Curs BNR

1 EUR = 4.9686 RON

1 USD = 4.5785 RON

1 GBP = 5.8072 RON

1 XAU = 299.7224 RON

1 AED = 1.2466 RON

1 AUD = 2.9997 RON

1 BGN = 2.5404 RON

1 BRL = 0.9193 RON

1 CAD = 3.3930 RON

1 CHF = 5.2030 RON

1 CNY = 0.6361 RON

1 CZK = 0.1963 RON

1 DKK = 0.6665 RON

1 EGP = 0.1482 RON

1 HUF = 1.2770 RON

1 INR = 0.0552 RON

1 JPY = 3.0472 RON

1 KRW = 0.3440 RON

1 MDL = 0.2559 RON

1 MXN = 0.2685 RON

1 NOK = 0.4352 RON

1 NZD = 2.8219 RON

1 PLN = 1.1515 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0498 RON

1 SEK = 0.4446 RON

1 TRY = 0.1470 RON

1 UAH = 0.1192 RON

1 XDR = 6.0829 RON

1 ZAR = 0.2389 RON

Editia 8132 - 29 feb 04:13

Podul de cale ferată de la Budila va fi reconstruit de CFR Infrastructură. Din 5 scenarii analizate, s-a optat pentru structura metalică

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 sepembrie 2020

Podul de cale ferată de la Budila va fi reconstruit de CFR Infrastructură. Din 5 scenarii analizate, s-a optat pentru structura metalică

Luat de viitura din 30 iunie 2018, podul de cale ferată de la Budila (de pe calea ferată Braşov – Întorsura Buzăului) va fi reconstruit de CFR Infrastructură. Deocamdată, proiectul este în stadiul lansării licitaţiei de lucrări, anunţul fiind lansat de Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov zilele trecute.

Licitaţie lansată: investiţie de 29.780.623 lei, 15 luni pentru execuţie
Conform anunţului postat pe platforma electronică de achiziţii publice, investiţia este estimată la 29.780.623 lei, cu tot cu TVA, iar constructorii care sunt interesaţi de acest proiect pot depune ofertele până în data de 9 octombrie 2020. Lucrările vor dura 12 luni, însă acestui termen i se adaugă şi 3 luni de iarnă, ceea ce înseamnă că noul pod de cale ferată va fi dat în folosinţă după 15 luni de la deschiderea şantierului.

Lucrări şi în albia Tărlungului
Licitaţia de lucrări a fost lansată după ce, în urmă cu un an, CFR Infrastructură a semnat un contract pentru realizarea documentaţiei tehnice aferente proiectului, dosarul fiind predat beneficiarului de către consultant în data de 29 iulie.
Noul pod de la Budila va fi va avea o deschidere de 70 de metri şi va fi realizat pe structură metalică, aceasta fiind soluţia tehnică aleasă în urma analizării a cinci scenarii.
Potrivit memoriului tehnic, prin acest proiect se vor mai reabilita 301,6 de metri de cale ferată, iar albia râului Tărlung se reface prag deversor, astfel încât să fie redusă viteza de scurgere a apei. În ultimul rând, constructorul care va obţine acest contract va trebui să consolideze malurile, dar şi să amenajeze o scară pentru peşti.
Tot firma care va obţine acest contract va trebui să cureţe albia Tărlungului de resturile vechiului pod.
Prăbuşit acum 2 ani
Din iulie 2018, linia de cale ferată Braşov – Întorsura Buzăului a devenit neoperabilă, iar singurul tip de transport public este cel rutier, care nu este tocmai bine organizat pe această rută.  În urma viiturilor de atunci, podul de peste râul Tărlung s-a prăbuşit pe o lungime de 50-60 metri.
Linia de cale ferată a fost dată în folosinţă în 1931 şi peste 10 ani călătorii au fost transportaţi de operatorul privat Regiotrans (din decembrie anul trecut devenit Regio Călători).
După finalizarea lucrărilor, timp de 24 de ore, pe pod se va circula cu 5 km/h, iar în această perioadă va fi monitorizat comportamentul acestuia, apoi, treptat, se va ajunge la viteza normală.

+5 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie