Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 02:29

Podul mic de pe strada Hărmanului stă... să cadă

Autor:

Publicat la 11 iunie 2013

Pasajul a fost construit în 1960 fără a avea piloni de sprijin la capete, iar odată cu trecerea timpului terasamentul s-a tot șubrezit, existând riscul de surpare Lucrările de consolidarea a podului mic de pe strada Hărmanului au început de săptămâna trecută, iar constructorul a descoperit că starea sa de degradare era avansată, iar siguranța circulației era pusă în pericol dacă nu se intervenea mai repede

Pasajul a fost construit în 1960 fără a avea piloni de sprijin la capete, iar odată cu trecerea timpului terasamentul s-a tot șubrezit, existând riscul de surpare Lucrările de consolidarea a podului mic de pe strada Hărmanului au început de săptămâna trecută, iar constructorul a descoperit că starea sa de degradare era avansată, iar siguranța circulației era pusă în pericol dacă nu se intervenea mai repede. Cea mai complicată parte a lucrării este realizarea zidurilor de sprijin care vor prelua rolul culeei, în condițiile în care podul a fost proiectat fără culee, iar lucrare se desfășoară cu trafic atât pe pod, cât și pe calea ferată. Reprezentanții constructorului spun că este o lucrare complexă, pentru că există pericolul surpării terasamentului în timpul săpăturii. Proiectatul caută acum o soluție tehnică pentru realizarea lucrării în condiții de siguranță. „Sperăm ca în septembrie-octombrie lucrare să fie gata, în condițiile în care termenul este de șase luni. Acest termen depinde însă și de complexitatea lucrărilor din teren. Podul este făcut în anii ‘60, fără culei, și nu a fost reabilitat niciodată până acum, în adevăratul sens al cuvântului”, a explicat șeful de șantier Gheorghe Văduva. În prezent, circulația se desfășoară pe câte o bandă în ambele sensuri, ambele benzi fiind de fapt pe firul de ieșire din oraș a vechii căi de rulare. Au început de asemenea, și lucrările de consolidare a stâlpilor, iar, în prezent, muncitorii pregătesc montarea armăturilor pentru grinzi și antretoaze (legături între grinzile transversale ale unei construcții, care fac mai rigid ansamblul construcției), care fac legătura cu suprabetonarea plăcii de bază. „Pasajul mic de pe Strada Hărmanului este unul foarte tranzitat, fiind vorba de legătura Brașovului cu șoseaua ocolitoare, cu Sfântu Gheorghe și cu zona Moldovei pe DN 11. Este foarte important să ne asigurăm că se circulă în afara oricărui pericol. În urmă cu câțiva ani, am reușit să executăm consolidarea pasajului mare de pe str. Hărmanului, iar o dată cu noile lucrări putem spune că în această zonă se va circula mulți ani de acum înainte în condiții de siguranță. Am solicitat constructorului ca executarea acestor lucrări să se facă fără închiderea circulației și în cel mai scurt timp posibil. Lucrările au început în această lună și vă promit că vom fi foarte atenți nu doar la respectarea condițiilor de calitate, ci și la respectarea graficului de timp”, a subliniat primarul George Scripcaru. Benzile carosabile vor fi lărgite Pasajul are o lungime de 35,7 metri, o lățime de 12,5 metri, iar trotuarele au câte 2,25 metri. După finalizarea lucrărilor, lățimea părții carosabile și lățimea trotuarelor va fi reconfigurată. Pasajul va mai lat pe partea carosabilă, 14,8 metri, dar mai îngust la trotuare, 1,5 metri. Totodată, vor fi montați parapeți metalici între șosea și trotuar, iar la exterior vor fi parapeți cu mână curentă. În total, în reparația acestui pod vor fi investiți de la bugetul local 4,4 milioane de lei.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie