Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:25

Ploile ne-au „topit” drumurile: Pe DN 73A a apărut un gol sub stratul de asfalt. În Pasul Oituz cad zidurile de sprijin

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 12 octombrie 2017

Probleme care necesită intervenţii de urgenţă au apărut la mai multe drumuri naţionale administrate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov

Ploile ne-au „topit” drumurile: Pe DN 73A a apărut un gol sub stratul de asfalt. În Pasul Oituz cad zidurile de sprijin

Precipitaţiile abundente din ultima perioadă au afectat mai multe şosele administrate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov - care îşi desfăşoară activitatea pe raza judeţelor Braşov, Sibiu, Mureş, Covasna şi Harghita. Astfel, pe mai multe sectoare de drum au fost constate probleme, iar pentru a identifica cele mai bune soluţii tehnice de remediere a problemelor, direcţia a lansat o licitaţie privind efectuarea unor expertize tehnice, valoarea totală a serviciilor fiind de 85.000 de lei, termenul limită de depunere a ofertelor fiind 23 octombrie. Având în vedere că este nevoie de intervenţii urgente la aceste artere, licitaţia a fost împărţită în patru loturi, astfel că posibilii consultanţi pot opta pentru unul singur sau toate patru, iar DRDP a impus prin caietele de sarcini un termen de finalizare a documentaţiei de 30 de zile de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor.
Primul lot al licitaţiei vizează DN 73A (Zărneşti - Poiana Mărului – Şinca  - Şercaia), mai precis sectorul cuprins între km 9+900 şi km 10+150. Pe această porţiune s-a descoperit o groapă în carosabil, din cauza golului existent sub stratul de asfalt, care împreună cu tasarea existenţă în zonă prezintă pericol de pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a traficului rutier. Pentru evitarea producerii de evenimente rutiere s-a adoptat varianta restricţionării traficului pe o bandă, un sens de mers fiind închis şi întreaga zonă semnalizată corespunzător. Potrivit anunţului licitaţiei, valoarea contractului de expertiză pentru acest lot este estimată la suma de 10.000 lei, fără TVA, iar consultantul va trebui să prezinte soluţiile tehnice pentru remedierea situaţiei şi, dacă este cazul, specificarea necesităţii introducerii unor restricţii de tonaj şi/sau de viteză în scopul asigurării circulaţiei, stabilităţii, rezistenţei şi siguranţei drumului.

Trei zone cu probleme pe drumul dintre Braşov şi Bacău
Lotul al 2-lea se referă la DN 11 (Braşov – Bacău, care face leagă judeţul nostru de Moldova), sectorul cuprins între  km 88+200 şi km 89+950, valoarea fiind estimată la 31.000 lei, fără TVA. Conform caietului de sarcini, între localitatea Oituz şi limita cu judeţul Bacău există un zid de sprijin de piatră, care este grav afectat, cu porţiuni mari desprinse, dar şi cu unele deplasate din cauza presiunii pământului, astfel că este nevoie de intervenţii în regim de urgenţă. Firma care va obţine contractul va trebui să prezinte soluţia optimă de remediere a situaţiei, dar şi să precizeze dacă sunt necesare restricţii de tonaj sau de viteză.
Cel de-al treilea lot al licitaţie cuprinde DN 11 B  (sectoarele km 16+350 – km 16+450 şi km 17+950 – km 18+050), DN 11 (sectoarele km 82+350 – km 82+400 şi km 86+950 – km 87+050), DN 15 (km 201+300 – km 201+900), iar valoarea contractului este estimată la 35.000 lei, fără TVA.
Pe DN 11, pe lângă zidul de sprijin cu probleme care face obiectul celui de-al doilea lot, au fost constatate defecţiuni şi pe sectorul cuprins între km 82+350 şi km 82+400, unde, din cauza fenomenelor meteorologice din ultima perioadă, s-a produs o prăbuşire a unui zid de sprijin din piatră, iar pe segmentul cuprins între km 86 + 950 şi km 87+050, tot din cauza ploilor, s-a produs „o prăbuşire a zidului de picior, cu cedarea corpului drumului şi a acostamentului pe o lungime de aproximativ 6 m, cu posibilitatea extinderii la partea carosabilă, fapt ce pune în pericol sigruanţa circulaţiei”.
Pe DN 11 B (Târgu Secuiesc - Cozmeni), la kilometrul 16+450 s-a produs o alunecare de teren în urma căreia s-a prăbuşit acostamentul. Pe aceeaşi arteră, pe sectorul km 17+950 – km 18+050, s-a produs o alunecare de teren care a afectat suprafaţa carosabilă, dar şi un podeţ.
Pe DN 15 (care trece prin judeţul Harghita), podeţul amplasat la km 201+305 este într-o stare precară.
Şi în cazul acestui lot, care cuprinde mai multe drumuri, raportul de expertiză trebuie să cuprindă soluţiile tehnice pentru remedierea problemelor şi, dacă este cazul, instituirea unor restricţii de viteză şi / sau tonaj.
Ultimul lot licitat de DRDP Braşov vizează DN 10 (Braşov - Buzău), respectiv sectorul cuprins între km 120+350  şi km 120+450, unde s-a produs o alunecare de teren ce afectează acostamentul, iar pe partea carosabilă au apărut crăpături longitudinale cu tendinţa de extindere. Valoarea expertizei este estimată la 9.000 lei, fără TVA. Şi în cazul acestui contract, consultantul trebuie să prezinte soluţiile tehnice pentru rezolvarea problemei, dar şi eventualele restricţii de viteză şi / tonaj.


 

 

+4 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie