banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8455 - 08 iul 04:13

Al 4-lea pod refăcut din temelii

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 07 iulie 2025

Podul de la Voila, deschis circulaţiei. Locuitorii din Cincşor, Cincu şi militarii de la baza NATO au scăpat de ruta alternativă

Al 4-lea pod refăcut din temelii

De vineri, 4 iulie, locuitorii din Cincu, Cincşor şi militarii de la baza NATO de la Cincu pot folosi noul pod de peste râul Olt. Acesta a fost recepţionat şi deschis circulaţiei în prezenţa a numeroase oficialităţi publice judeţene şi locale, dar şi a constructorului. 
Noul pod de la Voila reprezintă una dintre cele mai mari şi importante lucrări de artă realizate până în prezent de autoritatea publică a judeţului Braşov. Privind în urmă, implementarea acestui proiect, pentru care fondurile PNDL au fost accesate încă din anul 2020, n-a fost deloc uşoară şi acest lucru a fost resimţit atât de cetăţenii din zonă, direct afectaţi de lucrări în viaţa de zi cu zi, cât şi de Consiliul Judeţean, în calitatea sa de autoritate contractantă. 
„Am încheiat cu bine un obiectiv de infrastructură important pentru comunitatea locală şi pentru judeţul Braşov, un proiect care nu a fost lipsit de provocări. A trebuit să găsim soluţii de proiectare respectând condiţionalităţile Ministerului Apărării Naţionale şi ale Hidroelectrica, apoi am fost nevoiţi să reluăm de patru ori procedurile de achiziţie a lucrărilor, deoarece nu am avut oferte depuse. Abia la cea de-a patra încercare am atribuit contractul asocierii SC Cona SRL – SC Cona Operations SRL – SC Drum Inserv SRL. Pentru demolarea podului existent a fost nevoie de o reavizare din partea Hidroelectrica a lucrărilor necesare în albia râului, dar şi de alte studii geotehnice privind starea fundaţiilor, iar soluţia construirii unor fundaţii noi în baza unui contract separat a însemnat o nouă decalare a termenelor de execuţie a podului”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea. 
După demolarea vechiului pod, locuitorii din Cincu şi Cincşor au folosit o rută alternativă, pe la Dridif. „Drumul ocolitor a fost degradat şi, pentru a fi folosit, a fost asfaltat în extravilan”, a declarat primarul comunei Voila, Rodica Marcu. 

Testul de rezistenţă: 264 de tone 
După ce vechiul pod a fost demolat prin implozie în septembrie 2023, au urmat procedurile pentru proiectarea şi construcţia fundaţiilor, obiectiv pe care asocierea SC CONA Operations SRL – SC Prinfo SRL s-a realizat în perioada august-noiembrie 2024. Ulterior, constructorul a trecut la realizarea suprastructurii podului şi a tuturor lucrărilor necesare funcţionalizării acestuia, proiect finalizat cu o lună mai devreme decât termenul prevăzut în contractul de execuţie. 
„Termenul contractual pentru finalizarea construcţiei podului a fost luna august 2025, însă am reuşit să  încheiem lucrările mai devreme. Momentul mult aşteptat al inaugurării a fost precedat de faza testelor de sarcină statică şi dinamică a podului, realizată cu 6 maşini de 44 de tone fiecare, prezente în acelaşi timp pe pod. Ne-am asigurat că sunt întrunite toate condiţiile pentru o circulaţie optimă a vehiculelor de toate categorie, inclusiv a celor de mare tonaj”, a declarat Daniela Ilie, purtătoarea de cuvânt a firmei CONA.

444 de tone de oţel, pentru structurile metalice 
Noul pod are o lungime de 93,95 metri şi o deschidere principală de  70,96 metri. Circulaţia rutieră se face pe două benzi, fiecare cu lăţime de 3,8 m. De asemenea, au fost amenajate trotuare, fiecare cu o lăţime de 1,50 m. Durata de viaţă a podului este de 100 de ani, iar acesta este proiectat să susţină un transport de 100 de tone.  Structura de rezistenţă a podului este alcătuită din două arce metalice cu calea la mijloc, susţinută de un platelaj mixt oţel-beton, arcele fiind încastrate în fundaţii din beton.  Pentru structurile metalice s-au folosit 444 de tone de oţel.   
Valoarea investiţiei se ridică la 30.286.720 lei şi includ lucrările de relocare a reţelelor de utilităţi, lucrările de demolare a podului vechi, precum şi execuţia fundaţii şi a suprastructurii noii construcţii. Totalul finanţării PNDL II accesate pentru acest proiect a fost de 32.242.083,28 lei.

În 5 ani: Crihalma, Hălmeag, Augustin, Voila
Podul de la Voila este al patrulea peste râul Olt pe care administraţia judeţeană îl reface din temelii în ultimii 5 ani, după podul nou de la Crihalma (proiect demarat de CJ Braşov şi predat la Compania Naţională de Investiţii), podul nou de la Hălmeag, situat pe drumul judeţean DJ 131P (construit cu fonduri PNDL II) şi podul de la Augustin (la care s-au făcut reparaţii capitale şi modernizări în cadrul proiectului POR de modernizare a drumului interjudeţean Covasna – Braşov).
 



 

+7 -1

Comentarii

'Cineva'

2025-07-07 09:21:20


'Festivism ieftin marca PSD - PDL...S-au adunat toti politrucii locali ca sa dea in folosinta un pod mic care trebuia facut acum multi ani...P.S. Daca nu era cu baza NATO la Cincu acest pod nu ar fi fost facut asa curand...'

'Rammstein '

2025-07-07 07:00:35


'Se putea să nu lipsească dottre Veștea?...mai lipseau grindeanu, Cap de cauciuc și ceparul...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie