Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 01:20

Podul de pe fosta graniţă a Imperiului Austro-Ungar va fi gata înainte de 30 septembrie

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 august 2020

Constructorul podului de peste Olt de la Hălmeag a recuperat întârzierile cauzate de inundaţiile din iunie - iulie

Podul de pe fosta graniţă a Imperiului Austro-Ungar va fi gata înainte de 30 septembrie

Foto: Inspectoratul de Stat în Construcţii a verificat joi modul în care s-au făcut lucrări importante la acest obiectiv.

Chiar dacă în lunile iunie şi iulie, din cauza ploilor abundente, constructorul podului de peste râul Olt de la Hălmeag, situat pe drumul judeţean DJ 131P Șercaia (DN 1) – Hălmeag, a înregistrat unele întârzieri, în ultima perioadă a recuperat, astfel că în acest moment lucrările sunt în graficul stabilit cu Consiliul Judeţean Braşov.
De altfel, marţi, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a  participat, alături de reprezentanţii constructorului, ai proiectantului şi ai firmei care asigură dirigenţia de şantier la o nouă fază determinantă pe şantierul lucrărilor de construcţie a noului pod peste râul Olt. Astfel, specialiştii Inspectoratului Judeţean în Construcţii Braşov au efectuat controlul de calitate al lucrărilor, respectiv verificarea stratului suport al hidroizolaţiei podului, în scopul autorizării continuării lucrărilor.
După ce a fost făcută această verificare, şeful şantierului, ing. Constantin Pilat, a anunţat că în perioada următoare se vor executa lucrările de hidroizolaţie a podului, peste care se va turna apoi un strat de protecţie de beton. În etapa următoare se va realiza sistemul rutier. Va urma turnarea covorului asfaltic, montarea elementelor de siguranţă şi trasarea marcajelor rutiere. „Termenul de finalizare a lucrărilor este data de 30 septembrie, dar reprezentanţii constructorului SC Confer Group SRL estimează că vor finaliza lucrările mult mai devreme, dacă vremea va fi bună”, a anunţat dirigintele de şantier.



„Ne dorim să inaugurăm cât mai repede acest pod”
Noul pod de la Hălmeag este din beton şi are o lungimea de 97,10 metri şi o lăţime de 6 metri (din care lăţimea părţii carosabile este de 5 metri). Infrastructura podului este formată din două culee (capetele de pod realizate pe malul râului) şi doi piloni cu diametru de 1,08 m. Podul are trei deschideri de câte 30 de metri, astfel că nu se vor mai forma baraje de gunoaie, crengi sau trunchiuri de arbori la picioarele acestuia, aşa cum s-a întâmplat cu vechiul pod de lemn. Calea de rulare a noului pot are lăţimea de 5 metri, cu o bandă de circulaţie lată de 4 metri şi două benzi de încadrare, de câte 50 cm. Pe ambele părţi vor fi montate parapete direcţionale.
Valoarea contractului de lucrări este de 6.176.199  lei, inclusiv TVA, iar pentru acest proiect Consiliul Judeţean Braşov prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
După vizita în teren, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că „ne dorim să inaugurăm cât mai repede acest pod, deoarece este o investiţie esenţială pentru locuitorii comunei Șercaia şi pentru cei ai localităţilor învecinate, care de mult timp sunt văduviţi de o cale de acces sigură şi directă înspre Făgăraş şi Braşov. Mă bucur că, anul acesta, vom reuşi să finalizăm lucrările de construire pentru două poduri peste râul Olt – podul de la Hălmeag şi cel de la Crihalma - primele care sunt construite în judeţul Braşov în ultimii 50 de ani”.
Podul peste Olt care leagă şi în acest moment satul Hălmeag de comuna Șercaia a fost construit din lemn, după ce podul betonat, care era funcţional la începutul secolului XX, fusese distrus de bombardamente în Primul Război Mondial. Autorităţile de la vremea respectivă au căutat o soluţie rapidă şi au construit un pod din lemn, dorindu-şi ca acesta să aibă caracter provizoriu. Provizoratul a durat aproape o sută de ani, edificiul fiind în picioare şi în acest moment. Abia acum dorinţa edililor din anii ’20 este pe cale să se transforme în realitate. În anul 2020, podul din lemn va deveni istorie şi un pod nou, din beton, lung de aproape o sută de metri, îi va lua locul. Putem spune că podul de la Hălmeag, în toate variantele sale, are o simbolistică aparte, fiind construit pe fosta graniţă a Imperiului Austro-Ungar.   

Planurile pentru alte poduri din judeţul Braşov: Hărman, Voila, Măieruş, Apaţa, Ormeniş, Augustin, Zizin
Pe de altă parte, reprezentantul administraţiei judeţene a anunţat că „avem în vedere şi alte poduri din judeţul Braşov, pe care dorim să le refacem, astfel încât să rezolvăm toate problemele de conectivitate a tuturor localităţilor cu drumurile naţionale care străbat judeţul Braşov. Este vorba despre podurile din satul Podul Olt din comuna Hărman, pentru care avem emis certificatul de urbanism, podul de la Voila – un obiectiv de investiţii deosebit de important, necesar în special pentru accesul militarilor în Poligonul de la Cincu, care se află în stadiu de licitaţie. În lista de investiţii sunt şi podurile care vor fi reabilitate în cadrul proiectelor de modernizare a infrastructurii rutieră de importanţă regională, finanţate cu fonduri europene din localităţile din Ţara Făgăraşului, pe de DJ 104 A şi DJ 105, precum şi din localităţile Măieruş, Apaţa, Ormeniş, Augustin, traversate de DJ 131 şi DJ 131B. De asemenea, avem în atenţie şi podurile afectate de calamităţile din acest an, cum este podul pe de DJ 103A din satul Zizin, din comuna Tărlungeni, investiţie pentru care am alocat fonduri pentru realizarea documentaţiilor tehnice. Este extrem de important să refacem şi aceste obiective de investiţii, care pe lângă drumurile judeţene, spitale, aeroport, ţin de mobilitate şi scot din izolare comunităţile locale”, a mai spus  Veştea.   

+4 -0

Comentarii

'Lazar'

2020-08-05 09:23:53


'A nu se uita podul CFR de la Teliu.'

'n.b.'

2020-08-05 08:48:02


'Cam iresposabila afirmatia cu ,, granita imperiului Austro-Ungar \"\nDe unde o fi aflat domnul R. Coltea ,, noutatea \"?'

'alecs'

2020-08-05 06:07:11


'Poate ii vine randul si podului de la Hanul din Ardeal.Este deteriorat complet si e un real pericol.Acolo trebuie resistematizata si circulatia pentru ca e zona unde se petrec enorm de multe accidente.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie