Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:26

Podul „cu intimitate” garantată

Autor: Ionut DINCA, Buna Ziua, Brasov

Publicat la 02 noiembrie 2012

Pasajul Independenței, care trece pe la geamurile câtorva blocuri din Tractorul, le-a dat ieri emoții atât locatarilor de aici, cât și constructorilor

Podul „cu intimitate” garantată Pasajul Independenței, care trece pe la geamurile câtorva blocuri din Tractorul, le-a dat ieri emoții atât locatarilor de aici, cât și constructorilor. Odată cu rezistența podului, au fost testate și panourile care trebuie să anuleze zgomotele și cele suplimentare pentru intimitatea locatarilor, astfel ca, de pe pod, „curioșii” să nu se uite în casele acestora Proiectantul împreună cu constructorul Pasajului Independenței au demarat ieri dimineață testele de rezistență pentru noul pod, pentru a vedea dacă datele prevăzute în proiect corespund, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranță. Locatarii din blocurile vecine pasajului au văzut ieri și dacă panourile fonoabsorbante au sau nu efect sau vor fi condamnați să audă în continuu huruitul și vuietul autovehiculelor care vor traversa podul. Astfel, pe mâna curentă a podului au fost montate și alte panouri suplimentare pentru intimitatea locatarilor, astfel ca, de pe pod, „curioșii” să nu se uite în casele acestora. În ceea ce privește lucrările, în prezent nu mai sunt de făcut mici retușuri, în ceea ce privește finalizarea sensului giratoriu de la capătul dinspre strada Buzești, iar dacă testele de rezistență vor ieși bine, cel mai probabil, de joia viitoare circulația va fi liberă pe noul pod. Prima dată, pe pod au urcat câte două camioane încărcate cu 30 de tone pentru a vedea comportamentul pasajului Independenței în condiții de trafic. „Acest tip de încercare, nu se efectuează în general asupra podurilor obișnuite. Pentru pasajul de pe strada Independentei, s-a solicitat acest tip de încercare datorită structurii sale mai speciale și a unei tehnologii originale de execuție a suprastructurii. Din cauza constrângerilor impuse de spațiul restrâns dintre blocuri, de traversarea oblică a căii ferate, dar și pentru că podul trebuia să treacă pe sub un alt pasaj, proiectul a fost mai deosebit. Vom face măsurători cu microcomparatoare, astfel că orice eroare ne va fi semnalată imediat”, a explica proiectantul pasajului Avram Conțiu. Podul a fost dimensionat la clasa E de încărcare, ceea ce înseamnă că poate fi traversat și de vehicule de 80 de tone. Neavând un asemenea mastodont la dispoziție, pentru a simula o astfel de încărcare, constructorul a adus patru basculante încărcate, a căror masă totală era de 80 de tone și care au stat în paralel, aproape lipite, două câte două. Acestea au traversat între podul și au staționat pe calea de rulare dintre piloni, astfel ca să se efectueze măsurători și să fie semnalate eventualele nereguli. Pentru toate aceste poziții s-au efectuat măsurători de mare precizie cu două sisteme de măsurare diferite, respectiv măsurători cu microcomparatoare și independent de acestea printr-un nivelment de mare precizie efectuat pe toată lungimea tablierului. Autovehiculele utilizate la încercarea de probă sunt mult mai severe decât traficul real ce va circula pe pod, atât din punct de vedere al componenței acestuia, cât și al combinațiilor de vehicule poziționate în cele mai defavorabile zone, dar constructorii au vrut să fie garanteze treaba pe care au făcut-o, ca nu cumva podul să fie șubred, iar cele 5 milioane de euro investite să se ducă pe „Apa Sâmbetei”. Rezultatele obținute prin încercarea de proba se prelucrează prin metode de calcul și analiza ale structurilor și în baza lor se întocmește un raport al încercării podului.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie