Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 13:55

Podul de la Voila se lasă greu demolat

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 iulie 2022

„Hidroelectrica interzice orice fel de lucrare în albia râului Olt”

Podul de la Voila se lasă greu demolat

Chiar dacă amplasamentul pentru construirea noului pod de la Voila (pe DJ 105, între Voila şi Cincşor) a fost predat constructorului de către Consiliul Judeţean Braşov încă din luna ianuarie a anului trecut, proiectul nu a avansat foarte mult. Mai exact, constructorul a adus pe şantier elementele metalice ale noului pod şi, oficial, a închis circulaţia pe cel vechi şi ar fi trebuit să înceapă lucrările de demolare.
Numai că demolarea nu poate începe, pentru că nu a fost identificată soluţia tehnică, având în vedere că podul trece acum peste lacul de acumulare al hidrocentralei de la Voila. De altfel, consilierul judeţean braşovean Ovidiu Paraschivescu (USR) a scris pe reţelele de socializare că în 5 iulie „va avea loc o şedinţă nouă pe acest subiect, între proiectant şi constructor, prin care se doreşte atingerea unui numitor comun privind soluţia finală, care să nu crească nici costurile finale cerute de constructor”.
Conform unui material apărut pe postul de televiziune Pro TV, pentru demolarea podului, Consiliul Judeţean Braşov şi Hidroelectrica nu au ajuns la un numitor comun.
„Hidroelectrica interzice orice fel de lucrare în albia râului Olt, respectiv pe canalul de fugă al acestui baraj. Tehnologia de demolare este foarte complicată, dacă nu ai voie să te sprijini în albia râului Olt”, a explicat Mihai Pascu, director executiv în cadrul Direcţiei Drumuri judeţene şi Servicii Publice din Consiliul Judeţean Braşov.

Dacă se construireşte, noul pod va rezista 95 de ani
Contractul pentru construirea noului pod a fost semnat în spre finalul anului 2020 cu Asocierea SC Con-A SRL - SC Con-A Operations SRL - SC Drum Inserv SRL. Valoarea totală a contractului este de 15.656.698 lei, din care 14.422.685 lei sunt bani accesaţi prin PNDL, iar diferenţa de 1.234.013 lei este asigurată din bugetul judeţean. Noul pod va avea o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri, iar durata de exploatare va fi de 95 de ani.
Refacerea podului de la Voila a fost solicitată de mai mulţi ani de Ministerul Apărării Naţionale, iar pentru finanţarea lucrărilor, Consiliul Judeţean Braşov (care este administratorul DJ 105) a obţinut o finanţare nerambursabilă prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Acest pod este de importanţă strategică, pentru că asigură legătura rutieră între gara de la Voila (unde este descărcată tehnica militară) şi baza militară de la Cincu (devenită un punct important pentru flancul sud-estic al NATO).
În acest moment, legătura rutieră între Voila şi Cincşor este asigurată pe un drum pietruit, care trece Oltul pe baraj, în zona localităţii Dridif. Cum lucrările la noul pod nu vor fi gata prea repede, Primăria Voila are în plan să asfalteze varianta ocolitoare, documentaţia necesară realizării lucrărilor fiind depusă deja la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov.

+0 -2

Comentarii

'Adytz'

2022-07-04 14:28:32


'La faza DTAC s-a luat aviz de Hidroelectrica. Ce scria in el?\nDaca acest pod existent , va cadea in canalul de fuga, atunci Hidroelctrica ce va face? Suntem de rasul curcilor. Sa te apuci sa faci un pod, iar la jumatate sa te trezesti ca nu mai poti continua , numai in Romania se poate!'

'john'

2022-07-04 06:18:59


'ar fi mai bine să păstreze vechiul pod și lângă el să construiască pe cel nou, scad și cheltuielile cu demolarea '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie