Curs BNR

1 EUR = 4.9481 RON

1 USD = 4.1843 RON

1 GBP = 5.7879 RON

1 XAU = 242.4488 RON

1 AED = 1.1391 RON

1 AUD = 3.0684 RON

1 BGN = 2.5299 RON

1 BRL = 0.7985 RON

1 CAD = 3.3026 RON

1 CHF = 4.5619 RON

1 CNY = 0.6504 RON

1 CZK = 0.1954 RON

1 DKK = 0.6654 RON

1 EGP = 0.2666 RON

1 HUF = 1.4173 RON

1 INR = 0.0569 RON

1 JPY = 3.8274 RON

1 KRW = 0.3585 RON

1 MDL = 0.2376 RON

1 MXN = 0.2105 RON

1 NOK = 0.4884 RON

1 NZD = 2.9741 RON

1 PLN = 1.0873 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0576 RON

1 SEK = 0.4877 RON

1 TRY = 0.4961 RON

1 UAH = 0.1570 RON

1 XDR = 5.9655 RON

1 ZAR = 0.2932 RON

Editia 7539 - 16 sep 01:23

Predeal - Dârste: CFR înlocuieşte traversele de lemn... putrezite

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 08 iunie 2021

După modernizare, se vor ridica şi restricţiile de viteză care impun acum 25, maxim 30 km/h

Predeal - Dârste: CFR înlocuieşte traversele de lemn... putrezite

Mai multe secţiuni ale căii ferate Predeal – Dârste vor intra în reparaţii curente, pentru această vară fiind planificate intervenţii pe un fir din sectorul Predeal – Timişu de Sus şi pe ambele fire de pe sectorul Timişu de Sus - Dârste. Pentru realizarea acestor lucrări, administratorul infrastructurii feroviare, CFR SA, a lansat o licitaţie cu o valoare estimată de 966.756 lei, iar firma care va obţine contractul va trebui să finalizeze intervenţiile în termen de 68 de zile de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Mai exact, pe sectoarele amintite se vor înlocui traversele de lemn cu unele de beton precomprimat.  
Potrivit reprezentanţilor CFR SA, aceste intervenţii sunt necesare pentru că sunt traverse de lemn care prezintă degradări (unele au început să putrezească, altele sunt crăpate sau prezintă deformări), motiv pentru care au fost instituite şi restricţii de viteză.
„Pentru ridicarea restricţiilor de viteză este necesară înlocuirea traverselor necorespunzătoare şi a materialului metalic de prindere, care prezintă uzuri”, se arată în caietul de sarcini al  licitaţiei.
Pe sectorul de cale ferată Braşov - Predeal sunt mai multe zone în care sunt instituite restricţii de viteză, uneori, la coborâre, trenurile mergând şi cu 25 km/h – 30 km/h.  

Specialiştii nu au găsit o soluţie pentru modernizarea tronsonului Braşov – Predeal
Segmentul de cale ferată Braşov - Predeal este componentă a coridorului feroviar Rin-Dunăre, iar sectorul din ţara noastră (cu o lungime de aproximativ  900 km) a intrat în modernizare, astfel încât trenurile de călători să poată circula chiar şi cu viteza de 160 km/h. Astfel, la această magistrală au fost finalizate în urmă cu mai mulţi ani lucrările pe sectoarele Constanţa – Bucureşti şi Bucureşti – Predeal, iar în această perioadă  se modernizează loturi cuprinse între Braşov şi Curtici.
În ceea ce priveşte sectorul Braşov - Predeal, acesta este cel mai complicat, curbele strânse şi pante cu înclinaţie destul de mare, făcând imposibilă atingerea unor viteze mari. În aceste condiţii, de-a lungul anilor, specialiştii nu au reuşit să găsească până acum o soluţie tehnică pentru modernizare. De exemplu, cu mai mulţi ani în urmă se lua în calcul chiar realizarea unor tuneluri, însă nu s-a trecut de stadiul de propunere.

+7 -0

Comentarii

'Maria'

2021-06-08 17:18:01


'Vai de mama ei de tara! Ceea ce vor sa facă este întreținere curenta, nici măcar reparații capitale(RK), lucrări ce trebuie executate conform instrucției L, dar sunt prezentate ca mari lucrări. Astfel de lucrări se executau cu personalul propriu și nu se aștepta să cadă tot și apoi sa facă licitații, sa angajeze firmă și sa coste muuuult mai mult decât cu forțe proprii,iar de calitate nici nu mai vorbim.... Referitor la modernizare există din anii \'90 documentatii cu doua soluții tehnice de rezolvare. Din pdv tehnic a fost agreată soluția cu tunel de la Azuga la Dambu Morii, se elimina curbele strânse și creștea viteza de circulație, dar se pare că au fost alte interese sau incompetenta crasă, au spus ca sunt costurile prea mari. Dacă Anghel Saligni ar fi gândi astfel nu am fi avut podurile dunărene și alte construcții la timpul respectiv. Așa dar \"vai de mama ei de tara\" ce vremuri poate sa trăiască și noi cu ea. '

'Mig 29 '

2021-06-08 16:44:23


'Stai liniștit stimate Lazăr ca se modernizează gara Brașov în lucrările care deja au pornit din gara Brașov de modernizare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara împărțita în 3 secțiuni. Pe secțiunea Apața - Cața se va construi cel mai lung tunel feroviar cu dubla cale din România de 5 Km! Și cu aceasta ți-am răspuns și la nelămurirea autorului articolului : exista soluție pe Predeal - Brașov (SF în elaborare), un tunel de 7 km. Și draga autor, pe lângă tronsoanele reabilitate pentru viteze maxime de 160 km/h la călătorifinalizate deja (pe lângă București - Constanța și București - Comarnic - Predeal) și tronsoanele Curtici - km 614 și tronsonul Sighișoara - Blaj - Coslariu - Vintu de jos - Simeria! Problemele nerezolvate pe aceste sectoare sunt rezolvarea semnalizării de tip ERTMS 2!Si de abia atunci se va putea circula cu viteze de 160 km /h! Nu va mai fi nevoie de semnale optice și împegati de mișcare! ???? Și ne mai trebuiesc și trenuri! În final în prezent se lucrează la modernizarea sectorului Simeria - km 614 (la 20 km de Arad) unde s-au construit deja 9 poduri noi pe valea Mureșului și sunt în construcții încă 3 tuneluri. Lucrările au ajuns la un procent de 60%!'

'Lazar'

2021-06-08 06:23:49


'Nu reparatii ci modernizarea intregului traseu Predel-Brasov inclusiv a garilor Predeal si Brasov incompetentilor. Cum sa afirmi ca specialistii nu au reusit sa gaseasca o solutie tehnica de modernizare.Daca in Romania nu exista specialisti competenti sa fie adusi specialisti de afara dragi incompetenti administratori ai infrastructurii feroviare.Daca nu demisi de urgenta.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional