Curs BNR

1 EUR = 4.9745 RON

1 USD = 4.5878 RON

1 GBP = 5.8379 RON

1 XAU = 356.2719 RON

1 AED = 1.2490 RON

1 AUD = 3.0542 RON

1 BGN = 2.5434 RON

1 BRL = 0.8955 RON

1 CAD = 3.3576 RON

1 CHF = 5.0225 RON

1 CNY = 0.6337 RON

1 CZK = 0.2013 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.0982 RON

1 HUF = 1.2865 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 2.9320 RON

1 KRW = 0.3358 RON

1 MDL = 0.2592 RON

1 MXN = 0.2764 RON

1 NOK = 0.4289 RON

1 NZD = 2.8042 RON

1 PLN = 1.1681 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0508 RON

1 SEK = 0.4279 RON

1 TRY = 0.1425 RON

1 UAH = 0.1151 RON

1 XDR = 6.0749 RON

1 ZAR = 0.2522 RON

Editia 8185 - 23 mai 15:29

Podul de la Voila, „împuşcat” în 22 septembrie

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 sepembrie 2023

Lucrările se vor face între orele 17.00 şi 19.00

Podul de la Voila, „împuşcat” în 22 septembrie

După ce în 29 august a fost emis ordinul de reîncepere a lucrărilor noul pot de la Voila, în 22 septembrie va fi demolat şi cel vechi. Anunţul a fost făcut de Primăria Voila, care a primit în 13 septembrie o adresă de la SC Compania de Demolări Industriale SRL prin care a fost anunţată de această intervenţie. „Vă facem cunoscut că în 22 septembrie, între orele 17.00 – 19.00, se vor executa lucrări de împuşcare a Podului Voila”, se arată în adresa amintită.
Contractul de lucrări pentru construirea noului pod a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL - SC Con-A Operations SRL - SC Drum Inserv SRL, stabilit după mai multe licitaţii la care nu au fost depuse oferte. După ce a fost emis ordinul de începere a lucrărilor (la începutul anului 2021) au început să apară problemele.
În primă fază, timp de mai multe luni, a fost căutată o soluţie tehnică privind demolarea podului existent (în locul căruia se va construi cel noi).  Iniţial, Hidroelectrica nu a fost de acord cu implozia, motivând că ar fi afectat canalul de fugă de la lacul de acumulare care trece pe sub pod. De altfel, la un moment dat, s-a luat în calcul chiar demolarea „bucată cu bucată” a podului, însă constructorul nu a fost de acord, motivând faptul că operaţiunea ar fi prea riscantă pentru muncitori. Într-un final, reprezentanţii Hidroelectrica (care deţine lacul de acumulare) au fost de acord cu implozia.  
După ce a fost depăşită această problemă, a apărut alta: fundaţiile. Proiectantul a propus consolidarea actualelor fundaţii ale pilonilor, iar constructorul a propus ca acestea să fie refăcute de la zero. Cum cele două părţi nu s-au înţeles, Consiliul Judeţean a apelat la experţi externi, care se pronunţe asupra soluţiei optime.
Pentru construirea noului pod, administratorul DJ 105 a obţinut o finanţare prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală, unul dintre argumentele principale pentru care a fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat fiind că şoseaua amintită face legătura între gara Voila şi baza NATO de la Cincu, a cărei importanţă a crescut odată cu izbucnirea războiului din Ucraina.
Noul pod de la Voila va avea o durată de viaţă de 100 de ani şi va suporta o greutate de 100 de tone.

+5 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie