Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 09:10

Poate anul acesta va fi gata vechiul pasaj de la Fartec. Cum s-a ajuns ca un pasaj să fie reparat în 4 ani

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 august 2019

Poate anul acesta va fi gata vechiul pasaj de la Fartec. Cum s-a ajuns ca un pasaj să fie reparat în 4 ani

Începute în anul 2015, reparaţiile capitale ar fi trebuit să fie terminate în 1 septembrie 2017, dar proiectul a fost urmărit de ghinioane. În aceşti patru ani, Primăria a anunţat mai multe termene de finalizare, care nu au putut fi respectate, iar ieri reprezentanţii municipalităţii au afirmat că „în urma discuţiilor cu executantul lucrărilor, acesta şi-a luat angajamentul că se va circula pe acest pasaj până la finalul acestui an”. De asemenea, de-a lungul anilor valoarea proiectului a crescut. Astfel, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, în anul 2015, când a fost semnat contractul cu contractul de lucrări, valoarea investiţiei era de 7.651.374,20 lei,  fără TVA. Acum,  potrivit aceleiaşi surse „valoarea consolidării acestui pasaj ajunge, astfel, la suma de 13.313.510,12 lei. Dacă s-ar fi luat decizia demolării şi construirii unui nou pasaj, valoarea acestuia ar fi fost mult mai mare, ţinând cont că numai lucrările de demolare pot ajunge la aproximativ 50% din valoarea unui nou pasaj”.

Restricţii de circulaţie în zona pasajului, de la 1 septembrie
Ieri, Comisia de Circulaţie a municipiului Braşov a avizat o serie de restricţii de circulaţie în zona pasajului Fartec necesare executării lucrărilor de consolidare.
Astfel, începând cu data de 1 septembrie accesul de pe pasajul Fartec (de pe cel nou) spre cartierul Bartolomeu şi spre cartierul Tractorul (peste pasajul Independenţei) pe breteaua care pleacă din pasaj, la dreapta, pe rampa de coborâre (direcţia spre Leroy Merlin) va fi interzis. Cei care vor să ajungă în Bartolomeu sau în Tractorul vor circula până la sensul giratoriu de la Leroy Merlin, apoi se vor întoarce pe celălalt sens şi vor intra pe breteaua din faţă de la Transgaz-Nelsand pe str. Grigore Ureche, spre sensul giratoriu de la str. Buzeşti cu pasajul Independenţei. Această restricţie este necesară pentru a se executa lucrările de consolidare a pilei 11, în condiţii de siguranţă.
Tot de la 1 septembrie, va fi restricţionată circulaţia pe una dintre cele două benzi ale bretelei care face legătura între Bulevardul Griviţei şi str. Stadionului, în direcţia de mers Griviţei-Stadionului. Această restricţie se va aplica doar în zona pasajului.
În cazul ambelor restricţii, firma care execută lucrarea de consolidare (Recon SA) trebuie să asigure presemnalizarea şi semnalizarea acestor interdicţii.

„Aniversare”: 1 septembrie 2015, au început lucrările
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov a precizat că  lucrările de reparaţii capitale ale pasajului Fartec au început în data de 1 septembrie 2015, în baza unui contract de lucrări încheiat cu Asocierea SC Sopmet SA Bucureşti - SC Consal SRL din Braşov. Valoarea lucrărilor era de 7.651.374,20 lei, fără TVA, iar termenul iniţial pentru finalizarea lucrărilor era 1 septembrie 2017.

Surprizele de pe teren
Pe parcursul derulării lucrărilor s-au constatat o serie de neconformităţi, legate de structura de rezistenţă şi lucrările de consolidări care trebuiau executate. „S-a efectuat o nouă expertiză care a stabilit o serie de lucrări suplimentare pentru consolidarea pasajului. Având în vedere că aceste lucrări nu se încadrau ca valoare contractată, la sfârşitul anului 2017, a fost reziliat contractul de lucrări”, a explicat Toarcea.
Până la data rezilierii, Asocierea Sopmet - Consal a executat a realizat mai multe intervenţii sub pasaj, la mai mulţi piloni, dar şi la suprastructură. „Valoarea acestor lucrări a fost de  2.257.419,00 lei”, a mai spus purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
După rezilierea contractului s-au mai făcut expertize tehnice, apoi municipalitatea a lansat licitaţia pentru finalizarea lucrărilor.
„În data de 25 septembrie 2018 a fost semnat un nou contract pentru finalizarea lucrărilor cu Asocierea SC Recon SA, ca lider asociere şi SC Prinfo SRL, ca asociat. Valoarea contractului a fost de 9.193.514,51 de lei, fără TVA. Odată cu modificarea salariului minim pe ramura construcţii (începând cu data de 1 ianuarie 2019 – n.r.), valoarea contractului a fost suplimentată cu suma de 175.185,81 lei.
După ce a fost semnat contractul pentru finalizarea reparaţiilor, în timpul elaborării proiectului tehnic au fost constatate noi probleme, astfel că au fost stabilite unele lucrări suplimentare. În aceste condiţii, a fost recalculată valoarea lucrărilor.
„Având în vedere decizia de executare a acestor lucrări, valoarea iniţială a contractului a fost diminuată, prin note de renunţare, cu valoare de 3.801.101,40 lei. În acelaşi timp, pentru a se executa lucrările suplimentare s-a încheiat, în luna iulie, un nou contract în valoare de 7.746.911,20 lei. Pana în prezent, Recon a executat demolări, a confecţionat armăturile şi a montat conectori, valoarea totală a lucrărilor fiind de 2.432.373 lei, a mai spus Toarcea.

Aprilie 2020, termen în noul contract. Constructorul promite că termină treaba până la final de an
Conform sursei citate, lucrările de demolare au decurs anevoios deoarece, în multe zone, trebuia păstrată armatura şi demolat doar betonul.
Conform contractului pentru lucrări suplimentare, termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 9 luni, respectiv aprilie 2020, însă constructorul va încerca să termine mai repede treaba.

+1 -9

Comentarii

Nicolae

2019-08-14 09:54:20


Termenul de realizare a acestui pasaj reprezintă o rușine a managementului administrativ. Sub pretextul unui așa-zis cost mai mare nu s-a luat deloc în calcul disconfortul creat conducătorilor auto sau locuitorilor din zonă.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie