Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 05:18

Prețul corect pentru permis: 1.500 de lei/persoană

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU, Bunã Ziua Braºov

Publicat la 13 iunie 2013

Noua lege privind autorizarea școlilor de șoferi va face curat pe acest segment de piață. Nu vor mai exista instructori care cer 500 – 600 de lei și doar se fac că efectuează orele de practică sau de teorie din legislație

Noua lege privind autorizarea școlilor de șoferi va face curat pe acest segment de piață. Nu vor mai exista instructori care cer 500 – 600 de lei și doar se fac că efectuează orele de practică sau de teorie din legislație. Pentru simplul motiv că licența se anulează dacă cel puțin 40% dintre elevi nu-și iau permisul Peste 150 de reprezentanți ai școlilor de șoferi din toată țara s-au reunit, ieri, la Brașov, în cadrul Forumului Național al Școlilor de Șoferi. Președintele Federației Naționale a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier (FNPFTR), Adrian Cașcaval, le-a transmis participanților că noile reglementări care vor fi aplicate din toamnă pe piața școlilor de șoferi sunt absolut necesare, având în vedere că „statul pierde anual peste patru miliarde de euro cu persoanele decedate în accidentele rutiere”. „Ne propunem să reducem această sumă la jumătate până în anul 2020”, a mai spus sursa citată. Adrian Cașcaval a citat un studiu realizat de Banca Mondială în care se precizează că „o persoană decedată după un accident rutier costă statul român între 200.000 și 300.000 de dolari, în timp ce o persoană accidentată grav determină o pierdere de 100.000 de dolari”. Potrivit studiului, aceste sume includ toate costurile pe care statul le suportă în procesul de creștere a unui cetățean, dar și banii pe care persoana decedată i-ar mai fi virat în vistieria statului, dacă nu și-ar fi pierdut viața. „Astfel, cei 300.000 de dolari se compun din banii investiți în educația primară și superioară a individului, în alocații și subvenții, dar și din sumele pe care statul le-ar mai fi încasat din asigurări sociale, taxe și impozite. Venitul mediu al țării este factorul de bază al acestui calcul. „Dacă în toate țările comunității europene școala de șoferi reprezintă un important pilon al siguranței rutiere, cu regret observăm că în țara noastră școala de șoferi și, în general, pregătirea conducătorilor auto tinde să devină o activitate formală”, a mai precizat președintele FNPFTR. Cașcaval spune că la nivel național media promovabilității este de 25%, dar „sunt școli de șoferi în țară care au o promovabilitate și de 2%”. Acesta a mai criticat și faptul că „școlile de șoferi au ajuns să facă concurență neloială – practică prețuri de 500 – 600 de lei și doar se fac că efectuează orele de practică sau de teorie din legislație”. Potrivit acestuia, prețul corect pentru o sesiune de cursuri de șoferie ar fi de aproximativ 1.500 de lei, școlile trebuind să ofere cursanților și un suport de curs și, în plus, să și asigure mașinile. „Avem un caz undeva în Prahova unde un cursant a accidentat o mașină, iar aceasta nu poate fi reparată deoarece mașina nu avea CASCO”, a mai spus sursa citată. În aceste condiții, președintele FNPFTR consideră că este absolut normal ca școlile să își asume responsabilitatea în cadrul accidentelor alături de cei vinovați. Acesta a mai spus că este necesar un program eficient de asigurare a securității circulației rutiere care să cuprindă mai multe etape, printre care „tratarea siguranței circulației ca pe o problemă de sănătate publică”, „crearea unei strategii larg acceptate asupra viitorului siguranței transportului rutier”, „educarea participanților la trafic și a factorilor de decizie în domeniul circulației rutiere” etc. Ce spune noua lege Potrivit Ordinului Ministrului Transporturilor nr 733 din 25.04.2013 privind autorizarea școlilor de șoferi și a instructorilor auto, aplicabil de la 1 noiembrie 2013, pentru a fi autorizată să funcționeze, o școală de șoferi trebuie să își doteze vehiculele, cu excepția motocicletelor și a mopedelor, cu „un sistem tehnic de monitorizare video și audio, precum și cu un sistem de poziționare globală - GPS; sistemul tehnic trebuie să conțină două camere de luat vederi montate în interiorul vehiculului, orientate una spre interiorul acestuia, astfel încât să se poată vizualiza cursantul și examinatorul autorității de examinare și una orientată paralel cu axul drumului astfel încât să se poată vizualiza traseul urmat de vehiculul respectiv. Informatiile inregistrate prin acest sistem tehnic se stochează pe suport electronic și se pot păstra de către școlile de conducători auto pentru o perioada de 6 luni”, arată normele din ordinul ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu. Același act normativ obligă școlile de șoferi să aibă o rată de promovare de cel puțin 40%.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie