Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:34

Podul de la Budila e gata, pregătit de teste

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 17 august 2022

După 4 ani, peste 50.000 de oameni din zona Întorsura Buzăului vor avea acces la transportul feroviar

Podul de la Budila e gata, pregătit de teste

Distrus de viitura din 30 iunie 2018, vechiul pod de cale ferată de la Budila (peste pârâul Tărlung) a fost înlocuit cu unul nou, astfel că oamenii din zona Întorsura Buzăului vor putea călători, din nou, cu trenul.
Lucrările la noul pod au fost finalizate, iar marţi, 16 august, prefectul judeţului Braşov, Cătălin Văsii, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, însoţiţi de primarul comunei Budila, Irimia Marşavela, şi de Ioan Pintea, consilier la Regionala CFR Braşov, au verificat noua construcţie.
Odată finalizate lucrările, reprezentanţii constructorului au anunţat că în cel mai scurt timp, vor începe testele, acestea fiind o etapă obligatorie înaintea reluării traficului feroviar.
Licitaţia de lucrări pentru construirea noului pod a fost derulată de Regionala Braşov a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, iar contractul cu constructorul a fost semnat în 7 aprilie 2021. Finanţarea lucrărilor s-a făcut de la bugetul de stat.

Consiliul Judeţean Braşov a intervenit pentru construirea unui nou pod
Investiţia este una extrem de importantă, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, anunţând că  de ea vor beneficia aproape 50.000 de oameni, care locuiesc în zona Întorsurii Buzăului. „Mulţi dintre locuitorii zonei sunt navetişti şi mult timp au fost văduviţi de o cale de transport feroviar către localităţile din judeţul Braşov. Este extrem de important să refacem şi aceste obiective de investiţii, care pe lângă drumurile judeţene, spitale, aeroport, ţin de mobilitate şi scot din izolare comunităţile locale”, a declarat Adrian Veştea.
Pe de altă parte, Ioan Pintea, cel care a contribuit la realizarea acestui proiect în perioada în care a fost director al CFR Infrastructură (compania care se ocupă de infrastructura feroviară), a declarat că „încă de la momentul prăbuşirii vechiului pod, în vara anului 2018, autorităţile regionale - Consiliul Judeţean Braşov, în mod special - au manifestat o permanentă susţinere privind restabilirea condiţiilor de circulaţie pe această linie deosebit de importantă pentru comunităţile afectate din judeţele Braşov si Covasna, intervenind, în mod decisiv, pentru includerea în programele de investiţii ale Regionalei CF Braşov. Reuşita este cu atât mai mare, cu cât această cale ferată este o linie de interes local”.
Noul pod de la Budila are o deschidere de 70 metri şi suprastructură metalică de tip grindă.  Pe lângă lucrările la pod, prin acest proiect a fost amenajată şi albiei pârâului Tărlung din zonă.   



 

+4 -4

Comentarii

'Stanea Maria'

2022-08-19 07:02:12


'Felicitări. Este o lucrare de interes public foarte importantă și benefică ptr locuitorii din localitățile de pe traseul caii ferate ce leagă Brașovul de Întorsura Buzaului. M-am născut in Budila, am trăit acolo 25 de ani și am făcut baie sub podul vechi in Tărlug , in anii copilăriei. Ma leagă foarte multe amintiri frumoase traite in Budila. Voi reveni acolo ptr a călători cu trenul peste acel pod. Mulțumiri și tot respectul ptr toate instituțiile implicate in construirea acestui pod. Cu stima. Maria Stanea născuta Edroi. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie