Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:38

Podurile de pe DN 1 A, pericol public

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 08 aprilie 2015

Cel mai şubred este un pod din zona Cheia, construit în 1972 şi care nu a fost reparat niciodată din temelii, însă pentru care procedura de licitaţie bate pasul pe loc

Drumurile naţionale din România, în special cele cu trafic intens, aşa cum este cazul DN1 sau al DN1A, au nevoie de reparaţii în permanenţă, pentru a se putea circula în condiţii de siguranţă. DN1 A este un drum naţional recomandat drept rută ocolitoare în perioadele de trafic intens pe DN1, este, astfel, una dintre arterele rutiere extrem de importante pentru accesul spre şi dinspre Braşov. 
Puţini dintre şoferi ştiu, însă, care este situaţia unora dintre podurile pe care le străbat pe acest traseu, unele dintre acestea nefiind reparate de peste 40 de ani. Privită de la nivelul Teleajenului, infrastructura acestor poduri pare să fi trecut printr-un război. Rugina şi degradarea picioarelor sunt doar două dintre aspectele care ies la iveală, oficial, din 
documentaţiile Companiei de Drumuri pentru atribuirea contractelor de refacere a acestor obiective. Deşi a fost lansată procedura de achiziţie în vederea încheierii contractelor de lucrări pentru mai multe poduri de pe drumul naţional DN1A, una dintre licitaţii nu s-a concretizat nici până în ziua de astăzi. Astfel, podul peste Teleajen de la km 156, din zona Cheia, va mai rămâne ceva vreme în starea de degradare în care se prezintă. 
 
Abateri legislative
Prima tentativă de încheiere a unui contract de lucrări a eşuat, pentru că procedura de achiziţie a fost anulată, pe motiv de abateri grave de la prevederile legislative care ar fi putut afecta procedura de atribuire sau ar face imposibilă încheierea contractului. „Pe parcursul evaluării s-au constatat erori şi omisiuni în cadrul documentaţiei tehnice”, se arată în invitaţia de participare la licitaţie. Astfel, Direcţia de Drumuri şi Poduri Bucureşti, care administrează sectorul de drum, a reluat procedura de achiziţie pentru parafarea contractului în urma căruia să intre în reparaţii podul vizat. 
 
Blocul de beton buclucaş
Construit în anul 1972, podul de la Cheia nu a fost niciodată reparat capital, raportul de expertiză întocmit pentru documentaţia de atribuire a contractului de lucrări arătând că, în situaţia în care, după decopertarea suprastructurii sau a fundaţiilor, se constată defecte care pun direct în pericol siguranţa podului se va aplica măsura refacerii totale a acestuia, iar în cazul în care costurile de reabilitare le vor depăşi pe cele necesare unui pod nou, structura existentă se va demola şi se va construi un pod nou. Vor fi necesare şi lucrări de amenajare a albiei râului, pentru că un imens bloc de beton obturează, pur şi simplu, cursul normal al apei, care „atacă” tocmai structura podului, pe ambele maluri.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie