Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:17

Planul de Mobilitate Urbană al Braşovului e pe masa celor de la Mediu

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 februarie 2016

Prevederile acestui plan face referire şi la şase arii protejate din judeţ, astfel că specialiştii în domeniu trebuie să stabilească cu exactitate dacă vor exista influenţe negative asupra acestora prin implementarea măsurilor propuse

Forma finală a Planului de Mobilitate Urbană al Braşovului, care propune investiţiile necesare în întreaga zonă metropolitană pentru o mai bună fluenţă a traficului, dar şi pentru infrastructura pietonală şi cea de ciclism, mai are un ultim hop de trecut, după ce au fost avizate şi o serie dintre modificările propuse de către reprezentanţii societăţii civile. Pentru a putea fi pus în aplicare, acest plan necesită şi avizul Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) care analizează în această perioadă documentul, mai ales că acesta acoperă şi şase arii protejate din judeţul Braşov. „Au fost stabilite etapele necesare aprobării finale a celor opt planuri de mobilitate care sunt conturate la nivelul întregii ţări. Un aspect important ce trebuie rezolvat în cursul acestui an este obţinerea avizelor de mediu”, a explicat Adrian Atomei, coordonatorul echipei de elaborare a PMUD pentru zona metropolitană Braşov.
Potrivit autorilor documentului, efectele asupra siturilor Natura 2000 se referă la modificări în calitatea aerului, a apei, dar şi a nivelului de praf, din cauza schimbării fluxului de trafic sau ca un rezultat al construirii noii infrastructuri; modificări ale aspectului, din cauza construcţiei noii infrastructuri sau perturbări prin zgomot, vibraţii şi/sau iluminat, din cauza schimbării fluxului de trafic sau ca un rezultat al construirii noii infrastructuri sau la creşterea numărului de vizitatori ca urmare a dezvoltării infrastructurii de transport. Printre ariile de protecţie specială ce ar putea fi afectate de implementarea Planului de Mobilitate sunt Munţii Bodoc - Baraolt şi Dumbrăviţa - Rotbav - Măgura Codlei, respectiv zona unde se află şi Delta din Carpaţi. Totodată,  în evaluarea de mediu sunt luate în calcul şi ariile protejate Muntele Tâmpa, Postăvarul, Dealul Cetăţii Lempeş - Mlaştina Hărman şi Pădurea şi mlaştinile eutrofe de la Prejmer. „În analiza impactului asupra mediului s-a folosit o rază de 10 km, deoarece aceasta este considerată a fi cea mai mare distanţă la care dezvoltările pot avea o influenţă semnificativă asupra siturilor Natura 2000. S-au luat în calcul şase situri dintre care două arii de protecţie specială (APS) şi patru arii speciale de conservare (ASC)”, se explică în PMUD. Una dintre modificările de „ultimă oră” aduse acestui plan este includerea proiectului aeroportului cu toate detaliile sale, nu doar în privinţa căilor de legătură cu restul şoselelor, cum se pusese problema iniţial.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie