Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.7792 RON
1 GBP = 5.8884 RON
1 XAU = 422.7614 RON
1 AED = 1.3011 RON
1 AUD = 2.9949 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8043 RON
1 CAD = 3.3209 RON
1 CHF = 5.2704 RON
1 CNY = 0.6558 RON
1 CZK = 0.1979 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0950 RON
1 HUF = 1.2126 RON
1 INR = 0.0553 RON
1 JPY = 3.0564 RON
1 KRW = 0.3326 RON
1 MDL = 0.2567 RON
1 MXN = 0.2337 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7042 RON
1 PLN = 1.1800 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0482 RON
1 SEK = 0.4337 RON
1 TRY = 0.1341 RON
1 UAH = 0.1138 RON
1 XDR = 6.2314 RON
1 ZAR = 0.2574 RON
Publicat la 26 iunie 2020
Ploile abundente au dat peste cap planurile constructorului. Apele umflate ale Oltului mătură umpluturile de pământ de la baza stâlpilor, astfel că platformele de lucru trebuie refăcute permanent
Dacă în perioada stării de urgenţă constructorul podului de peste râul Olt, dintre Codlea şi Hălmeag, a respectat graficul de lucrări, în ultima perioadă a avut probleme din cauza ploilor. Declaraţia a fost făcută de şeful şantierului, ing. Valerian Dascălu, în timpul verificării calităţii lucrărilor de armare a plăcii de beton (o fază determinantă a proiectului), la care au participat reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov, cei ai antreprenorului, ai proiectantului şi ai firmei care asigură dirigenţia de şantier.
Au apărut întârzieri, podul va fi gata în 2 luni
„Din păcate, vremea nefavorabilă din această lună, marcată de ploi abundente care au dus la creşterea semnificativă a debitului Oltului, a determinat afectarea lucrărilor şi implicit întârzierea lor. Apele umflate ale Oltului au măturat umpluturile de pământ de la baza stâlpilor, astfel că platformele de lucru trebuie refăcute permanent”, a explicat şeful de şantier. În aceste condiţii, el estimează că lucrările vor fi încheiate în două luni.
Judeţul Braşov e din 11 iunie sub avertizări ANM de ploi însemnate cantitativ, coduri galbene şi portocalii instituite consecutiv timp de 15 zile. Ultima avertizare a fost instituită joi până pe 26 iunie, ora 02.00.
Următoarele etape
Controlul de calitate pentru lucrările de armare a plăcii de beton a fost efectuat de specialiştii Inspectoratului Judeţean în Construcţii Braşov, în scopul autorizării continuării lucrărilor.
Șeful de şantier a precizat că următoarele etape de construcţie a podului de la Hălmeag sunt turnarea dalei de beton pe toată lungimea podului, turnarea betonului pe pantă, realizarea lucrărilor de hidroizolaţie a podului, apoi turnarea betonului de protecţie a hidroizolaţiei, totul încheindu-se cu realizarea sistemului rutier, adică turnarea covorului asfaltic şi trasarea marcajelor. Următoarea fază determinantă în acest proiect va consta în verificarea stratului de suport al hidroizolaţiei podului.
Noul pod de la Hălmeag, situat pe drumul judeţean DJ 131P Șercaia (DN 1) - Hălmeag, are lungimea de 97,10 metri şi lăţimea de 6 metri. Podul dispune de trei deschideri de câte 30 de metri. Lăţimea căii de rulare este prevăzută la 5 metri, cu o bandă de circulaţie lată de 4 metri şi două benzi de încadrare, de câte 50 cm. Pe ambele părţi ale podului vor fi montate parapete direcţionale.
Valoarea totală a construcţiei este de 6.176.199,19 lei, iar proiectul este finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală derulat de Ministerul Lucrărilor Publice, Administraţiei şi Dezvoltării.
Două poduri noi peste râul Olt, inaugurate în 2020
După ce a asistat la verificarea verificare a calităţii lucrărilor de armare a plăci de beton a podului de la Hălmeag, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că în acest an „vom inaugura două poduri peste râul Olt - podul de la Hălmeag şi cel de la Crihalma, primele care sunt construite în judeţul Braşov în ultimii cincizeci de ani”.
Reprezentantul administraţiei judeţene a mai spus că „pe lângă acestea, mai avem cinci poduri, la Arini, Măieruş, Podul Olt, Voila şi Augustin, pe care dorim să le refacem sau să le reconstruim, astfel încât să rezolvăm toate problemele de conectivitate a tuturor localităţilor cu drumurile naţionale care străbat judeţul Braşov. Podul de la Augustin - Baraolt va fi refăcut în cadrul proiectului POR 2014-2020 de modernizare a drumului interjudeţean Covasna - Braşov, pe care îl derulăm în parteneriat cu Judeţul Covasna. În ceea ce priveşte construcţia podului de la Voila, investiţie strategică pentru judeţul Braşov a cărei finanţare este asigurată prin PNDL II, am scos din nou la licitaţie achiziţia lucrărilor şi sperăm ca de această dată să finalizăm procedura şi să avem o firmă câştigătoare.
'Jiji'
2020-06-26 06:10:46
'Ce ferches pozeaza bezevenghiul...Podul de la Fagaras a fost dat in folosinta in \'89'
Începând din luna decembrie, Agenția pentru Protecția Mediului Brașov are un echipament de ultimă generație ce permite determinarea concentrației particulelor în suspensie din[...]
2025-01-24 citeste mai multSOMAŢIE Emisă de Judecătoria Zărneşti, în baza încheierii de şedinţă din data de 15.01.2025 în dosar nr. 96/338/2024 al Judecătoriei Zărneşti. Prin cererea înregistrată[...]
2025-01-24 citeste mai multÎn vederea înscrierii imobilului în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară, aducem la cunoştinţa proprietarilor şi celor interesaţi că în termen de 5 (cinci) zile[...]
2025-01-24 citeste mai multEi cer aprobarea proiectului de către Consiliul Local Braşov
2025-01-24 citeste mai multSenzorii care măsoară calitatea aerului în judeţul Braşov înregistrează valori mai mari în ceea ce priveşte concentraţia de particule din aer (PM 10 şi PM 2,5) în cursul[...]
2025-01-24 citeste mai mult
'ION'
2020-06-26 10:39:24
'AL ASFALTATII DACA AL MAI GASITII.?.AM SCRIS ACUM DOUA LUNI CA PODUL VA FI SUB APA CAND SE RIDICA APA AN BARAJU MANDRA.?.ACUM DE CE PLANGETII DUPA O ROABA DE BALAST ?.V-ATI DAT EXAMENU CU ACCEST POD.RAD SI CURCILE DACA VI-L RASTOARNA AN OLT.!.'