O compania de consultanţă a fost însărcinată de un important concern auto să îi găsească un teren de 40 de hectare pe care să construiască o fabrică de la zero care să producă 300.000 de maşini anual.
Un mare concern auto a însărcinat o firmă de consultanţă să-i găsească un teren de 40 de hectare în România pentru o fabrică greenfield cu o capacitate de 300.000 de unităţi pe an. La o asemenea capacitate de producţie, este de presupus că potenţialul investitor este unul din marele grupuri auto ale lumii.
Informaţia a fost dezvăluită de fostul secretar de stat din Ministerul Economiei, Adrian Volintiru, în prezent director la compania Upetrom 1 Mai. „Roland Berger a venit, pe la începutul anului, cu o adresă la minister în care solicita ajutorul statului în alegerea unui amplasament pentru o investiţie auto, pentru un client al cărui nume nu l-au dezvăluit. Din discuţiile cu consultantul, am înţeles că România este pe lista scurtă pentru o investiţie într-o unitate de producţie auto cu o capacitate anuală de 300.000 de maşini”, a spus Volintiru.
Braşovul a fost în ultimii ani de zile ţinta unor producători auto importanţi, printre cei care ar fi dorit să construiască aici aflându-se BMW, Volkswagen sau Mercedes. De altfel, majoritatea furnizorilor acestor companii şi-au deschis fabrici în Braşov, profitând de forţa de muncă bine pregătită şi ieftină în raport cu celelalte state membre ale Uniunii Europene. Industria automotive a atras cele mai mari investiţii la Braşov în ultimii 15 ani, ceea ce ar putea crea un bun
Totuşi, niciunul dintre aceşti producători nu a dorit să îşi deschidă o fabrică aici având în vedere lipsa unei infrastructuri de transport la nivel european. Totuşi, posibilul aeroport, precum şi centrul intermodal de la Feldioara, ar putea fi puncte de atracţie pentru un investitor auto, având în vedere că resursa umană poate fi formată.
3.000 de angajaţi
„Roland Berger Strategy Consultants a fost mandată de un producător auto mondial ce ia în considerare construcţia unei fabrici de asamblare autovehicule urmând a aproviziona mai multe pieţe potenţiale în Africa, Orientul Mijlociu şi Europa...Investiţia vizează activităţile de ştanţare, vopsire, asamblare a caroseriei şi a autovehiculului(şi o parte din piese, dacă va fi necesar) implicând un număr estimat de peste 3.000 de angajaţi direct pentru o capacitate de producţie de aproximativ 300.000 autovehicule pe an. Investiţia ar putea de asemenea implica realizare unei linii de producţie de motoare pentru o capacitate de 300.000 de motoare pe an", se arată în adresa pe care Roland Berger a făcut-o către Ministerul Economiei.
În fundamentarea deciziei de a investi în România, producătorul auto este interesat de caracteristicile-cheie ale României, precum mediul politic şi economic, nivelul de dezvoltare al infrastructurii şi al industriei auto (alţi producători auto de pe piaţă, furnizori de componente), cadrul legislativ şi mediul de muncă - costuri, flexibilitate, taxarea muncii. De asemenea, potenţialul investitor cere de la stat „1-2 propuneri de locaţii potenţiale pentru viitoarea fabrică şi argumentarea alegerii (date cheie, prezentare şi poze)".
Cel mai important, producătorul auto solicită statului să-şi prezinte disponibilitatea de a oferi ajutor în vederea luării deciziei finale de investiţie, „pachete de stimulente specifice ce ar putea fi luate în calcul pentru a sprijini această investiţie", aşa cum se arată în adresă.
Mihai
2014-07-16 17:54:15
"Totuşi, posibilul aeroport, precum şi centrul intermodal de la Feldioara, ar putea fi puncte de atracţie pentru un investitor auto" Bun, deci nu avem nici una si nici alta. Asa ca investitorul va alege o locatie in vestul tarii.