Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:05

Poiana Braşov: Telecabinele noastre sunt din generaţia celei care s-a prăbuşit în Italia

Autor: Ana ŢÎRCĂ

Publicat la 14 iunie 2021

Administratorul domeniului schiabil din Braşov: instalaţiile de transport pe cablu sunt verificate periodic, „zilnic, săptămânal, trimestrial, anual, la autorizare”

Poiana Braşov: Telecabinele noastre sunt din generaţia celei care s-a prăbuşit în Italia

Foto:  Duminică, 23 mai 2021 - Teribilul accident din staţiunea Stresa, aflată pe malul lacului Maggiore, către vârful Mottarone, în regiunea Piemont, Italia.

Un tragic accident s-a petrecut în nordul Italiei, în regiunea Piemont, în urmă cu trei săptămâni (duminică, 23 mai 2021). O telecabină s-a prăbuşit în gol şi 14 din cele 15 persoane care se aflau în aceasta şi-au pierdut viaţa. Singurul supravieţuitor, un copil de 5 ani, este încă în stare foarte gravă, la spital. Specialiştii spun că s-a rupt cablul, iar frânele erau anulate intenţionat, fapt care a făcut ca telecabina să cadă în gol.
Poiana Braşov are şi ea o reţea bine dezvoltată de transport pe cablu, construită în cea mai mare parte tot de italieni, în urmă cu o aproape o jumătate de secol. „Cabinele noastre sunt generaţii similare cu cea care s-a prăbuşit în Italia. Sunt generaţii din perioada 1970-1980”, a precizat Ion Rufa, directorul Ana Hotels, societate care se ocupă de administrarea domeniului schiabil din Poiana Braşov.
Totuşi, instalaţiile din Poiană sunt sigure, deoarece sunt verificate tot timpul, potrivit lui Ion Rufa. „Bineînţeles că nimic nu e sigur 100%, dar aceasta e problema: să se facă verificările care sunt prevăzute în manualul de operare a instalaţiilor. Nu funcţionează, opreşti instalaţia până remediezi defectul. Sunt verificări zilnice, care se fac dimineaţa, săptămânale, trimestriale, anuale, care se fac la autorizare, e destul de bine stipulat. Sigur, când opreşti intenţionat frânele de siguranţă, este vorba de o greşeală umană mare, pentru care cineva va răspunde, dacă aşa s-a întâmplat (în Italia, n.r.)”, a mai spus Ion Rufa.
Două dintre primele telecabine date în folosinţă în România sunt administrate de Ana Teleferic – Tâmpa şi Kanzel, din 1971. Construcţia de astfel de instalaţii a continuat până în 1982, ultimele date în folosinţă fiind Babele - Peştera şi Capra Neagră. Construcţia de instalaţii prin cablu a făcut parte dintr-o strategie naţională de dezvoltare turistică. Pe lângă construcţia de teleferice, a fost înfiinţată şi catedra „Exploatări forestiere” care avea inclusă şi disciplina „Funiculare forestiere”, la Facultatea de Silvicultură din Braşov.

+4 -2

Comentarii

'vasile'

2021-06-14 07:06:48


'in 1967 sau68 telescaunul din poiana a scapat de sub control si cum erau mai multi care coborau citiva s-au accidentat grav'

'cristian'

2021-06-14 07:05:34


'Transporul pe cablu din Poiana Brasov este invechit tehnic si creaza multi timpi de asteptare,ar fi cazul ca Firma Ana Hotels sa treaca la modernizare nu numai profit si investitii.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie