Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 09:02

Prefectul Braşovului, Cătălin Văsii, mediator între cârciumari şi instituţiile de control

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 09 februarie 2021

Breasla a cerut un cadru legal care să „elimine subiectivismul şi exagerările”. Șeful OPC vrea o întâlnire cu patronii de restaurante în „format extins”

Prefectul Braşovului, Cătălin Văsii, mediator între cârciumari şi instituţiile de control

După ce un restaurant din Centrul istoric al Braşovului a fost închis, prefectul Braşovului, Cătălin Văsii, a mediat luni o întâlnire între reprezentanţi ai sectorului HoReCa (cu preponderenţă din partea Asociaţiei „Breasla Cârciumarilor Braşoveni” care reuneşte unităţile din centrul istoric) şi ai unor instituţii cu atribuţii de control în domeniu, respectiv Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Braşov (prin directorul executiv Dorin Valter Enache) şi  Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) - Regiunea Centru Braşov (prin comisar-şef Sorin Susanu).  În timpul întâlnirii, reprezentanţii unităţilor turistice au menţionat că „cei care ne aflăm acum aici, din partea sectorului HoReCa braşovean, suntem dintre aceia care ne-am chinuit şi ne chinuim să respectăm regulile. Ne dorim să lucrăm şi, de asemenea, să conlucrăm cu instituţiile statului într-un mod corect, eficient şi adaptat situaţiei pe care o traversăm. Nu suntem aici pentru a ne plânge că suntem controlaţi prea des şi nici pentru a cere să nu mai fim controlaţi. Ne dorim, însă, o armonizare a legislaţiei şi a atribuţiilor instituţiilor de control, astfel încât să fie eliminate pe cât posibil subiectivismul şi exagerările, precum şi abordările diferite ale celor trimişi în controale”.    

„Legea este valabilă pentru orice agent economic”
Totodată, Prefectura Braşov a menţionat că, în timpul acestor discuţii, comisarul-şef Sorin Susanu a prezentat atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, menţionând că, pe lângă aceea de control, există şi cea de consiliere, precum şi procedura de control şi măsurile legale care se iau atunci când este cazul.
Pe de altă parte, Susanu ne-a declarat că întâlnirea cu reprezentanţii unităţilor de alimentaţie publică a fost solicitată de el, nu de agenţii economici din domeniul HoReCa. „După această discuţie i-am solicitat prefectului să organizeze o nouă întâlnire, la care să participe mai mulţi reprezentanţi ai unităţilor din domeniul HoReCa, asta după ce am fost sunat de mai mulţi patroni de restaurante care mi-au spus că nu ştiau de această şedinţa de la Prefectură şi ar fi dorit să participe”, a spus Susanu.  Totodată, el a menţionat că le-a transmis participanţilor la întâlnire faptul că „noi desfăşurăm o activitate transparent şi nu încercăm ascunderea problemelor. De asemenea, am explicat că legea este valabilă pentru orice agent economic, indiferent de dimensiunea lui”. Nu în ultimul rând, Sorin Susanu a subliniat faptul că în timpul acestei întâlniri, prefectul judeţului a avut o abordare echilibrată.  
Pe de altă parte, Prefectura Braşov a anunţat că în timpul discuţiilor, directorul executiv al DSVSA Braşov, Dorin Enache, a prezentat, competenţele instituţiei pe care o conduce, accentuând faptul că misiunea acesteia este protejarea sănătăţii de-a lungul întregului lanţ alimentar, prevenind contaminarea alimentelor şi promovând igiena alimentară şi informarea transparentă a consumatorilor. În context, sursa citată a accentuat că acţiunile de control efectuate de DSVSA se bazează pe metode ştiinţifice, instituţia dispunând de specialişti şi de un laborator acreditat, dar şi faptul că, din păcate, există cazuri în care procedurile diverselor instituţii de control nu sunt unitare, existând chiar interpretări diferite de la judeţ la judeţ.  

Abordarea prefectului Braşovului: accentul trebuie pus pe consiliere
La rândul său, prefectul Cătălin Văsii a afirmat că este nevoie de o abordare care să pună accent pe valorificarea posibilităţii de consiliere din partea instituţiilor de control, pentru a preîntâmpina apariţia unor situaţii care să ducă la cazuri de încălcare a prevederilor legale din partea agenţilor economici şi la sancţionarea lor.
„A fost o întâlnire bună, fiecare parte a spus ce a avut de spus în mod deschis, liber. Au fost şi divergenţe de păreri, dar consider că şi acesta este un lucru bun şi o dovadă de normalitate. De când am preluat funcţia de prefect, perioadă care aproape s-a suprapus cu pandemia de COVID-19, am încercat să menţin un echilibru, să evităm a lua măsuri extreme, în pofida presiunilor pe care le-am avut, pentru că eu consider că prima mea grijă este faţă de comunitatea judeţului Braşov, iar a merge într-o extremă sau în cealaltă dăunează acestei comunităţi. Mi-am asumat şi îmi asum în continuare acest lucru, indiferent de consecinţe. Ce am propus - şi s-a acceptat - a fost să creăm un cadru în care să ne întâlnim periodic, să spunem trimestrial, cu cât mai mulţi reprezentanţi ai sectorului HoReCa şi cu cei ai instituţiilor de control, pentru ca agenţii economici să profite la maximum de atribuţia de consiliere pe care aceste instituţii o au, să primească răspunsuri la nelămuririle şi problemele pe care le întâmpină, să li se facă informări cu privire la legislaţie, cutumă, cazuistică. Nu suntem adversari, suntem de aceeaşi parte a baricadei şi cu toţii ne dorim binele acestui judeţ”, a declarat prefectul Văsii la finalul întâlnirii.

Amenda 1 şi amenda 2
Pe de altă parte, directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului, Sorin Susanu, a anunţat că ieri a fost predat un nou proces-verbal de sancţionare restaurantului din centrul istoric care a mai fost sancţionat cu 10.000 de lei şi suspendarea activităţii până la remedierea deficienţelor, în urma unui control realizat în luna decembrie a anului trecut. „Documentaţia a fost finalizată în urma unui control desfăşurat sâmbătă seara, prin care s-a verificat dacă au fost remediate deficienţele. Au fost constatate aceleaşi probleme, motiv pentru care a fost aplicată o amendă de 11.000 de lei. De asemenea, există o propunere de închidere temporară a unităţii pentru o perioadă ce poarte ajunge la 6 luni. În timpul controlului de sâmbătă, reprezentanţii CRPC au fost însoţiţi de reprezentanţi ai Inspectoratului Poliţiei Judeţului Braşov”, a declarat Susanu.

+3 -2

Comentarii

'Eulescu'

2021-02-09 17:16:08


'Vedeți, d-aia nu merg lucrurile în țara asta. Prefectul mediază între infractori (contravenienți) și organele de control, aia cu restaurantul din centrul vechi își bate joc de control etc. Într-o țară normală, restaurantul ăla nu mai avea autorizație de funcționare iar patroana, dacă mai făcea gălăgie era luată la întrebări în mod serios. Nu că, ne gândim, dacă să o suspendăm, bla, bla,la, la.'

'Brașovean'

2021-02-09 15:45:42


'Sugerez o mediere între prefect și bețivii = turmentații , cerșetorii, vagabonzii , boschetarii , prostituatele , din Brașov . Ar avea mare audiență la publicul brașovean .'

'nu conteaza'

2021-02-09 07:16:17


'Tot respectul pt protectia consumatorilor. E Clara situația:alimente expirate, alterate, mizerie ar trebui sa insemne minim amenda. Ce sa meditezi aici??? Breasla cârciumarilor ar trebui să priceapă că din banii plătiți de clienți trăiesc '

'Willy'

2021-02-09 01:52:06


'Na, sa nu mai ziceti ca numai sa critic stiu. Uite ca si laud. Mie imi place de Susanu. Va intreb eu frumos aici: in afara de Protectia Consumatorului despre care institutie mai auziti ca face ceva sau cel putin ca exista? Eu de cate ori am apelat la OPC mereu am fost multumit. De exemplu o data am reclamat ditamai corporatia si mi-au facut dreptate.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie