Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6625 RON
1 GBP = 5.8158 RON
1 XAU = 356.8680 RON
1 AED = 1.2695 RON
1 AUD = 3.0043 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8909 RON
1 CAD = 3.3895 RON
1 CHF = 5.1291 RON
1 CNY = 0.6441 RON
1 CZK = 0.1968 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0960 RON
1 HUF = 1.2637 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.0201 RON
1 KRW = 0.3392 RON
1 MDL = 0.2616 RON
1 MXN = 0.2750 RON
1 NOK = 0.4235 RON
1 NZD = 2.7635 RON
1 PLN = 1.1489 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1177 RON
1 XDR = 6.1402 RON
1 ZAR = 0.2449 RON
Publicat la 17 februarie 2016
Prevederile acestui plan face referire şi la şase arii protejate din judeţ, astfel că specialiştii în domeniu trebuie să stabilească cu exactitate dacă vor exista influenţe negative asupra acestora prin implementarea măsurilor propuse
Forma finală a Planului de Mobilitate Urbană al Braşovului, care propune investiţiile necesare în întreaga zonă metropolitană pentru o mai bună fluenţă a traficului, dar şi pentru infrastructura pietonală şi cea de ciclism, mai are un ultim hop de trecut, după ce au fost avizate şi o serie dintre modificările propuse de către reprezentanţii societăţii civile. Pentru a putea fi pus în aplicare, acest plan necesită şi avizul Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) care analizează în această perioadă documentul, mai ales că acesta acoperă şi şase arii protejate din judeţul Braşov. „Au fost stabilite etapele necesare aprobării finale a celor opt planuri de mobilitate care sunt conturate la nivelul întregii ţări. Un aspect important ce trebuie rezolvat în cursul acestui an este obţinerea avizelor de mediu”, a explicat Adrian Atomei, coordonatorul echipei de elaborare a PMUD pentru zona metropolitană Braşov.
Potrivit autorilor documentului, efectele asupra siturilor Natura 2000 se referă la modificări în calitatea aerului, a apei, dar şi a nivelului de praf, din cauza schimbării fluxului de trafic sau ca un rezultat al construirii noii infrastructuri; modificări ale aspectului, din cauza construcţiei noii infrastructuri sau perturbări prin zgomot, vibraţii şi/sau iluminat, din cauza schimbării fluxului de trafic sau ca un rezultat al construirii noii infrastructuri sau la creşterea numărului de vizitatori ca urmare a dezvoltării infrastructurii de transport. Printre ariile de protecţie specială ce ar putea fi afectate de implementarea Planului de Mobilitate sunt Munţii Bodoc - Baraolt şi Dumbrăviţa - Rotbav - Măgura Codlei, respectiv zona unde se află şi Delta din Carpaţi. Totodată, în evaluarea de mediu sunt luate în calcul şi ariile protejate Muntele Tâmpa, Postăvarul, Dealul Cetăţii Lempeş - Mlaştina Hărman şi Pădurea şi mlaştinile eutrofe de la Prejmer. „În analiza impactului asupra mediului s-a folosit o rază de 10 km, deoarece aceasta este considerată a fi cea mai mare distanţă la care dezvoltările pot avea o influenţă semnificativă asupra siturilor Natura 2000. S-au luat în calcul şase situri dintre care două arii de protecţie specială (APS) şi patru arii speciale de conservare (ASC)”, se explică în PMUD. Una dintre modificările de „ultimă oră” aduse acestui plan este includerea proiectului aeroportului cu toate detaliile sale, nu doar în privinţa căilor de legătură cu restul şoselelor, cum se pusese problema iniţial.
nu este nici un comentariu
Autorizaţia de construire nr. 63 din 26.02.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Finalizarea lucrării începute în baza A.C nr. 202/07.02.2017 şi A.C.[...]
2024-04-19 citeste mai multLucrările costă 9,4 milioane lei şi vor fi realizate de firma care a modernizat „Drumul de sub munte”
2024-04-19 citeste mai multOperatorul de transport pregăteşte terenul pentru reţeaua de încărcare a autobuzelor electrice
2024-04-19 citeste mai multAdministrația actuală a Brașovului, campioană la atragerea de fonduri europene nerambursabile: Coliban a obținut 1.4 miliarde lei în 3 ani și jumătate, iar Scripcaru a obținut 577 milioane lei în 6 ani. Educația preșcolară - o adevărată prioritate pentru administrația Coliban.
2024-04-19 citeste mai multPe niciun sector din judeţul Braşov nu s-a atins pragul de 30% din lucrări
2024-04-19 citeste mai mult
Adaugă un comentariu