banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8552 - 21 noi 06:37

Podul de la Hărman cade bucată cu bucată. Localnicii cer „pod în paralel”, autorităţile le propun „park and ride”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 noiembrie 2025

Podul de la Hărman cade bucată cu bucată. Localnicii cer „pod în paralel”, autorităţile le propun „park and ride”

FOTO: Facebook / Annelise L Floroian - Hărman Official

Podul care leagă satul Podu Oltului de Hărman (de pe drumul judeţean DJ 112), construit în urmă cu mai bine de 100 de ani, a ajuns într-o stare avansată de degradare. Problemele au fost constatate în urmă cu mai mulţi ani, iar Consiliul Judeţean (CJ) Braşov a început demersurile pentru reabilitarea lui sau construirea unui nou pod. 

„Nucleu dur” în numele localniciclor
Au urmat expertize, în urma cărora specialiştii au stabilit că actualul pod trebuie demolat şi reconstruit, iar din acel moment au apărut problemele. Un grup de cetăţeni nu a fost de acord şi au contestat soluţia administraţiei judeţene. Ba mai mult, la începutul acestui an, un grup de cetăţeni a solicitat includerea podului în categoria „construcţiilor de patrimoniu”, solicitare ce a fost respinsă de Comisia Zonală a Monumentelor Istorice Braşov. 

Au urmat noi adrese şi audienţe 
Decizia comisiei nu a reprezentat, însă, o „undă verde” pentru demararea proiectului, pentru că obiecţiile din partea cetăţenilor au continuat. Unii dintre ei vor ca actualul pod să rămână în picioare, iar cel nou să fie construit lângă. 
De altfel, unul dintre cei care susţin că varianta propusă de Consiliul Judeţean Braşov nu este cea mai bună, inginerul Constantin Filitov, localnic şi el în Podu Oltului, a menţionat, într-un comunicat de presă, că au fost transmise mai multe adrese scrise către Consiliul Judeţean Braşov, Prefectura Braşov şi către Consiliul Local Hărman, dar nu au fost transmise răspunsuri scrise. De asemenea, oponenţii proiectului au fost în audienţe la Consiliul Judeţean Braşov şi la Primăria Hărman. 
„Reprezentanţii CJ au recunoscut deficienţele documentaţiei de construire a noului pod în varianta cu păstrarea amplasamentului actual şi demolarea podului existent. Ei au invocat tardivitatea demersului comunităţii, cheltuielile făcute efectuate pentru primii paşi din documentaţie, problema exproprierilor de teren în varianta realizării podului pe un nou amplasament, disponibilitatea de a găsi soluţii prin conlucrare şi situaţia dificilă în care ar fi puşi prin angajarea unui nou proiect”, se arată în comunicatul transmis de inginer. 

Primăria Hărman, acuzată că nu le susţine soluţiile  
Acesta a mai spus că la Primăria Hărman s-a ridicat problema terenului necesar pentru expropriere, care poate fi obţinut pe cale administrativă, fără probleme din partea proprietarului. „Primăria Hărman refuză să transmită o cerere oficială către Consiliul Judeţean pentru solicitarea unei contra-expertize a podului”, se mai arată în comunicatul transmis de inginer. 
Totodată, acesta a menţionat că, în cazul demolării podului, costurile transportului de călători pe traseul ocolitor ar putea reprezenta aproximativ 50% din bugetul anual al Consiliului Local Hărman. 
„Comunitatea locală solicită oprirea finanţării şi aplicării actualului proiect şi elaborarea unui nou proiect bazat pe criterii tehnice, economice şi umane corespunzătoare. Cetăţenii aşteaptă ca instituţiile reprezentative să îşi îndeplinească datoria faţă de comunitate şi să aleagă soluţiile optime pentru acest proiect de interes public major”, se mai arată în comunicat. 

CJ Braşov: S-a analizat, dar nu stă în picioare
De cealaltă parte, reprezentanţii administraţiei judeţene au precizat realizarea noului pod pe actualul amplasament este cea mai bună soluţie, atât din punct de vedere tehnic, cât şi financiar. De altfel, la nivelul Consiliului Judeţean Braşov a fost analizată posibilitatea construirii noului pod lângă cel existent, însă, în acest caz, deschiderea ar fi mai mare chiar şi decât cea de la podul de la Voila. 

Propunere pentru ocolul de 20 de kilometri: pasarelă pietonală şi parcare pe malul Oltului 
Pe de altă parte, surse din Consiliul Judeţean Braşov au precizat că a fost identificată o soluţie pentru ca, în perioada construirii noului pod, oamenii din Podu Oltului să nu fie puşi în situaţia de a face un ocol de aproximativ 20 de kilometri. Mai exact, soluţia administraţiei judeţene braşovene, ce a fost analizată şi discutată în teren, a fost ca pe malul Oltului să fie amenajată o parcare, unde să fie lăsate maşinile, iar peste râu să fie realizată o pasarelă pietonală. În acest mod, locuitorii din Podu Oltului ar trece râul pe jos şi şi-ar lua maşinile din parcare. De asemenea, tot în această parcare a fost propusă şi amenajarea unui terminal pentru lina RATBV ce face legătura între Braşov şi Hărman. Deocamdată, această soluţie mai este, încă, discutată, inclusiv cu Primăria Hărman. 

Construirea noului pod ar dura doi ani 
Conform unei hotărâri aprobată de Consiliul Judeţean Braşov în luna februarie a anului trecut, pentru construirea noului pod pe amplasamentul celui existent va fi nevoie de 22.683.526 lei (fără TVA), iar finanţarea va fi asigurată din bugetul judeţului.
Noul pod va avea trei deschideri, cu o lungime totală de 112,15 m şi o lăţime totală de 13,50 m (suprafaţă carosabilă – 8,6 m, trotuare – 2,2 m). Din documentaţia aferentă proiectului de hotărâre, rezultă că lucrările vor dura 2 ani.
În prezent, pe acest pod este interzis accesul vehiculelor de mare tonaj, cu excepţia autobuzelor RATBV şi a autospecialelor. 



 

+0 -5

Comentarii

'Alex '

2025-11-20 09:22:07


'2 ani pentru un pod, fantastic. '

'Moldoveanu'

2025-11-20 08:20:27


'Idei tampite de politicieni.Cei cu salvarea lasa masina in parcare si asistentii cara bolnavii peste pietonala cu targa?'

'Bigbrader'

2025-11-20 03:35:09


'Sunt prost. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie