Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 10:25

Podul de la Dârste, reparat sau demolat? Jumătate e în Braşov, jumătate în Săcele

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 29 mai 2020

Starea lui tehnică este necorespunzătoare, aşa că va fi reabilitat sau reconstruit

Podul de la Dârste, reparat sau demolat? Jumătate e în Braşov, jumătate în Săcele

Construit la finalul în anii ’60, podul vechi de la Dârtse (pe DN 1, la ieşirea spre din Braşov spre Predeal) a ajuns într-o „stare tehnică necorespunzătoare” şi ar putea fi demolat. Decizia va fi luată de specialiştii care vor face o a doua expertiză a pasajului, pentru că, cel mai probabil, municipalitatea braşoveană nu vrea să se mai repete „scenariul Fartec”. Podul în cauză a mai fost expertizat  o dată, prin aceeaşi procedură trecând şi cel nou (care a fost construit în anii ’90), iar pentru ambele recomandarea specialiştilor a fost că au nevoie de reparaţii, starea lor tehnică fiind nesatisfăcătoare.
Primăria Braşov va contracta un consultant care să realizeze documentaţiile tehnice (inclusiv expertiza suplimentară a podului vechi), apoi va lansa şi licitaţia de lucrări. Totuşi, pentru a se putea realiza această investiţie, este nevoie şi de clarificarea situaţiei juridice a celor două poduri două pasaje, care sunt atât pe teritoriul municipiului Braşov, cât şi pe cel al municipiului Săcele.
„Una dintre soluţiile analizate este ca Primăria Săcele să cedeze municipiului Braşov partea lor din poduri, astfel încât noi să putem derula investiţia. Ulterior, porţiunile din poduri care nu sunt pe teritoriul municipiului Braşov ar urma să se «întoarcă» la Săcele”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
Acesta a precizat că lucrările nu se vor desfăşura simultan la ambele pasaje. „Cât timp se va lucra la unul dintre pasaje, traficul rutier fa fi direcţionat pe celălalt”, a mai spus Sorin Toarcea.

Pe lista de lucrări sunt şi trei poduri din Stupini
Pe lângă cele două poduri de la ieşirea din Braşov spre Predeal, municipalitatea braşoveană mai are în plan repararea altor trei. Este vorba despre trei poduri din Cartierul Stupini, amplasate pe străzile Institutului, Fântânii şi Plugarilor. „Pentru aceste poduri vom semna contractele pentru elaborarea documentaţiilor tehnice de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI – n.r.) şi a proiectelor tehnice, din care va rezulta şi valoarea lucrărilor, termenul de finalizare a acestor servicii fiind de 5 luni. Ulterior, indicatorii tehnico-economici vor fi supuşi aprobării Consiliului Local, după care va putea fi lansată licitaţia de lucrări. Noi avem în plan ca anul acesta să finalizăm aceste proceduri, iar anul viitor să înceapă lucrările”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brşaov, Sorin Toarcea.

+4 -0

Comentarii

ALEX

2020-05-29 17:28:57


Pe cand si aducerea canalelor la nivelul străzii ??? Ca 95% din ele sunt sub nivelul străzii!!!!

alexandru

2020-05-29 05:52:49


Dupa exemplul podului de la Fartec,mai indicat ar fi sa se reconstruiasca.Ar dura mai putin si ar fi mai ieftin.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie