Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:55

Prețul controlului la Prodlacta: 34 de milioane de lei

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU, Buna Ziua Braºov

Publicat la 07 ianuarie 2013

Pe 28 decembrie, JLC Group s-a înregistrat ca acționar majoritar al Prodlacta SA Brașov, cu 67,7% din acțiuni. Asociația salariaților, care a condus până acum fabrica, a devenit acționar minoritar, cu doar 12,96%

Prețul controlului la Prodlacta: 34 de milioane de lei Pe 28 decembrie, JLC Group s-a înregistrat ca acționar majoritar al Prodlacta SA Brașov, cu 67,7% din acțiuni. Asociația salariaților, care a condus până acum fabrica, a devenit acționar minoritar, cu doar 12,96%. Moldovenii de la JLC Group au finalizat achitarea creanțelor companiei brașovene Prodlacta, firmă aflată în insolvență, și s-au înregistrat ca acționar majoritar al firmei încă din 28 decembrie. Grupul de firme JLC a ajuns să dețină în urma conversiei creanțelor achiziționate în acțiuni aproximativ 67,7% din titluri, în timp ce vechiul acționar majoritar – Asociația Salariaților și Managerilor Prodlacta – mai deține 12,96%. Și Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului deține un pachet de 5,86% din titluri. Moldovenii din grupul JLC au achitat pentru pachetul majoritar de acțiuni aproape 34 de milioane de lei. Firmele din grupul JLC achiziționaseră în luna iulie creanțe în valoare totală de 17,390 de milioane de lei, mai mult de jumătate din totalul de 34,047 milioane lei acceptate la plată. Două creanțe făceau parte din categoria celor garantate. O creanță de 12,616 milioane de lei (2,892 milioane de euro) fusese achiziționată de la BCR de către JLC Germany Gmbh, în timp ce firma JLC Dprint Gmbh a achiziționat creanțe de 2,612 milioane de lei (circa 579.000 de euro) de la BRD. Pe lângă acestea, grupul JLC a achiziționat și o creanță chirografară în valoare de 2,162 milioane de lei. Grupul JLC deține fabrici de lapte în Republica Moldova (JLC și Incomlac), în Ucraina (JLC), în Kazahstan (FoodMaster – Ice Cream Company și JLC Sut). Grupul este unul transnațional, care este constituit din societăți de producție, întreprinderi de comerț angro și cu amănuntul și prestare de servicii. Întreprinderile grupului de companii JLC se află în Republica Moldova, Ucraina, Kazahstan, Germania și România. Pe site-ul grupului, însă, compania din România nu este nominalizată. Principalele activități ale JLC Group sunt fabricarea produselor lactate, inclusiv a laptelui pasteurizat și a produselor lactate în diverse ambalaje, construcții, transporturi auto, agricultură, flexografie și comerț angro și cu amănuntul. Proprietarul grupului este omul de afaceri moldovean Vladimir Jardan. Sediul central al companiei JLC Group se află în Chișinău, Republica Moldova. Inițialele JLC vin de la „Jardan Lapte Company”, iar, potrivit estimărilor ziariștilor moldoveni, „părintele” companiei controlează 70% din piața de lapte a Republicii Moldova. Potrivit unor surse din piața locală, Vladimir Jardan a vrut să intre pe piața din România încă din 1997, când a încercat să preia o făbricuță de lapte din Hălchiu care aparținea omului de afaceri brașovean Iorgu Ganea, cunoscut pentru că deține, alături de Costel Comana, grupul RC-CF Trans, specializat în transportul feroviar de marfă și de călători. Vor să facă Prodlacta lider de piață „Dorim să investim în Prodlacta. Am demonstrate seriozitatea noastră investind deja aproape patru milioane de euro. Dorim ca Prodlacta să devină unul dintre liderii de pe piața lactatelor din România în următorii trei ani”, a spus Oleg Solomițchi, directorul general al Prodlacta, reprezentantul grupului JLC în România. Unul dintre primii pași pe care îi va face societatea ar fi construirea unui sistem de distribuție directă la nivel național, începând cu Brașov și București, după care acesta va fi extins în toată țara. „Însemnând depozite în toată țara, forță proprie de vânzări cu tot ce înseamnă. Considerăm că originea brașoveană a brandului Prodlacta oferă oportunități remarcabile de promovare, lucru de care ne vom folosi din plin”, a mai spus sursa citată. Moldovenii și-au propus să readucă producția la nivelul maxim din ultimii ani, ceea ce va însemna reangajarea personalului disponibilizat în ultimi ani. În 2007, înainte de apariția crizei, Prodlacta avea un număr mediu de 468 de angajați, în timp ce la finele anului trecut numărul acestora a scăzut la 100. „Vom continua programul de investiții în fabrică în vederea completării portofoliului cu produse noi. Unele din aceste produse există pe piață, dar nu sunt în portofoliul Prodlacta, altele sunt produse pe care le produce JLC în alte țări, dar care nu există pe piața locală. Vom dezvolta activitatea de înghețată care nu a fost exploatată de Prodlacta în ultimii ani”, a mai precizat Solomițchi.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie