Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:52

Poate luna viitoare…

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 18 august 2016

În luna iunie, CNADNR anunţa că tronsonul I al ocolitoarei va fi gata în luna august. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 86,62%, aşa că a fost anunţată o nouă dată de la care se poate circula pe această arteră: 30 septembrie 2016

Poate luna viitoare…

Firmele contractate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) mai au de lucru până să termine lucrările la două segmente ale ocolitoarei Braşovului, respectiv realizarea tronsonului 1, DN 1 - DN 11 (Dârste – Triaj) şi dublarea tronsonului 2, DN 11 - DN 13 (Triaj – intrarea în oraş dinspre Sighişoara). Contractul privind construirea „ocolitoarei mari” a Braşovului a fost semnat în anul 2011, Proiectul prevedea construirea în jurul Braşovului a trei tronsoane de drum, cu o lungime totală de aproximativ 19 kilometri, pe care să se circule regim de autostradă, iar pentru finanţarea lucrărilor au fost obţinuţi bani europeni prin Programul Operaţional Sectorial – Transporturi.
Din trei segmente, doar unul este finalizat în varianta de patru benzi, respectiv cel care face legătura între DN 13 (intrarea dinspre Sighişoara) şi DN 1 (intrarea dinspre Sibiu). Celelalte două segmente sunt în diverse stadii de execuţie, termenele de finalizare a lucrărilor fiind amânate de mai multe ori.  
Potrivit contractelor de lucrări, primul tronson ar fi trebuit să fie inaugurat în 7 noiembrie 2015, iar dublarea arterei ce asigură legătura între DN 11 şi DN 13 ar fi trebuit să fie gata în 16 decembrie 2015.

La primul tronson mai sunt de efectuat 14% din lucrări
Lucrările la primul tronson, care face legătura între DN 1 şi DN 11 (Dârste - Triaj) au început în anul 2012, însă au fost suspendate în luna iulie a anului 2013, după ce constructorul iniţial, compania austriacă Alpine Bau GmbH a intrat în insolvenţă. CNADNR a reluat licitaţia, contractul de lucrări fiind atribuit asocierii de firme Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Smart Building Project- Pasquale Alo’ SRL. Şantierul a fost redeschis în 16 decembrie 2014 şi, conform contractului, lucrările trebuiau terminate în 16 decembrie 2015, însă noul termen, anunţat luna aceasta de  CNADNR este 30 septembrie 2016.
La începutul acestui an, din punct de vedere financiar, proiectul era finalizat în procent de  52,80%, iar stadiul fizic de implementare a proiectului era de 70,76%. Data estimată pentru finalizarea acestui tronson era semestrul întâi al anului curent.
În luna iunie a acestui an, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul CNADNR stadiul fizic al proiectului era de 77,67 %, iar cel financiar de 54,65%, data estimată pentru finalizarea lucrărilor fiind luna august 2016. Nici acest termen nu a fost respectat.
În prezent stadiul financiar realizat al proiectului este de 54,65 %, iar din punct de vedere fizic, 86,62% din acest segment al ocolitoarei este gata.  
În situaţia de lucrări aferentă lunii august, postată pe site-ul CNANDR se arată că întârzierile au apărut pentru că era nevoie de „întocmirea expertizei tehnice şi a proiectului tehnic de reparaţie ca urmare a rezilierii contractului iniţial de lucrări, coroborat cu slaba mobilizare a antreprenorului”. Lungimea totală a acestui tronson este de 7,292 km, iar valoarea contractului încheiat cu firma care trebuie să finalizeze lucrările este de 59,56 milioane de lei.

TRONSONUL I: Rampa vestica încă nu a văzut asfalt.

TRONSONUL II. Lucrările au început şi la viitoarea bretea Braşov – Sînpetru,  pe care va fi deviat traficul de la 1 septembrie.

Tronsonul DN 11 - DN 13 se dublează de doi ani
La dublarea celui de-al doilea tronson (DN11 - DN13), cu o lungime de 4,92 kilometri, lucrările au început în 7 august 2014, iar valoarea investiţiei a fost estimată la suma de 64,42 milioane de lei, contractul fiind atribuit asocierii de firme SC Viarom Construct, SC Beta Cops SRL şi SC Maxidesign SRL. Lucrările trebuiau să fie terminate în 7 noiembrie 2015. În raportul privind stadiul proiectelor aflate în curs de derulare în această lună, postat pe site-ul CNANDR, se menţionează că din punct de vedere financiar stadiul implementării proiectului este de 43,08% (procent care a rămas neschimbat încă de la începutul anului). În ceea ce priveşte stadiul fizic al lucrărilor, acesta este de 68,00%. Potrivit aceluiaşi document, întârzierea a fost cauzată de exproprierile suplimentare ca urmare a adaptării proiectului la situaţia din teren, respectiv realizarea pasajului de la ieşirea din Braşov spre Sînpetru. Deciziile de expropriere au fost emise în data de 5 iulie, iar în 13 iulie a fost emisă autorizaţia de construire necesară pentru finalizarea lucrărilor.
În aceste condiţii, termenul de finalizare a lucrărilor este luna decembrie a acestui an.
În raportul privind stadiul proiectelor aflate în implementare, postat la începutul anului pe site-ul companiei, din punct de vedere financiar, proiectul dublării tronsonului 2 al ocolitoarei Braşovului era finalizat tot în procent de 43,08%, iar stadiul fizic al lucrărilor era de 50,00%. Atunci reprezentanţii companiei anunţau ca termen de finalizare a lucrărilor „semestrul întâi al anului 2016, conform «determinării  inginerului»”. Ulterior, în luna iunie, CNADNR anunţa că stadiul fizic al lucrărilor era de 64,00%, iar din punct de vedere financiar, proiectul era implementat în procent de 43,08%.
 

Foto: www.skyscrapercity.com/Brasov Bypass

+1 -2

Comentarii

rammstein

2016-08-18 08:13:24


ba trogloditule ,cand e gata toata ocolitoarea asta ????....in ce an stelar ???.....

Lazar

2016-08-18 05:26:22


Toti din conducerea CNADNR ar trebuii dati afara si sa fie date publicitatii garantiile prevazute in contract pentru nerespectarea termenelor de executie. Daca s-au incasat aceste garantii iar daca nu sa fie imputate conducerii CNADNR. Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie