Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:09

Pod „în oglindă” pe str. Zizinului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 noiembrie 2015

Începând de astăzi se circulă pe podul provizoriu de la ieşirea din Braşov spre Tărlungeni. Muncitorii vor începe demolarea vechiului pod, iar noua amenajare ar urma să fie definitivată până în luna iunie a anului viitor

Pod „în oglindă” pe str. Zizinului
Începute în luna mai, lucrările de amenajare a unui pod provizoriu pe strada Zizinului, la ieşire din Braşov spre Tărlungeni, au fost finalizate. Administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz, a precizat că începând de astăzi traficul va fi deviat pe acesta, urmând ca muncitorii să înceapă lucrările de demolare a vechiului pod, care nu mai corespunderea normelor de siguranţă rutieră, iar apoi să se treacă la construcţia celui nou. 
 
Testat cu 60 de tone
„Podul provizoriu are o lungime de 20 de metri şi o lăţime de 7 metri. Este prevăzut cu două benzi de circulaţie, respectiv câte una pe fiecare sens cu o lăţime de 3,5 metri, dar şi trotuare pe ambele părţi de câte un metru. Este construit din metal, dar şi din beton şi este prevăzut pentru circulaţia autovehiculelor cu masa maximă autorizată de până la 7,5 tone”, a explicat Miklos Gantz. 
Acesta a mai precizat că în condiţii excepţionale podul va putea fi tranzitat şi de autovehicule cu masa de până la 60 de tone. „Joi şi vineri, constructorul a făcut teste în ceea ce priveşte rezistenţa podului, fiind făcute probe cu 60 de tone. Pe structura provizorie ar urma să se circule până la finele lunii iunie, când urmează să fie definitivate lucrările de amenajare a noului pod” , a spus administratorul public al Braşovului. În vederea accesului pe podul provizoriu au fost amenajate bretele speciale dinspre centura Braşovului, dar şi dinspre DJ 103 A spre Tărlungeni, fiind realizată şi semnalizarea rutieră corespunzătoare. 
 
Restricţii pentru camioane: ocol prin Săcele
Camioanele de mare tonaj vor trebui însă să ocolească prin Săcele pentru a ajunge în zona Tărlungeniului, ţinând cont că nici lucrările la primul tronson de ocolitoare, care ar scurta drumul spre Tărlungeni, nu au fost încă finalizate.
 
Vechiul pod era construit înainte de 1960
Investiţia, care este finanţată de la bugetul local al Braşovului, este executată de firma Recon, care a câştigat licitaţia pentru un preţ de 3.061.604,15 lei, fără TVA, faţă valoarea estimată iniţial de 4,47 milioane de lei fără TVA. Vechiul pod are o lungime de 57 de metri şi o lăţime a carosabilului de 7 metri. Din cauza vechimii, suprastructura sa începuse să se degradeze foarte tare în zona trotuarelor, a scurgerilor şi a rosturilor, apărând fisuri, care au dus la desprinderea unor bucăţi de tencuială, astfel că armăturile au rămas descoperite şi au ruginit. Podul este construit înainte de 1960 după un proiect tip folosit în Uniunea Sovietică, iar singura soluţie a fost de se amenaja unul nou ţinând cont de problemele descoperite în urma expertizei tehnice.
 
Foto: Radu Colţea
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie