Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 06:39

Preţul motorinei din România a depăşit media UE

Autor:

Publicat la 05 august 2014

La benzină, preţurile rămân în continuare sub media europeană

Motorina a ajuns să coste, în România, în medie 1,42 de euro pe litru, potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a preţurilor la carburanţi al Comisiei Europene. Datele sunt valabile pentru finalul lunii iulie-mai precis 28 iulie, arată Economica.net. Cu acest nivel al preţului, România a depăşit media europeană, atât cea calculată la nivelul întregului bloc comunitar, cât şi cea aferentă celor 18 state din zona euro. Media ponderată pentru UE 28 este de 1,414 euro pe litru, cea pentru zona euro de 1,383 euro pe litru, iar preţul mediu pentru România este de 1,427 euro pe litru. Cu acest nivel al preţului, România se situează pe locul opt în Europa în clasamentul ţărilor cu cei mai scumpi carburanţi. Motorina de la noi este mai scumpă chiar şi decât cea din Franţa (1,30 euro/litru) sau cea din Germania (1,38 euro/litru), ca să nu mai vorbim despre vecinii nostri: în Bulgaria preţul este de 1,33 euro, iar în Ungaria de 1,36 euro pe litru.
La benzină, situaţia este cea obişnuită. Chiar şi după scumpiri, preţurile de la noi sunt în continuare sub media europeană: 1,428 euro pe litru în România faţă de 1,579 euro pe litru, media UE 28 şi 1,60 euro pe litru, media celor 18 state din zona euro.Motorina este însă carburantul cel mai folosit din România: circa 75% este diesel şi doar 25% benzină, situaţie explicabilă atât prin consumul transportatorilor dar şi prin apetitul crescut al românilor pentru autoturismele cu motoare diesel.
 

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie