.0013 RON
1 BGN = 2.5445 RON
1 BRL = 0.8288 RON
1 CAD = 3.3437 RON
1 CHF = 5.2971 RON
1 CNY = 0.6564 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0948 RON
1 HUF = 1.2268 RON
1 INR = 0.0546 RON
1 JPY = 3.1268 RON
1 KRW = 0.3303 RON
1 MDL = 0.2569 RON
1 MXN = 0.2329 RON
1 NOK = 0.4268 RON
1 NZD = 2.7160 RON
1 PLN = 1.1841 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0485 RON
1 SEK = 0.4383 RON
1 TRY = 0.1327 RON
1 UAH = 0.1145 RON
1 XDR = 6.2459 RON
1 ZAR = 0.2569 RON
Publicat la 26 februarie 2018
Prima locomotivă hibrid de manevră construită în România a fost prezentată săptămâna trecută, în cadrul unei ceremonii organizate în Gara Constanţa. Locomotiva a fost construită în cadrul unui proiect coordonat de compania România-Euroest SA din Constanţa, cu fonduri de la bugetul de stat, valoarea totală a proiectului fiind de peste 3,5 milioane de lei. Proiectul locomotivei reprezintă o premieră mondială prin conceptul tehnic, spun reprezentanţii companiei, fiind vorba, de fapt, despre transformarea unei locomotive clasice, Diesel, în locomotivă hibrid. „Dezvoltat în ultimele 12 luni, este un proiect în premieră mondială, premieră naţională, este cea mai competitivă locomotivă electrică pe baterii de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă”, a declarat directorul proiectului, Corneliu Dică. Avantajele acestui tip de locomotivă vin din reducerea emisiilor poluante cu 70%, a consumurilor specifice cu până la 60% şi mentenanţei cu 15%.
„Sunt pe baterii. Aceasta este hibridă, pentru a mări autonomia. (Motorul - n.r.) Diesel doar încarcă bateriile, nu e folosit pentru tracţiune. Avantajul este uriaş, nu poluează, nu ai consum de combustibil. (…)Are o autonomie de 8-12 ore în funcţie de sarcina pe care o are. Se încarcă în 2,5 ore”, a spus Dică.
Reprezentanţii Euroest SA susţin că peste 10.000 de locomotive Diesel cu vârsta medie de peste 36 ani trebuie înlocuite în Europa până în 2025, din cauza gradului ridicat de poluare.
Potrivit acestora, locomotiva hibrid va putea efectua operaţiuni de manevră pe liniile industriale, triaje, depouri sau gări cu activitate de manevră intensă sau fără posibilitatea încărcării acumulatorilor de la o sursă exterioară.
Timpul de operare este practic limitat numai pentru alimentare cu combustibil care, din calculele preliminare, este de circa 20 de zile. Acest tip de locomotive ar urma să fie utilizat în combinatele siderurgice sau cele chimice şi petrochimice, ori de către operatorii de manevră portuari, din porturi precum Constanţa, Rotterdam sau Hamburg.
nu este nici un comentariu
Asociaţia Club Sportiv SR BRAŞOV Organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiei de: - CONTABIL. Condiţii specifice de bază: - Experienţă minimă[...]
2025-02-07 citeste mai multElectroprecizia SA Săcele anunţă obtinerea tuturor aprobărilor şi finalizarea vânzării a 100% din acţiunile deţinute în filiala sa Electroprecizia Electrical Equipment SRL (EPEE)[...]
2025-02-07 citeste mai multPrems a început deja avizarea pentru demolarea vechilor hale de lângă mall-ul Coresi din Braşov şi face planul pentru construcţia unor blocuri
2025-02-07 citeste mai multAcuzaţii grave ale şefului CFR Călători. Potrivit acestuia, statul român se pregăteşte să renunţe la aproape 191 de milioane de lei, adică mai bine de 38,3 milioane de euro, penalităţi[...]
2025-02-07 citeste mai mult
Adaugă un comentariu