Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 16:49

Planul de Mobilitate Urbană pentru Metropola Braşov a fost lansat în dezbatere publică

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 20 noiembrie 2015

Documentul este practic principalul vector în vederea accesării finanţărilor nerambursabile în perioada următoare pentru investiţiile în drumuri şi transport public

Pentru a putea accesa fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană până în 2020 în vederea derulării de investiţii în reţeaua de drumuri, precum şi în transportul public, Metropola Braşov avea nevoie de un Plan de Mobilitate Urbană. Conturarea acestuia a început încă de anul trecut de un consorţiu internaţional de specialişti sub coordonarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi a reprezentanţei din România a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Acum, documentul a fost definitivat şi supus dezbaterii publice pe site-ul Primăriei Braşov, www.brasocity.ro, iar în data de 26 noiembrie la ora 11.00, în sala de consiliu a Primăriei va avea loc o întâlnire în cadrul căreia va fi dezbătut proiectul de hotărâre. Persoanele interesate pot depune direct, în cadrul întâlnirii, în scris propuneri,  sugestii,  opinii  cu valoare de recomandare privind proiectul  de act normativ. „Documentul este deja supus dezbaterii publice, fiind postat pe site-ul Primăriei. Această etapă se va încheia în 4 decembrie. Pasul următor este aprobarea acestui document de către aleşii locali, lucru care se va întâmpla, cel mai probabil, în şedinţa de plen din luna decembrie.  De la 1 ianuarie 2016, investiţiile ce au ca obiect mobilitatea se vor raporta la acest document”, a explicat consilierul local Adrian Atomei, coordonatorul echipei de elaborare a planului. Acesta a fost elaborat după ce, în prealabil s-au colectat date din teren, în baza unei metodologii stabilite de consultanţi, iar apoi au urmat patru rapoarte intermediare, fiecare dintre ele fiind îmbunătăţit. „Acest plan va fi valabil până în 2030, perioadă în care vor fi realizate mai multe proiecte menite a rezolva problemele identificate în urma evaluărilor, dar şi a asigura, pe termen lung, un transport prietenos cu mediul”, a precizat Adrian Atomei.
 
Pentru protecţia mediului înconjurător
Scopul esenţial al promovării planurilor de mobilitate urbană durabilă şi implicit al dezvoltării transportului public urban durabil şi nemotorizat este acela de a îmbunătăţi condiţiile de mediu şi calitatea vieţii în principalele aglomerări urbane ale ţării. Viziunea de dezvoltare a mobilităţii pentru polul de creştere Braşov pentru perioada 2016-2030 este realizarea unui sistem de transport integrat, durabil, sigur şi accesibil tuturor, conectând oameni şi locuri, susţinând economia, mediul şi calitatea vieţii, în Polul de Creştere Braşov, din care fac parte localităţile Braşov, Codlea, Săcele Ghimbav, Predeal, Râşnov, Zărneşti, Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni şi Vulcan.
O parte din măsurile identificate urmează a fi finanţate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, care susţine creşterea mobilităţii urbane, realizarea unui transport eficient care să-i determine pe călători să renunţe la autoturismul personal şi să folosească transportul public pentru protejarea mediului înconjurător. „Planul include un pachet de măsuri de creştere a atractivităţii, siguranţei şi securităţii mersului pe jos şi cu bicicleta. Infrastructurile existente vor fi evaluate şi îmbunătăţite, dacă este necesar. Dezvoltarea de noi infrastructuri ar trebui să ia în considerare şi alte opţiuni în afara celor de-a lungul rutelor de transport motorizat. Ar trebui luate în considerare infrastructuri create special pentru biciclişti şi pietoni pentru a le separa de traficul motorizat intens şi pentru a reduce distanţele de deplasare, acolo unde este cazul. Măsurile privind infrastructura vor fi completate de alte măsuri tehnice, bazate pe politici soft”, se precizează în raportul de specialitate care stă la baza hotărârii de Consiliu Local Braşov prin care va fi aprobat Planul de Mobilitate. 
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie