Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6625 RON
1 GBP = 5.8158 RON
1 XAU = 356.8680 RON
1 AED = 1.2695 RON
1 AUD = 3.0043 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8909 RON
1 CAD = 3.3895 RON
1 CHF = 5.1291 RON
1 CNY = 0.6441 RON
1 CZK = 0.1968 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0960 RON
1 HUF = 1.2637 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.0201 RON
1 KRW = 0.3392 RON
1 MDL = 0.2616 RON
1 MXN = 0.2750 RON
1 NOK = 0.4235 RON
1 NZD = 2.7635 RON
1 PLN = 1.1489 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1177 RON
1 XDR = 6.1402 RON
1 ZAR = 0.2449 RON
Publicat la 03 noiembrie 2021
După mai bine de 100 de ani de exploatare, podul construit de austro-ungari nu mai poate fi exploatat. Primăria vrea să îi dea „o nouă viaţă”
După ce a trecut prin două războaie mondiale şi, mulţi ani, a făcut parte din drumul ce lega Braşovul de Sibiu, podul de fier de la Şercaia ar putea deveni „piesă de muzeu”. Conform expertizelor tehnice, podul nu mai poate fi reparat astfel încât să facă faţă traficului rutier, însă autorităţile locale, care au în plan construirea unuia nou, nu vor să îl demoleze, ci să îi dea „o nouă viaţă”.
Podul traversează pârâul Şercaia, face legătura între centrul comunei şi zona căreia i se spune „peste vale” (asta pentru că şi cursului de apă i se spune „Valea”) şi a fost construit în urmă cu mai bine de 100 de ani, de către austro – ungari. Podul, a declarat primarul comunei, Cristinel Paltin, este realizat din fier, iar grinzile sunt nituite. „Noi am făcut o investiţie minoră, astfel încât să fie circulabil, dar conform expertizelor, podul ar trebui demolat şi reconstruit. Nu mai poate fi reparat, pentru că grinzile metalice nu pot fi sudate, iar nituirea la cald (tehnologia folosită la construirea podului – n.r.) nu se mai utilizează. Am avut discuţii cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Şerban Todorică despre construirea unui nou pod modern, cu suprafaţă carosabilă, trotuare şi piste pentru biciclişti”, a declarat primarul.
Vârsta podului a fost comunicată de Austria
Intenţia primarului este ca noul pod să se construiască lângă cel actual. „Podul actual am vrea să îl păstrăm, pentru că este o construcţie spectaculoasă şi face parte din istoria comunei”, a argumentat Paltin.
Podul de fier a fost construit în perioada Imperiului Austro-Ungar şi a avut o durată de exploatare de 100 de ani. De altfel, în urmă cu doi ani, când a încercat să obţină o finanţare de la Guvernul României, prin Fondul de Dezvoltare a Investiţii pentru realizarea unei ocolitoare a localităţii Şercaia, primarul comunei a declarat că „din câte ştiu, la Primăria Şercaia a ajuns o notificare din Austria, prin care ni s-a comunicat faptul că podul a trecut de 100 de ani”.
De altfel, Şercaia nu este singura localitate care a fost anunţată că are un pod mai vechi de un secol. De-a lungul anilor, în care poduri construite înainte de Primul Război Mondial au trecut de 100 de ani, statul austriac a notificări autorităţile locale din România.
'Rammstein'
2021-11-03 05:09:04
'Sigur noul pod va fi gata peste 100 de ani!!..'
Unitatea administrativ teritorială BOD, judetul Braşov, anunţă publicarea documentelor tehnice ale cadastrului pentru sectorul cadastral nr. 7 pe [...]
2024-04-18 citeste mai multPentru finanţarea lucrărilor, Consiliul Judeţean Braşov a obţinut o finanţare prin Programul Naţional Anghel Saligny
2024-04-18 citeste mai multÎntârzierea demersurilor s-ar putea lăsa cu amenzi de 600 euro/zi, până la finalizarea lucrărilor
2024-04-18 citeste mai multParcul fotovoltaic care e „terminat”, dar pe teren e acum „pârloagă”
2024-04-18 citeste mai multS-a dat startul votului pentru „Destinaţia anului”, iar judeţul Braşov intră din nou în competiţie. Până pe data de 8 mai, Braşovul poate fi votat la categoria „Oraşe[...]
2024-04-18 citeste mai mult
'Cristy'
2021-11-04 21:22:56
'Vad ca astazi valea se numeste Sinca nu Sărăcia!'