banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8542 - 07 noi 23:39

Pleacă sau nu pleacă Carrefour?

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 07 noiembrie 2025

Compania rupe tăcerea după zvonurile privind plecarea din România

Pleacă sau nu pleacă Carrefour?

Oficialii Carrefour au reacţionat la „articolele apărute în media în privinţa operaţiunilor sale locale” şi au oferit mai multe informaţii despre vehiculata potenţială plecare a gigantului din România. Carrefour este în România şi continuă să investească în România se arată, pe scurt, în mesajul transmis de oficialii companiei, prin intermediul ProTV.
Carrefour a recunoscut în rapoartele oficiale, prezentate investitorilor - fără a preciza ceva legat strict de o vânzare a operaţiunilor - că, în România, condiţiile economice s-au deteriorat pe fondul scăderii încrederii consumatorilor, pe fondul inflaţiei în creştere, care afectează vizibil puterea de cumpărare.
În cazul României, măsurile de austeritate au afectat piaţa de retail şi au dus la scăderea încerederii cosumatorilor, ceea ce afectează consumul, au precizat oficialii Carrefour: „La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, şi ca răspuns la schimbările din piaţă, Grupul a desfăşurat o analiză a portofoliului de activităţi, a tuturor verticalelor de business şi modelelor organizaţionale”.
Reprezentanţii Carrefour au precizat că „articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacţie nu reflectă un anunţ oficial din partea companiei”. „Strategia Carrefour de prezenţă şi investiţii în România este cea comunicată către angajaţi, parteneri, investitori şi în spaţiul public”, au mai spus oficialii Carrefour.
„România este o piaţă cu potenţial, care a crescut modele profesioniste de retail, iar relaţiile cu comunităţile locale ne confirmă că am făcut alegerea corectă să investim în dezvoltarea companiei pe piaţa din România. Toate acestea ne oferă suficiente motive să ne poziţionăm în continuare ca un actor important pe piaţa de retail şi ca unul dintre principalii inovatori ai acesteia”, a transmis Gilles Ballot, CEO-ul Carrefour România.
Recent, presa franceză a scris despre faptul că grupul francez analizează posibilitatea de a-şi retrage operaţiunile din România şi că a mandatat o bancă de investiţii pentru a evalua interesul potenţialilor cumpărători.  Potrivit respectivelor informaţii, mişcarea ar veni în contextul în care compania îşi revizuieşte prezenţa internaţională şi caută să se retragă şi din Polonia şi Argentina, după vânzarea recentă a filialei din Italia.
Publicaţia franceză L’Informé a relatat că retailerul a decis deja să îşi vândă activităţile din România, deşi grupul nu a confirmat oficial informaţia, scrie retaildetail.be/fr. Conform sursei, BNP Paribas ar fi banca însărcinată cu identificarea unui posibil cumpărător.
„După ce i-am frecat la ridiche cu tot felul de controale în care vânam păianjenii de pe rotoarele frigiderelor, de ce ar mai sta pe aici. După ce îi facem în toate felurile, de la «stăpâni de sclavi» la «ticăloşi» care nu vând nimic româneşte, mă mir că au rezistat atât”, a afirmat economistul pe reţelele de socializare”, spunea, în octombrie, economistul Cristian Păun
Tot atunci, la solicitarea „Adevărul”, Carrefour a precizat că „Grupul a desfăşurat o analiză a portofoliului de activităţi, a tuturor verticalelor de business şi modelelor organizaţionale”: „În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creştere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.Carrefour îşi menţine în continuare poziţia solidă pe piaţă şi să atragă clienţi prin ofertele şi politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preţ redus, consolidându-şi astfel poziţia de partener de încredere pentru clienţi”.

+1 -3

Comentarii

'Lidlescu'

2025-11-07 16:46:44


'Celor dela Carrefour nu le mai place concurenta Lidl și Kaufland. La prețurile practicate, Carrefour poate pleca liniștit !'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie