Curs BNR
1 EUR = 4.9752 RON
1 USD = 4.5471 RON
1 GBP = 5.9437 RON
1 XAU = 385.5996 RON
1 AED = 1.2380 RON
1 AUD = 3.0630 RON
1 BGN = 2.5438 RON
1 BRL = 0.8144 RON
1 CAD = 3.3028 RON
1 CHF = 5.3043 RON
1 CNY = 0.6434 RON
1 CZK = 0.1966 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0936 RON
1 HUF = 1.2412 RON
1 INR = 0.0541 RON
1 JPY = 3.0531 RON
1 KRW = 0.3366 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2340 RON
1 NOK = 0.4240 RON
1 NZD = 2.7699 RON
1 PLN = 1.1591 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0474 RON
1 SEK = 0.4378 RON
1 TRY = 0.1326 RON
1 UAH = 0.1104 RON
1 XDR = 6.0872 RON
1 ZAR = 0.2605 RON
Publicat la 29 februarie 2024
Primul utilaj de forare a tunelurilor va fi pornit în 5 martie
Viitoarea magistrală feroviară Braşov-Sighişoara începe să prindă contur odată cu demararea de către Aktor a celor mai dificile lucrări de pe traseul acesteia: forajul tunelurilor pe tronsonul Apaţa – Caţa, care va fi realizat cu ajutorul a patru TBM-uri (utilaje de forare a tunelurilor, denumite popular şi „cârtiţe”). Anunţul a fost făcut de constructor, care a anunţat că primul TBM va fi pornit marţi, 5 martie, ora 12.00, în cadrul unei ceremonii la care vor participa oficialităţi centrale şi locale. Utilajul va începe să sape în munte la tunelul din zona Racoş-Ormeniş. Tunelul va fi unul cu dublă galerie (câte unul pentru fiecare fir de linie ferată) şi va avea o lungime de 6,9 km. Pe acelaşi sector de cale ferată, în zona Homorod, va fi săpat un alt tunel cu dublă galerie, cu o lungime de 5,2 km.
Cârtiţele de 70 de milioane de euro vor înainta 15 metri pe zi
Conform declaraţiilor de anul trecut date de reprezentanţii constructorului, săparea tunelului mare va dura 18-19 luni şi pentru celălalt tunel mai mic, de 5 km, va fi nevoie de 14-15 luni, viteza de forare a cârtiţelor fiind de 15 metri pe zi. Compania Aktor a plătit pentru aceste utilaje peste 70 de milioane de euro.
Relaţie tensionată între ministrul Transporturilor şi constructor
Pentru lotul Apaţa – Caţa (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) contractul a fost semnat în septembrie 2020 pentru suma de 2,7 miliarde lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor a fost stabilit la 4 ani. Lucrările la acest sector au avansat foarte lent, iar anul trecut, în luna aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ameninţa cu rezilierea contractului. Tot anul trecut, ministrul a cerut modernizarea acestui tronson de cale ferată să fie gata în anul 2024, în condiţiile în CFR Infrastructură estima terminarea lucrărilor în februarie 2026.
Lucrările la sectorul Apaţa – Caţa fac parte din proiectul de modernizare a Magistralei Braşov – Sighişoara, pentru care autorităţile române au obţinut o finanţare europeană. După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea circula pe această magistrală cu 160 km/h.
nu este nici un comentariu
Până la începerea lucrărilor la cel nou, pe el trec numai autovehiculele uşoare
2024-02-29 citeste mai multDin 18 iunie, compania aeriană Wizz Air va opera curse pe ruta Brașov – Budapesta și retur. Anunțul a fost făcut de reprezentanții Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, care[...]
2024-02-29 citeste mai multÎnchiriez garsonieră zona Tractorul, 26 mp (hol, baie, cameră, bucătărie) semimobilată. Preţ 1000 lunar Ron. 0770/882.919.
2024-10-14 citeste mai multCompania COMPREST S.A. Braşov angajează LUCRĂTORI pentru activitatea de Salubrizare, astfel: - Muncitori necalificaţi (Lucrători pentru activitatea de salubrizare stradală şi încărcători) -[...]
2024-10-14 citeste mai multÎn luna mai a anului trecut, ca urmare a unei sesizări primite de la un cititor, BizBraşov.ro a scris despre cazul unui braşovean care construieşte fără autorizaţie un etaj la o casă de[...]
2024-10-14 citeste mai mult
Adaugă un comentariu