Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 13:01

„Podul Armatei” îi supără pe locuitorii din Cincşor şi Voila

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 august 2021

Oamenii sunt nemulţumiţi de drumul alternativ, pe care se va circula până la reconstrucţia podului de peste râul Olt

„Podul Armatei” îi supără pe locuitorii din Cincşor şi Voila

Nemulţumiţi de calitatea drumului de piatră amenajat ca rută alternativă pentru perioada în care se lucrează la podul de peste râul Olt dintre Voila şi Cincşor, mai mulţi locuitori din aceste localităţi au mers marţi, 3 august, cu în audienţă la Primăria Voila, pentru a cere explicaţii şi soluţii. Oamenii au vrut să discute cu primarul, dar şi cu preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, căruia, una dintre localnicele din Cincşor i-a transmis o invitaţie… pe Facebook.
„La discuţii a fost primarul din Voila, Gheorghe Osalciuc, care ne-a promis că va interveni primăria pe drum, dar sunt soluţii pe 2-3 luni. În schimb, la noul pod se va lucra aproape trei ani”, ne-a declarat Simona Ciuban, reprezentanta oamenilor. Potrivit acesteia, grupul de localnici va merge la Consiliul Judeţean „pentru a ridica problema drumului şi a vedea cum poate fi remediată situaţia”.

Praf, pietre şi blocaj când trece un TIR
Problemele au apărut după 25 iunie, când podul de peste râul Olt a fost închis, pentru a fi demolat, iar în locul lui construit unul nou. Ca rută alternativă, a fost amenajat un drum care porneşte din Concşor, trece Oltul pe barajul hidrocentralei, apoi ajunge la Dridif. Mare parte din acest drum este pietruit, iar oamenii spun că este un calvar să mergi cu el.
„Când nu plouă, se ridică praful. Drumul este îngust, iar dacă trece un TIR, vehiculul ocupă aproape toată lăţimea drumului. De asemenea, sunt mulţi oameni care merg la Voila cu bicicleta, iar acest drum este un calvar. Apoi, mai sunt oamenii din Cincşor care merg pe jos de la Cincşor până la Voila, unii dintre ei pentru a-şi lua reţetele. Pe drumul obişnuit, distanţa era de aproximativ 3 km, dar acum, pe varianta ocolitoare ar trebui să meargă în jur de 6 kilometri. Iar asta pe un drum pietruit. De la închiderea podului, oamenii au mai ridicat bariera (de la pod, n.r.), însă acesta a fost montată la loc repede”, a declarat Ciuban.

Sugestie pentru MApN: pod mobil
Ea a mai spus că oamenii nu au pretenţii exagerate, nu vor o „autostradă”, însă vor ca pe varianta ocolitoare să se circule acceptabil. Ba mai mult, ea susţine că s-ar putea implica şi Ministerul Apărării Naţionale, având în vedere că la Cincu (unde se ajunge pe acest drum) este baza NATO. „Din câte ştiu, Armata are posibilitatea de a amenaja poduri mobile, pe care să treacă şi camioanele. De ce nu ar instala un astfel de pod între Cincşor şi Voila?”, a încheiat Ciuban.

Şantier „încurcat” de Armată
Podul de pe drumul judeţean care trece prin Voila, Cincşor şi Cincu va fi reconstruit de Asocierea SC Con-A SRL - SC Con-A Operations SRL - SC Drum Inserv SRL, valoarea investiţiei fiind de 15.656.698 lei. Amplasamentul a fost predat de Consiliul Judeţean Braşov în luna ianuarie a acestui an, iar atunci constructorul a declarat că va încerca să termine lucrările până la finalul acestui an. La momentul respectiv, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Şerban Todorică, anunţa că lucrările propriu-zise vor începe în luna aprilie, ele fiind precedate de activităţile de organizare a şantierului şi de producţie a materialelor necesare (elementele prefabricate). Lucrările nu au început în primăvară, asta pentru că de respectivul pod avea nevoie Armata Română, pentru aplicaţiile internaţionale NATO de la Cincu. Podul a fost închis în 25 iunie, dar lucrările pe teren nu au avansat.
Pentru acest proiect, administraţia judeţeană braşoveană a obţinut o finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. 

+1 -1

Comentarii

'Nea Mărin'

2021-08-04 10:49:35


'Se putea construi podul nou, paralel cu cel existent. Se putea amenaja o porțiune mică de drum intre trecerea peste calea ferată și șantierul noului pod. Construcția mai durează și trei ani! La o aplicație a armatei, în urmă cu 3 s-au 4 ani, în aval, la 300 m de acest pod a fost construit de către armată un pod plutitor intro zi, testat cu tot felul de autovehicule. Acum de ce nu se poate?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie