Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 06 iulie 2025
Traficul va fi deschis oficial după ce se va face recepţia la încheierea lucrărilor
După mai mulţi ani de aşteptare, locuitorii din Cincu, Cincşor, dar şi militarii de la Baza NATO de la Cincu, judeţul Braşov, vor putea folosi podul de peste râul Olt de la Voila (situat pe drumul judeţean DJ 105). Lucrările la acesta au fost terminate de aproximativ două săptămâni, au fost realizate testele, iar pentru data de 4 iulie este programată semnarea procesului-verbal de recepţie la încheierea lucrărilor de către preşedintele Consiliului Judeţean Braşov. După ce vor fi încheiate aceste documente, podul va fi deschis circulaţiei.
Obiectiv de importanţă strategică pentru România
Noul pod are o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri, iar durata de exploatare este de 100 de ani. Conform proiectului, pe noul pod vor putea trece încărcături militare de până la 100 de tone. Podul are o importanţă strategică, acesta urmând a fi folosit de trupele NATO de la Cincu, inclusiv pentru transportul tehnicii militare, descărcată la Gara Voila, unde cu finanţare americană a fost amenajată o rampă specială.
4 ani şi multe contre între constructori
Contractul de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL - SC Con-A Operations SRL - SC Drum Inserv SRL. După ce a fost emis ordinul de începere a lucrărilor (la începutul anului 2021) au început să apară problemele.
În primă fază, timp de mai bine de un an, inginerii constructorului şi cei ai Hidroelectrica au avut o dispută privind soluţia de demolare a vechiului pod.
Apoi, specialiştii constructorului şi proiectantul nu au căzut de acord privind fundaţiile. Constructorul susţinea că este nevoie de fundaţii noi, proiectantul era de părere că pot fi consolidate cele existente. În primă fază a fost agreată soluţia consolidării fundaţilor pilonilor, însă după ce podul a fost demolat şi a fost verificată starea lor, experţii a ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este refacerea lor.
'Rammstein '
2025-07-04 06:51:11
'Sper să-l bombardeze iranienii... rușine...ne lăudăm cu un căcat de pod...'
Ordinul de ministru a fost semnat joi, 3 iulie
2025-07-06 citeste mai multDevenit o ruină din cauza lipsei lucrărilor de reparaţii şi întreţinere, locul de joacă din parcul din Centrul Civic al Braşovului a fost demontat în urmă cu aproximativ o lună.[...]
2025-07-06 citeste mai multPrimarii din Zona Metropolitană Braşov s-au întâlnit miercuri, 2 iulie, pentru a analiza modul în care RATBV gestionează fondurile primite de la autorităţile locale, pentru cursele[...]
2025-07-06 citeste mai multDeja au fost date explicaţiile, răspunde Primăria
2025-07-06 citeste mai multÎn acest moment se face inventarierea lor
2025-07-06 citeste mai mult
'Lazar'
2025-07-04 08:47:47
'Cand vor fi inaugurate anexele si utilitatile de la aeroport pentru baza Cincu ?.'