Curs BNR
1 EUR = 4.9752 RON
1 USD = 4.5471 RON
1 GBP = 5.9437 RON
1 XAU = 385.5996 RON
1 AED = 1.2380 RON
1 AUD = 3.0630 RON
1 BGN = 2.5438 RON
1 BRL = 0.8144 RON
1 CAD = 3.3028 RON
1 CHF = 5.3043 RON
1 CNY = 0.6434 RON
1 CZK = 0.1966 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0936 RON
1 HUF = 1.2412 RON
1 INR = 0.0541 RON
1 JPY = 3.0531 RON
1 KRW = 0.3366 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2340 RON
1 NOK = 0.4240 RON
1 NZD = 2.7699 RON
1 PLN = 1.1591 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0474 RON
1 SEK = 0.4378 RON
1 TRY = 0.1326 RON
1 UAH = 0.1104 RON
1 XDR = 6.0872 RON
1 ZAR = 0.2605 RON
Publicat la 18 sepembrie 2023
Lucrările se vor face între orele 17.00 şi 19.00
După ce în 29 august a fost emis ordinul de reîncepere a lucrărilor noul pot de la Voila, în 22 septembrie va fi demolat şi cel vechi. Anunţul a fost făcut de Primăria Voila, care a primit în 13 septembrie o adresă de la SC Compania de Demolări Industriale SRL prin care a fost anunţată de această intervenţie. „Vă facem cunoscut că în 22 septembrie, între orele 17.00 – 19.00, se vor executa lucrări de împuşcare a Podului Voila”, se arată în adresa amintită.
Contractul de lucrări pentru construirea noului pod a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL - SC Con-A Operations SRL - SC Drum Inserv SRL, stabilit după mai multe licitaţii la care nu au fost depuse oferte. După ce a fost emis ordinul de începere a lucrărilor (la începutul anului 2021) au început să apară problemele.
În primă fază, timp de mai multe luni, a fost căutată o soluţie tehnică privind demolarea podului existent (în locul căruia se va construi cel noi). Iniţial, Hidroelectrica nu a fost de acord cu implozia, motivând că ar fi afectat canalul de fugă de la lacul de acumulare care trece pe sub pod. De altfel, la un moment dat, s-a luat în calcul chiar demolarea „bucată cu bucată” a podului, însă constructorul nu a fost de acord, motivând faptul că operaţiunea ar fi prea riscantă pentru muncitori. Într-un final, reprezentanţii Hidroelectrica (care deţine lacul de acumulare) au fost de acord cu implozia.
După ce a fost depăşită această problemă, a apărut alta: fundaţiile. Proiectantul a propus consolidarea actualelor fundaţii ale pilonilor, iar constructorul a propus ca acestea să fie refăcute de la zero. Cum cele două părţi nu s-au înţeles, Consiliul Judeţean a apelat la experţi externi, care se pronunţe asupra soluţiei optime.
Pentru construirea noului pod, administratorul DJ 105 a obţinut o finanţare prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală, unul dintre argumentele principale pentru care a fost aprobată finanţarea de la bugetul de stat fiind că şoseaua amintită face legătura între gara Voila şi baza NATO de la Cincu, a cărei importanţă a crescut odată cu izbucnirea războiului din Ucraina.
Noul pod de la Voila va avea o durată de viaţă de 100 de ani şi va suporta o greutate de 100 de tone.
nu este nici un comentariu
Ministrul Dezvoltării, Adrian Veştea, a anunţat că au fost începute demersurile în acest sens
2023-09-18 citeste mai multTema disputei: tăierea banilor din PNRR pentru Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie şi Boli Infecţioase
2023-09-18 citeste mai multDupă ce, în 8 septembrie, partidul PUSL i-a lăsat primarului Braşovului, Allen Coliban, la Registratură, o diplomă „de demnitar român care nu iubeşte România”, pe[...]
2023-09-18 citeste mai multFoto: „DEDICAŢIE”. Mai mulţi copii din comuna tulceană Luncaviţa, care au plecat vineri dimineaţă către Braşov, pentru a participa la un festival de muzică, au fost nevoiţi să[...]
2023-09-18 citeste mai mult
Adaugă un comentariu