Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 03:26

Pod provizoriu de aproape 60 de ani, la Meşendorf

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 18 ianuarie 2019

Acesta va fi demolat şi înlocuit cu unul permanent, din beton

Pod provizoriu de aproape 60 de ani, la Meşendorf

Primăria Buneşti a lansat zilele trecute o licitaţie pentru construirea unui pod peste Pârâul Tare din  satul Meşendorf, având în vedere că cel actual, din lemn, este într-o stare tehnică nesatisfăcătoare. Potrivit expertizelor tehnice, actualul pod  ar fi fost construit, cel mai probabil, în jurul anului 1960, dar nu au mai fost descoperite documente privind acest proiect. Totodată, specialiştii susţin că, la construire podul ar fi avut un caracter provizoriu. Pe acesta se mai poate circula acum cu maxim 5 km/h, iar accesul este permis numai vehiculelor cu o greutate totală mai mică de 3,5 tone.
Conform memoriului tehnic, podul deserveşte majoritatea gospodăriilor din satul Meşendorf, dar asigură accesul şi la biserica ortodoxă, precum şi la biserica fortificată, care este principalul obiectiv turistic al satului.
Noul pod, a cărui valoare este estimată la 1.233.350 lei cu tot cu TVA (aproximativ 268.119 euro), iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul local. Firma care va obţine contractul va trebui să construiască noul pod în 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar garanţia va fi de 60 de luni.
În proiect se arată că noul pod va fi din beton şi va avea o lungime totală de 19,75 m. Lăţimea părţii carosabile va fi de 5 metri, iar pe fiecare latură se va amenaja câte un trotuar cu lăţime de 1,33 m.
În perioada lucrărilor la noul pod, pentru a se putea traversa pârâul, constructorul va trebui să amenajeze unul provizoriu.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie