Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:26

Precedent: Un şofer a obţinut daune de la Regionala CFR Braşov după ce a fost implicat într-un accident la o trecere la nivel cu calea ferată

Autor:

Publicat la 25 mai 2021

Precedent: Un şofer a obţinut daune de la Regionala CFR Braşov după ce a fost implicat într-un accident la o trecere la nivel cu calea ferată

Un şofer din Alba a obţinut în instanţă daune materiale şi morale din partea companiei CFR SA după ce a fost implicat într-un accident la o trecere la nivel cu calea ferată de pe raza Regionalei Braşov.
Accidentul feroviar a avut loc în 25 iulie 2019, iar o primă decizie în instanţă a fost pronunţată la Judecătoria Aiud pe data de 5 aprilie 2021. M. Ioan Florin a solicitat daune morale în valoare de 30.000 de euro, respectiv plata sumei de aproximativ 35.000 de lei reprezentând contravaloarea daunelor suferite de autoturismul avariat în accident. În final a obţinut daune materiale de 8.729,5 lei şi daune morale de 500 de euro. Reclamantul susţine în plângere că accidentul s-a produs din cauza faptului că cei de la CFR nu au curăţat vegetaţia din apropierea căii ferate, lucru care a făcut imposibilă vizualizarea liniei şi a trenului care a trecut exact în momentul în care acesta traversa calea ferată, scrie Adevărul.
„Singurul indicator care semnalizează trecerea de nivel cu calea ferată este Crucea lui Andrei, întrucât vegetaţia crescută excesiv de o parte şi de alta a căii ferate obtura vizibilitatea şi implicit apropierea vreunui tren, făcând imposibilă asigurarea şi angajarea autoturismului în traversare. A fost nevoit să se apropie cât mai mult de calea ferată pentru a se putea asigura şi angaja în traversare, însă imediat a fost lovit de tren, impact imposibil de evitat”, a susţinut avocatul şoferului din Teiuş. Acesta a mai precizat că garnitura de tren nu a lansat semnale care avertizează apropierea trenului de punctul de trecere a drumului. „La momentul producerii impactului, la faţa locului, se aflau şi alţi conducători auto care au afirmat că, anterior traversării liniei de cale ferată, eşti nevoit să cobori din maşină pentru a te asigura, însă nu ai garanţia că odată revenit la volan şi angajat în traversare nu eşti lovit de tren. Alţi şoferi care tranzitează zona au afirmat că «această traversare reprezintă un pericol pentru conducătorii auto, că îi omoară»”, se mai susţine în acţiunea civilă.
Bărbatul a completat că viaţa i-a fost pusă în pericol prin neglijenţa companiei CFR de a întreţine, toaleta şi curăţa zona de vegetaţie crescută excesiv în imediata apropiere a trecerii de nivel cu calea ferată. Reclamantul mai susţine că accidentul acestuia nu este un caz particular, în luna noiembrie 2019 şoferul unui camion decedând şi o persoană fiind rănită grav după ce un tren a lovit camionul.
Reprezentanţii Regionalei CFR Braşov au solicitat respingerea plângerii şi au precizat că, potrivit celor reţinute în cauză de IPJ Alba, accidentul s-a produs din cauza nerespectării regulilor de circulaţie privind trecerea la nivel cu calea ferată. De asemenea, au prezentat fotografii care atestă faptul că vegetaţia era curăţată, dar s-a demonstrat că acestea erau realizate ulterior producerii accidentului. Un martor a declarat că în dimineaţa respectivă a oprit la trecerea la nivel de cale ferată şi a sesizat că, în faţa sa, oprise şi reclamantul, însă acesta a depăşit puţin limita de trecere şi a fost lovit de tren.
„Ca atare, se constată, de la bun început, că reclamantul a nerespectat dispoziţiile legale, oprind autovehiculul după indicatoarele Stop, Atenţie la tren şi Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere, vizibil amplasate în zonă. Martorul a arătat că, în ziua respectivă, vegetaţia din zona de siguranţă a căii ferate era crescută, arătând că planşele fotografice depuse de pârâtă nu redau situaţia de la data accidentului, ele fiind realizate ulterior, când vegetaţia a fost curăţată”, se susţine în hotărârea instanţei de judecată din Aiud.
Magistratul a reţinut că compania de căi ferate are o contribuţie de 1/4(o pătrime) la producerea prejudiciului suferit de reclamant, restul fiind reţinut în sarcina acestuia pentru că nu a respectat indicatoarele de la trecerea de cale ferată. Hotărârea Judecătoriei Aiud putea fi contestată cu apel în 30 de zile de la comunicare.

+0 -1

Comentarii

'cristian'

2021-05-25 06:46:13


'Schimbati legea in favoarea ORBILOR de soferi care nu vad semnalale luminoase si nu le aud pe cele acustice,TRENURILE SA DEA PRIORITATE MASINILOR, bravo judecatorilor orbiti de prostia Soferului.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie