Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 09:02

Predealul investeşte peste 6,6 milioane de lei în refacerea unui pasaj care a început să se macine

Autor:

Publicat la 17 iunie 2022

Edilii speră ca lucrarea să ţină cel puţin 100 de ani

Predealul investeşte peste 6,6 milioane de lei în refacerea unui pasaj care a început să se macine

Pasajul peste calea ferată (magistrala Braşov – Bucureşti) de pe strada Libertăţii din Predeal se află într-o stare avansată de degradare, iar edilii au vrut să-l bage în reparaţii încă de la începutul anului, numai că nu au găsit un constructor. Aceştia au mai făcut unele calcule şi au reactualizarea valoarea lucrărilor estimate, lansând o nouă licitaţie.
Astfel, investiţia în reabilitarea acestui pasaj este estimată acum la suma de 5.597.084,68 lei fără TVA, respectiv 6.660.530,76 lei cu TVA, faţă de suma estimată iniţial, de 3.125.001 lei cu TVA. Reprezentanţii primăriei vor ca după finalizarea lucrărilor de refacere, durata de exploatare a podului să fie de cel puţin 100 de ani. „Este necesar a se demola suprastructura şi partea superioară a stâlpilor de la pasajul existent şi realizarea unor infrastructuri noi în spatele celor existente şi a unei suprastructuri noi”, se precizează în anunţul de licitaţie.
Conform expertizei tehnice, pasajul este într-o stare nesatisfăcătoare, fiind într-o stare avansată de degradare, astfel că nu poate asigura condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei.  
Astfel, la grinzile de beton prezintă crăpături şi nu mai sunt acoperite armăturile. De asemenea, betonul a început să se „macine” şi să se degradeze, grinzile având un aspect friabil. În ceea ce priveşte armăturile din fier, acestea au prezintă pete de rugină. Tot în ceea ce priveşte structura de beton, experţii au constatat modificarea formei şi a proprietăţilor fizico-mecanice ale betonului. De asemenea, defecte prezintă şi stâlpii de susţinere, problemele fiind aceleaşi ca în cazul grinzilor.
Nu în ultimul rând, parapetele podului sunt degradate, iar pe o porţiune ce separă suprafaţa carosabilă de trotuar lipsesc.
Contractul cu firma constructoare ar urma să se deruleze pe o perioadă de 51 de luni, inclusiv partea de garanţie. (BizBrasov.ro)

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie